Boudewijn
Logs: 0 | 257 uur
|
Morgen wordt ook een mooie dag met wind uit nw, waar is dan de best plek om naartoe te gaan voor een beginner vanuit Amsterdam?(vriendin) Morgen eerst even langs zandvoort om mijn nieuwe boardje op te halen, trax 8
|
|
|
Giertje
|
Top Frank dat je zo goed hebt kunnen kiten. Tom en ik waren naar het Kinselmeer een aanrader als je uit Purmerend komt.
|
|
|
xoxodee
|
Wat een Top dag op Andijk ..ben begonnen met mijn 11 mtr maar al na een uurtje mijn 9 mtr maar gepakt wind nam goed toe ..ruim 4 uur op het water gestaan. Er waren weinig'' kitekings'' want die zaten natuurlijk op Texel. Morgen hopelijk weer zo,n dagje .. Helaas wel weer een (kite)ongeval...... iemand die tijdens het op laten van zijn kite waarschijnlijk iets fout deed want hij ging zelf van het strandtje over de boomtoppen !! en kwam vlak voor de parkeerplaats op de grond terecht en was behoorlijk gewond ...hoop dat alles goed komt. Oei. Benieuwd wel, hoe groot was zijn kite die hij op probeerde te laten?
|
|
|
maxva
Logs: 0 | 10 uur
|
In Castricum was het minder... Ik kwam 11:30 aan, maar de wind was te weinig voor mijn 12m. Toen de 17 maar opgepompt en goed kunnen varen tot 13:30. Toen trok ook hier de wind aan naar een constante 17-18 knopen ongeveer. Uiteindelijk toch lekker gevaren!
|
|
|
Ride
Logs: 0 | 234 uur
|
Waar ga je morgen heen Zwaffie. Morgen NW / W dus IJmuiden is een optie. Muiderberg is niet geweldig qua windkracht zoals nu voorspelt. Als ie morgen harder blijkt te zijn, ga ik naar Muiderberg. Anders misschien Andijk of is dat niet geweldig met veel west erin. Moet toch een keer die Edge testen.
|
|
|
prutmonster
|
Andijk moet je ff de kom uitvaren en dan is het goed te doen met wnw
|
|
|
MEGALOOPBEUN
|
Zo ben klaar alles gespoten en laminat gelegd iedereen blij Morgen ochtend nog wat ophangen en dan zie ik wel waar iedreen heen gaat
|
|
|
zwafra
Logs: 0 | 416 uur
|
John ...jammer dat je vandaag niet je kon kiten had je gelijk zijn high-end kunnen testen ....want het ging best hoog vandaag. maar morgenochtend even kijken ..volgens mij is de windrichting morgen overwegend West en dan vind Andijk niet de beste optie......dan is misschien Schell. weer een optie.
|
|
|
BaSS
|
Muiderberg was in de middag echt prima! Rond 12:00 begonnen met de 17m , daarna een uurtje met de 12 om vervolgens de rest van de middag/avond prima met de 10m te varen - eindelijk weer een beetje voldaan!! (kapot is een beter woord). Wind ging wel regelmatig van volledig noord naar bijna volledig west... had je eigenlijk niet echt last van, maar bij het oplaten en landen erg verwarrend Morgen als er genoeg noord in zit misschien toch maar weer Muiderberg.
|
|
|
Ride
|
Ach ja Frank, moest plotseling werken dus kon toch niet. Morgen weer van de partij. Wel piket dus als ik weg moet, is het niet anders. Wordt in de loop van de dag West, maar in den beginne toch echt wel NW. Misschien ga ik morgen wel naar IJmuiden of naar de Bunker. Als het echt puur West wordt, wil ik wel naar Schellie, maar zee trekt toch meer qua windrichting. Ik check het straks nog wel even en anders morgenochtend vroeg. En anders rijd ik gewoon een paar spots af en kijk wel waar ie het beste is. Edit: Denk dat morgen Wijkie Bunker het beste is. Mooie vlakke stukken tussen de golfies en kleine downwindertjes maken. Gewoon heen en weer rossen tussen de Pier en en Bunker. Punt is wel dat een vriendin van mijj morgen voor het eerst na haar lessen zelfstandig het water op gaat en ik effies een half uurtje met haar mee loop voor wat laatste tips. Vanaf 11 uur draait ie naar West en dat is goed te doen op Schel dus ik neig nu wel het meest naar Schellie. Ook voor die meid dus. Om haar nou haar eerste zelfstandige metertjes te laten maken met ruim 20 knopen op Wijk is ook niet de beste optie.
|
|
|
|
MEGALOOPBEUN
|
hallo herman heb jij nou ook al een edge ! hoor wel waar jullie naar toe gaan zit in haarlem dus kan alle kanten op
|
|
|
Ride
|
Denk Schellie morgen Hans. Ben er rond uurtje of 10. Morgenochtend beslis ik definitief. Maandag dan wel hele dag naar Wijkie of IJmuiden
|
|
|
MEGALOOPBEUN
|
is goed kijk morgenvroeg nog effe waarheen mocht het veranderen bij jullie nog effe opwarmen voor we aan het grooooooooooooooooooooooooooooooooooote avontuur beginnen had al een mooie tekst
NOORD -HOLLAND KITEKINGS GO CARNAVAL
|
|
|
FlyingHigh
|
Yep Hans, ook aan de edge . Ik had er al een keer mee gevaren met die van Ger en Franco. Vond hem toen geweldig aanvoelen en het jeukte. Laatst kwam John eten en toen zaten we erover te lullen en hebben we besloten er allebei een te kopen en als ze echt bevallen, we de 7 en 9m er ook maar bij gaan halen. Passen we beter in het ouwelullenhoekje Tot straks gozerrrr
|
|
|
Ride
|
TT707 geeft nu weer overwegend NW aan. Volgens mij zit er toch wel veel West in. Ik ga zo spullen pakken en eerst even kijken op Muiderberg. Best voor Kim om te oefenen. Als het niks is, knallen we door naar Andijk of zo. Zit toch meer wind daar. Volgens 10 minuten waarneming is ie toch overwegend West. Hier waait het amper dus Muiderberg is ook geen optie. Houtribdijk geeft vol West aan met voldoende knopen om die Edge even lekker te testen. Voor een vriendin van me is Zee nog geen optie dus rijd ik eerst even naar Schellie toe om te kijken of het wat is. Is het niks, rijd ik door naar de Pier. Dan is het maar even niet anders voor haar. Laterzzzzzzzzzz
|
|
|
audi
|
Ga nu eerst mijn naam op mijn egde schrijven ze zijn straks niet meer uit elkaar te houden.
|
|
|
FlyingHigh
|
Haha slim ideeee. Eerst ff kleine om 10 uur naar creche brengen en dan door naar Schell. Tenzij John zo smsje stuurt dat het niks is en doorijdt naar Wijk. Ijk geeft hetzelfde als Texel aan nu.Laterzzzz
|
|
|
Ride
|
Wijkie is natuurlijk altijd beter nu. Maar voor Kim is zee nog geen optie. Al kan ik die nu even niet bereiken. Jullie horen zo over Sçhell. Rijd nu op dijk Lelystad - Enkhuizen. Rijd nu op de Provinciale weg. Vrijwel geen wind hier ën dat beetje wat er is, zit Noord in. Ik rijd door naar Wijkie Pier. Lekker naar de speedstrip met deze windrichting.
|
|
|
bredo
|
Thx ride we komen eraan op naar de speedstrip het wordt nu langzaam hoog water dus laat maar vol lopen. Laterzzzzz
|
|
|
|
MEGALOOPBEUN
|
lekker ben nog wel effe bezig maar kom ook vanmiddag alleen een kitebroekie is dat genoeg
|
|
|
zwafra
Logs: 0 | 416 uur
|
net even op de webcam vann wijk gekeken maar dat ziet er ook niet echt aantrekkelijk uit onshore wind en pittige branding... en volgens het knmi is de wind westelijk en dan is het goed te doen op Schell. ben er om een uurtje of 12.00
|
|
|
|