Kicker @ schell -discussie!

To

Maart 27, 2009, 20:53:28
edit2Rapporteer  
Wat vinden de locals en de mensen die op schel komen van een kicker.

1tje op een meter of 100 uit de kant.
Denk dan aan dichte zijkanten etc.
en niet een hele hooge.
Wat is voor jullie een leuke hoogte? 1 meter?

Ik zit er aan te denken om deze na te maken, van de flakke locals.

NIKS IS ZEKER ALLEEN MENING GEVRAAGD!

Nazar

Antwoord #1 Maart 27, 2009, 21:00:01
edit2Rapporteer  
Zit er vet uit:O
1 meter is wel okey!
To

Antwoord #2 Maart 27, 2009, 21:02:04
edit2Rapporteer  
Die op de foto is erg hoog, maar gewoon 1tje om lol mee te hebben en ff lekker gek doen Grin

Dan zo neerzetten dat je hem alleen met w tot zw kan gebruiken.!

Ik zelf denk dat de zwarte lijn het beste is, dus als het ware een stukje downwind. rood lijkt me moeilijker om hem te pakken!
Harm

Antwoord #3 Maart 27, 2009, 21:27:28
edit2Rapporteer  
deze kicker van dit plaatje moet je echt niet nabouwen, deze is te steil en je moet er geen bouwen met buizen maar met een gladde bovenkant kitepunk's style!

have fun, check de plaatjes van de laaste king of the kaloot voor een goede kicker.
To

Antwoord #4 Maart 27, 2009, 21:30:19
edit2Rapporteer  
Bedankt voor de reactie harm ik ga ff zoeken naar plaatjes!.
Ik ga hem ook niet precies nabouwen, ten eerste veel lager en minder scherp omhoog!

Die kicker van kitepunks ziet er goed uit, Die ga ik nabouwen.

En als mensen er dan geen problemen mee hebben dan gaan we hem op schel neerzetten!, mits er geen toestemming nodig is! ik hou jullie op de hoogte!
Flyingtrunkie

Antwoord #5 Maart 27, 2009, 23:59:31
edit2Rapporteer  
als jij denkt dat je zomaar van alles in het water mag zetten...
ik zou het maar laten als ik jou was. d'r gebeuren al teveel ongelukken en de spot staat al genoeg ter discussie door gasten (...) die niet beseffen waar ze mee bezig zijn. Zet hem maar in je eigen vijver, dan hebben wij er geen last van.
Flyingtrunkie

Antwoord #6 Maart 28, 2009, 00:07:49
edit2Rapporteer  
enne, leer eerst maar eens knap kiten! loser
To

Antwoord #7 Maart 28, 2009, 00:23:16
edit2Rapporteer  

Bedankt voor je reactie flyingtrunkie, ik heb peewee ook een mail gestuurd. die zit nu op texel,
dus krijg binnenkort een antwoord va hem, maare zeg ik dat ik hem ga neerleggen= NEE ik vroeg wat jullie ervan vonden. dus lees eerst even beter!.
En niet iedereen is zo goed als jij Smiley, in plaats van andermans kitekunsten aftekraken wat uberhaupt offtopic is doe dat dan via pb ofzo Smiley. ik vind het echt geen probleem om slechter te zijn dan de o zo goede flyingtrunkie Wink maar voor de rest ik bouw hem gewoon en als er toesteming is plaatsen we hem!. en zo niet dan niet Smiley dan zoeken we verder naar een betere spot. 

Flyingtrunkie wil je mijn vijver zien
Idefixe

Antwoord #8 Maart 28, 2009, 00:35:07
edit2Rapporteer  
Ik zou met die kicker voorlopig maar even wachten. Afgezien van het feit dat je ( als men kwaad wil) echt een vergunning / ontheffing nodig hebt. ( je plaatst een obstakel in het water) moet je drommels goed in de gaten houden wie er gebruik van maakt. Knalt er iemand ( een beginner) er per ongeluk tegen aan dan kunnen ze jou verantwoordelijk / aansprakelijk stellen.
Daarnaast dan het gegeven dat we voor alle IJsselmeer locaties in Noordholland nu in een "aanvraag procedure" zitten  om überhaupt te kunnen blijven kitesurfen. Persoonlijk zou ik zeggen "wacht in ieder geval nog even een seizoen" ...............
To

Antwoord #9 Maart 28, 2009, 00:36:51
edit2Rapporteer  
Bedankt voor je reactie idefix!. daar heb ik wat aan.
pimpoldi

Antwoord #10 Maart 28, 2009, 00:40:50
edit2Rapporteer  
kijk dat is tenminste een nette reactie.. iemand anders afkraken heeft hij niks aan!
wat T.M al zegt, hij vraagt wat de rest er van vind, en dat kan je ook gewoon normaal en beleeft beantwoorden!

Flyingtrunkie

Antwoord #11 Maart 28, 2009, 01:43:18
edit2Rapporteer  

Bedankt voor je reactie flyingtrunkie, ik heb peewee ook een mail gestuurd. die zit nu op texel,
dus krijg binnenkort een antwoord va hem, maare zeg ik dat ik hem ga neerleggen= NEE ik vroeg wat jullie ervan vonden. dus lees eerst even beter!.
En niet iedereen is zo goed als jij Smiley, in plaats van andermans kitekunsten aftekraken wat uberhaupt offtopic is doe dat dan via pb ofzo Smiley. ik vind het echt geen probleem om slechter te zijn dan de o zo goede flyingtrunkie Wink maar voor de rest ik bouw hem gewoon en als er toesteming is plaatsen we hem!. en zo niet dan niet Smiley dan zoeken we verder naar een betere spot. 

ik zeg niet dat ik erg goed kan kiten hoor Timo. Je hebt het zelf over 'gewoon 1tje om lol mee te hebben en ff lekker gek doen". Terwijl je zelf net begonnen bent met deze geweldige sport. Ik zou zeggen: rustig aan, don't break a leg!  Snappie?
Enne ik geef toch gewoon antwoord, dus ik zie je frustratie niet zo..

Ik wil je vijver trouwens gerust ff bekijken hoor, ik heb er ook eentje gehad, met koi's, en jij?
To

Antwoord #12 Maart 28, 2009, 02:00:04
edit2Rapporteer  

ik zeg niet dat ik erg goed kan kiten hoor Timo. Je hebt het zelf over 'gewoon 1tje om lol mee te hebben en ff lekker gek doen". Terwijl je zelf net begonnen bent met deze geweldige sport. Ik zou zeggen: rustig aan, don't break a leg!  Snappie?
Enne ik geef toch gewoon antwoord, dus ik zie je frustratie niet zo..

Ik wil je vijver trouwens gerust ff bekijken hoor, ik heb er ook eentje gehad, met koi's, en jij?

Geen koi's maar wel Heel veel andere vissen ik maak morgen ff fototje:D.
ik zit nu 3 kwart jaar in deze sport en het gaat eigenlijk best goed Grin. kiten gaat perfect sprongen eigenlijk ook, alhoewel ik tog nog soms flink op me plaat ga na een sprong.
maar als het zich toelaat komt die er zeker te liggen!. met oranje fluor dichte zijkanten. dan moet elke **** hem zien en eromheen varen
Rik

Geen avatar

Antwoord #13 Maart 28, 2009, 11:03:40
edit2Rapporteer  
Ik reageer nooit op dit forum, maar dit is eindelijk een keer iets waar voor ik de moeite voor wil nemen om in te loggen!

Ik vind het namelijk een geniaal idee!! Ik denk inderdaad ook dat je beter geen buizen kan gebruiken maar dat het ding beter vlak kan zijn.

Wat plaatsing betreft denk ik dat je veel beter het kommetje helemaal achter kan gebruiken, bij dat tweede strandje zeg maar. Daar kunnen mensen niet "per ongeluk" er tegen aan varen en sta je ook niemand in de weg. Ik denk dat op deze manier het risico minimaal is, en ik denk dat we ook een beetje inzicht en verstand van de andere water gebruikers mogen verwachten.

Het enige probleem wat ik zie is dat je die kicker niet altijd in het water kan laten staan of op de kant, ik vermoed namelijk dat het ding dan binnen no time weg is.

Maar ik zeg doen, gewoon proberen en dan zien we van zelf wel hoe het uit pakt, en laat die zure pruimen maar mekkeren! bleehhh

a fijn, dat was dan mijn mening..
Idefixe

Antwoord #14 Maart 28, 2009, 11:42:47
edit2Rapporteer  
Tjonge Rik , jij weet mij echt te (de) motiveren om nog meer energie in de ontheffing Natura 2000 en BPR voor Schellinkhout te steken..........    schater 
Rik

Geen avatar

Antwoord #15 Maart 28, 2009, 11:59:06
edit2Rapporteer  
Ik snap deels wel je punt maar, ik heb een beetje het gevoel dat het allemaal uit proportie getrokken wordt. Ik bedoel, het gaat hier niet om een enorm bouwwerk maar om om een zeer klein kicker.

Buiten dat hebben we zoals gezegd best wel plekken op Schellinkhout waar die kicker kan staan zodat niemand er last van heeft.

Ik denk dat het probleem eerder is dat er veel domme mensen gaan kiten die niet weten wat ze doen.

Ik kan me dus goed voorstellen dat, mits dat ding niet de hele zomer onbeheerd in op schellinkhout ligt te dobberen maar goed in de gaten gehouden wordt, een ontheffing er niet al te veel last van zal hebben.

maar goed, daar weet ik ook verder niks van dus daar kan ik niet over oordelen..

Zoals gezegd, het was slechts mijn mening..
roeb
Gast
Antwoord #16 Maart 28, 2009, 12:03:32
edit2Rapporteer  
Rik, ben je wel eens in de zomer op Schellinkhout geweest, het is dan best druk...
En in dat kommetje ligt maximaal 50cm water, niet echt fijn als je ondersteboven van een kicker af komt..

Maar eerst moet Schellinkhout maar even door het BPR en Natura gebeuren heen, voor er uberhaupt aan zon kicker gebeuren wordt gedacht..
Rik

Geen avatar

Antwoord #17 Maart 28, 2009, 12:09:59
edit2Rapporteer  
Ten eerste niemand heeft ooit gezegd dat dat ding er midden in het hoog seizoen moet staan, nee dat lijkt me inderdaad niet heel slim.
Ten tweede, iedereen die gebruik maakt van dat ding moet zelf weten of die 50cm genoeg water is. Niemand wordt gedwongen van dat ding gebruik te maken! Ik vind het ook apart dat jij al gelijk ondersteboven van dat ding wil af komen.
Idefixe

Antwoord #18 Maart 28, 2009, 12:10:46
edit2Rapporteer  
Citaat
Maar eerst moet Schellinkhout maar even door het BPR en Natura gebeuren heen, voor er uberhaupt aan zon kicker gebeuren wordt gedacht..

dat bedoel ik  ThumpsUp
To

Antwoord #19 Maart 28, 2009, 12:28:49
edit2Rapporteer  
en hoelang gaat dat nog duren:P?
roeb
Gast
Antwoord #20 Maart 28, 2009, 13:36:20
edit2Rapporteer  
Owja, Rik is die dikke pro, die nooit crasht, je kent hem wel, rik de beul Wink

x
To

Antwoord #21 Maart 28, 2009, 13:39:52
edit2Rapporteer  
naja ieder zijn eigen mening tog?, het gaat hier niet om hoe goed je kite het gaat hier erom of je lol hebt. en het lijkt mij l,euk als er zo een kicker komt!
Rik

Geen avatar

Antwoord #22 Maart 28, 2009, 14:02:49
edit2Rapporteer  
 Nee Robert, ik crash misschien wel het meest van iedereen. Als je niet crashed ben ik in mijn optiek niet goed aan het kiten.

Maar het was meer natuurkundige logica dat het raar is als je ondersteboven van die kicker af komt. Dat ding zou maar eventueel 1 meter hoog worden, dan steekt er waarschijnlijk maar maximaal 80cm boven het water uit. Dan moet jij erg je best doe om daar ondersteboven vanaf te komen!!!!

Nogmaals, trek het niet uit proportie, het is helemaal geen enorm ding ofzo!
To

Antwoord #23 Maart 28, 2009, 14:17:41
edit2Rapporteer  
zoals rik al zegt als je hem achterin plaatst bij de kom, daar komt nooit iemand, dan kan je daar lekker spelen, weet iemand mischien eht waterpeil zomers en swinters?!
zwafra

Logs: 0 | 416 uur
Antwoord #24 Maart 28, 2009, 15:24:29
edit2Rapporteer  
Geen kicker !!!  ThumpDown...
zo,n kicker is alleen voor de zeer geoefende kiters en het gevaar van zo,n ding in het water is dat elke figuur denkt dat hij kan kiten dan het ook wel eens wil gaan proberen ...met alle gevolgen van dien...
er zijn al genoeg ambulances op schellinkhout geweest om gewonde kiters op te halen.. ThumpDown

en achter in de kom ,wordt het ook steeds drukker ,en ik vaar daar ook vaak ,maar wel het liefst zonder hinderlijke opstakels .. Grin

« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.