Heb je er wel eens over nagedacht om je 10m te vervangen voor een 9m bow? Dan is je probleem meteen opgelost. Je hebt dan een groter bereik, overlap met je 14m en je kan doorvaren tot ruim 35 knopen.
Ik kan je niets vertellen over de kleine Raven III's, want daar heb ik nooit aangehangen. Maar op de Slufter heb ik ze nooit kleiner gezien dan 9m2, en die kunnen prima meekomen in 30kn wind. Daarboven moet je toch echt wel aan kleinere kites gaan denken.
Een R7 is geen C-shape, hoewel hij hier wel heel dichtbij in de buurt komt kwa gevoel. Alleen zou een 9m2 je 10m2 volledig overlappen. Die kite heeft een windrange van 15 - 35kn met jou gewicht. Er is ook een 7m2, en ook die hebben een dikke windrange.
Xray heeft RavenIII's zover ik weet, en heeft ook aan de R7 gehangen. Hij kan je vast wel meer vertellen.
Ik heb het eens bijgehouden, alleen dit jaar al met een 9m2 4x met te harde wind bij het water gestaan. Daarom denk ik er ook aan om een maatje kleiner te kopen. Tja, is het de investering waard is nu de afweging. Daar zit jij nu ook mee.
Zelf vind ik 1ding frustrerender dan geen wind nl. teveel wind. Dus ik zou er zeker nog een kite bij nemen. Je zal dan ook sneller een maatje kleiner pakken, wat het weer veiliger maakt. Als het nabij de 30 knpn waait is de wind bijna nooit constant en kunnen er nare vlagen tussen zitten :-) Dus lekker een 7 erbij kopen :-) Kleine kites springen meestal ook erg fijn :-))
lekker een 7m er bij kopen ga je zeker geen spijt van krijgen. en een 7 gaat ook al bij 26 knopen goed los dus gewoon een vette kite om er bij te hebben.
ik heb het over de dagen dat het te doen is... niet die met harde windstoten, veel regen, onweer. De dagen dus dat het onverantwoordelijk is... maar goed.