Switch 2012: Element

Reodude

Berichten: 434
December 15, 2011, 10:30:32
edit2Rapporteer  
de eerst officiele foto van de neiwe SWITCHKITE ELEMENT is er..
Ik verwacht hem als kerst geschenk
greetz
Switchdude

I have SWITCHed...U2? ThumpsUp

New Products
After finishing the Method, Combat and Controller we have not sat back idle. We have continued with our
R&D and have a number of new products on the horizon.
Element – The ‘All Terrain’ 3 strut hybrid
We are really excited about this new kite which we are due to release in December. It will be available in
7, 9, 11 and 13m2 sizes and will be priced similar to the Method.
“The Element is intended for a broad group including, but not exclusively
limited to, beginners. The design goals are a very user-friendly kite which is
not only easy to use but inspires and facilitates rapid skills improvement
without compromising the experienced kiter. Primary criteria include great
stability, easy re-launch, low bar pressure and quick yet predictable
manoeuvring. As all Switch kites are performance oriented, the Element is no
exception, with upwind ability, wind range, speed and power available as the
user gains experience. The Element, as a user-friendly all rounder, completes
the Switch line up of a true ‘C’, a high aspect SLE and dedicated Wave kites”.
Lauw
Administrator

Berichten: 3580
Logs: 0 | 6 uur
Antwoord #1 December 15, 2011, 12:00:06
edit2Rapporteer  
Als je wat meer foto's en of informatie heb en deze toevoegt aan de posting, dan maak ik er een sticky post van zodat hij op de frontpage verschijnt:-)
Reodude

Berichten: 434
Antwoord #2 December 15, 2011, 12:06:38
edit2Rapporteer  
Als je wat meer foto's en of informatie heb en deze toevoegt aan de posting, dan maak ik er een sticky post van zodat hij op de frontpage verschijnt:-)
meer heb ik op het moment nog niet....maar zo vlug als ik hem binnen heb..en de temperatuur laat het toe, en de wind ( ik heb 13m besteld) komt er een review!
Thx mate!
Dude
GlynD

Berichten: 38
Antwoord #3 December 15, 2011, 14:44:02
edit2Rapporteer  
Ziet er goed uit, ben erg benieuwd naar de prijzen!
Reodude

Berichten: 434
Antwoord #4 December 15, 2011, 16:57:33
edit2Rapporteer  
Prijzen liggen in de SWITCH kite METHOD reeks, www.switchkites.com   daar staan alle prijzen van de methods, Nitro en Combat..
Alle prijzen zijn inclusief verzend , complete bar = + €195
Kites worden vanuit het warehouse in de UK verzonden, dus geen extra taxen of import kosten enz..
na bestelling binnen de week aan de deur als ze in voorraad zijn, ( is te zien op de website)
 greetz
Dude Cool

[edit] url-fix. Graag url-tags om een link doen als je post leegblijft want dan heeft de software je link foutief herkend.

Code:
[url]www.switchkites.com[/url]
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #5 December 16, 2011, 01:28:37
edit2Rapporteer  
een 9 is 725 met bar, dan vind ik eenkite met bar van 900-1000euro in de winkel, waar je prima, service advies en onderdelen kan krijgen een stuk eerlijker geprijsd.

Voor een merk wat zich wil profileren als een bedrijf wat rechtstreeks levert aan de consument is de prijs best wel hoog zelfs. Dat zeg ik niet om te bitchen maar als realitycheck.
TBK

Berichten: 2050
Antwoord #6 December 16, 2011, 08:59:37
edit2Rapporteer  
*Service doet bij de meeste internetshops niet onder voor de lokale shops.
*Ze zijn soms nog sneller met het aanbieden van een oplossing dan de L-shops.
*Onderdelen zijn soms/meestal ook niet voorradig bij de L-shops .
*Prijstechnisch is er altijd nog meer te behalen bij de internetshops
*De kwaliteit van de diverse merken die niet in de L-shops liggen, is soms nog beter !

ps. Als je het niet probeert denk ik dat je er ook niet over kan oordelen. Zo is het toch !
feddomw
Gast
Antwoord #7 December 16, 2011, 09:26:10
edit2Rapporteer  
*Service doet bij de meeste internetshops niet onder voor de lokale shops.
*Ze zijn soms nog sneller met het aanbieden van een oplossing dan de L-shops.
*Onderdelen zijn soms/meestal ook niet voorradig bij de L-shops .
*Prijstechnisch is er altijd nog meer te behalen bij de internetshops
*De kwaliteit van de diverse merken die niet in de L-shops liggen, is soms nog beter !

ps. Als je het niet probeert denk ik dat je er ook niet over kan oordelen. Zo is het toch !

^^^^ Dit. Ik weet niet of bij Switch de huidige direct2consumer strategie en de prijsstelling bedoeld is om snel marktaandeel te krijgen of niet, maar feit is dat bij elke discussie over Switch deze oude koeien uit de sloot worden gehaald over dat de klassieke winkel meer voordelen biedt. IN de praktijk is dat vaak niet zo, en voor €300 prijsverschil (ik denk niet dat je in een winkel courante kites compleet kan vinden van dezelfde kwaliteit als Switch voor €1000 trouwens, voor dat geld krijg je winkeldochters) zijn een heleboel mensen bereid dat risico te nemen. Je moet niet vergeten dat voor garantie gevallen de winkel ook terug moet naar het merk, en als het merk een garantie weigert gaat de winkel dat niet honoreren want dan is het voor eigen rekening.

Feit is gewoon dat Switch prima spul levert voor relatief weinig geld en dat er met de service of onderdelen leveranties niets mis is. Dat kan ook niet, want het is een startup en ze kunnen zich nu geen negativiteit veroorloven.

Disclaimer: ik ben team rider bij Switch, maar vaar ook gewoon Ozone en OR. Waarbij ik opmerk dat de importeurs van Ozone en OR ook bijzonder goed en service gericht zijn in mijn ervaring en Ozone en OR topspullen maken.
Reodude

Berichten: 434
Antwoord #8 December 16, 2011, 11:10:02
edit2Rapporteer  
+1
EddyC

Geen avatar

Berichten: 1073
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #9 December 16, 2011, 16:23:52
edit2Rapporteer  
Een producent die online levert moet veel beter op zijn kwaliteit en afwerking letten want een recall of return procedure kost handenvol geld. Er is geen retail handelaar die een klantenrelatie heeft en de klant kan sussen.
Plus de klanten van een online merk zitten zeker online en kunnen hun negatieve ervaringen meteen heel de wereld insturen (Facebook, kite forums, Twitter,...). Dat zijn nu net de mesen die je beter aan jou zijde houdt  als merk.

Dus eigenlijk kan je een online merk beter vertrouwen dan één met een dealer netwerk.
feddomw
Gast
Antwoord #10 December 16, 2011, 17:47:23
edit2Rapporteer  
Het lijkt alsof Switch een pagina uit het boek van Ozone heeft gejat. Goede zaak, want Ozone heeft naar mijn mening wel begrepen als kitefabrikant. Als het bij deze 4 kites blijft, heeft Switch net als Ozone een hele heldere productlijn met duidelijke doelgroepen. Geen crossover all-in-one kite marketing bullshit.

Nitro / Edge = race / boost kite
Method / Reo = wave
Combat / C4 = C-shape freestyle (Combat 5lijns trouwens)
Element / Catalyst = freeride / allemansvriend

Ik heb Ozone als merk heel hoog zitten, afwerking en service zijn top. Beter goed gejat dan.... Ik weet dat Ozone en Switch ongeveer buren in NZ zijn overigens.
EddyC

Geen avatar

Berichten: 1073
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #11 December 16, 2011, 18:23:05
edit2Rapporteer  
Ale merken jatten van andere merken.
Na de Delta van F-One moesten veel merken ook en delta hebben.
A merken jatten van B merken en vice versa.
Het is niet omdat het een A merk (= duur in de winkel) dat je een innoverende kite koopt.

Ik vraag me ook af hoe ontwerpers van A merken al hun modellen en grootes kunnen getest krijgen binnen een paar maanden. Grote maten (12-14-10) testen zal wel lukken, maar 5m en 6m behoeven al veel wind (30 tot 40 knopen) en dat heb je niet op veel plaatsen niet of haast nooit.
markus

Berichten: 1907
Logs: 0 | 855 uur
Antwoord #12 December 16, 2011, 22:40:22
edit2Rapporteer  
ligt eraan, merken uit regio USA hebben meestal ''hurricane season", daarna hebben ze alle tijd om te testen.  Grin
Reodude

Berichten: 434
Antwoord #13 December 16, 2011, 23:40:48
edit2Rapporteer  
Vele A merken,up of  downgraden een 9 of 10m kite, dus via Software simulatie,
ze ontwerpen 1 maat en dan schrink and stretch.

Dit is waar Swichtkites beweerd dat ze iedere maat apart ontwikkeld hebben en met echte maten werken, dit wil zeggen dat een 7m geen 6.5 or 7.5 is, maar waar ze gewoon een 7 op kleven, omdat die net in de range past..
Dude
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #14 December 17, 2011, 14:46:15
edit2Rapporteer  
er zijn nog maar weinig merken die dat doen switchdude.
EddyC

Geen avatar

Berichten: 1073
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #15 December 18, 2011, 00:23:41
edit2Rapporteer  
@Morres: Tuurlijk ze kunnen allemaal een hele tijd hun 5 en 6m testen.
Nou dat geloof ik nooit. In het windige Nederland kun je maar een paar dagen per jaar full power (35-45knopen) met een 5m kiten.

Dat ze een 9 en 12 en 14 testen dat zal wel want dat is het gros van de verkoop (nieti n het windige Nederalnd maar de rest of the world)
Een 7 wordt al twijfelachtiger (dat kan nog in Brazil getest worden) maar een 5m - vergeet dat maar: daarvoor moet je al naar Tarifa of Nederland (te koud).
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #16 December 18, 2011, 00:35:11
edit2Rapporteer  
Je vergeet Zuid-Afrika en de lichtere riders Eddy. Waarom zou je een 6m of 5m alleen in 8bft of meer moeten testen als je er ook al lekker mee kunt varen met 25kn (in de golven, dat dan weer wel). Zelf heb ik sinds augustus toch echt wel meer dan een paar keer met mijn 6m en 5m kunnen varen....

Maar als jij zo heilig overtuigd bent van het feit dat alle merken alleen een 12m en 9m testen kom maar eens met bewijzen daarvoor.
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #17 December 18, 2011, 17:30:00
edit2Rapporteer  
ja, dikke bullshit steek je op, ik ben namelijk ZELF in zowel tarifa als kaapstad geweest en heb daar OOK(vooral!) 5-7-8-9 getest...
EddyC

Geen avatar

Berichten: 1073
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #18 December 18, 2011, 20:01:44
edit2Rapporteer  
Dat is dan prachtig.
40 merken x 4 types per merk  x 5 maten = 800 kites te testen
Een kitetest vergt 1 week (anders weet je te weinig) met 2 testpersonen (verschillende menigen nodig) of 1600 weken op het water =36 man jaar per jaar.
feddomw
Gast
Antwoord #19 December 18, 2011, 21:41:44
edit2Rapporteer  
Dat is dan prachtig.
40 merken x 4 types per merk  x 5 maten = 800 kites te testen
Een kitetest vergt 1 week (anders weet je te weinig) met 2 testpersonen (verschillende menigen nodig) of 1600 weken op het water =36 man jaar per jaar.

Er zijn 75-80 kitemerken actief in de wereld. Waarbij sommige merken meer dan 4 modellen hebben en sommige meer dan 5 maten. Uiteraard ook merken met maar een model zoals Wainman (wel heel veel maten). Ik denk wel dat je inderdaad gemiddeld op 20 kites per merk uit komt.

Ik neem alle marketing praat met een korrel zout. Er zal een kern van waarheid in zitten en er zullen zeker merken zijn die hun best doen, maar inmiddels heeft elk merk een "uniek" design voor elke maat (geen upscaling), testen ze alle modellen en maten, hebben ze allemaal "eigen" fabrieken met eigen QC,  en voeren ze al die testen nog eens in een betrekkelijk korte periode uit....

Ik ben daar enigzins sceptisch over, maar geloof wel dat een aantal merken echt hun best doen. Ook zijn er merken die door hun achtergrond en historie naar mijn idee het test proces wat beter uitgekiend hebben zoals Ozone en Naish. Mijn mening dit laatste, geen objectief feit.
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #20 December 18, 2011, 23:59:45
edit2Rapporteer  
Tja, ik kan alleen voor Gaastra spreken, en daarom kan ik zeggen dat bij ons iig elke maat getest wordt, onder alle omstandigheden. Maar er zit een groot verschil is of je bijvoorbeeld een kite ontwikkelt die al bestaat(nieuw jaargang) of dat je een totaal nieuwe kite ontwikkelt, daar gaat wel meer tijd in zitten.
Reodude

Berichten: 434
Antwoord #21 December 19, 2011, 01:19:08
edit2Rapporteer  
en waar zijn al die totaal nieuw ontwikkelde kites???
Het zijn allemaal upgrades en of met kleine detailverbeteringen, die niet altijd als verbeteringen uitkomen hoor....aan het aantal call backs bij sommige merken te horen...

Dus al wat nieuw is, is daarom niet altijd een verbetering...gewoonlijk is het jan met de pet die de crash test dummy is, en die komt met zijn klachten bij hen terug ...

Dan is het aanpassen en stukjes verbeteren, een andere QR toessturen, een ander barretje, tubes, valves..enz..als je daarover leest hoeveel verschillende merken zo werken..
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #22 December 19, 2011, 11:56:45
edit2Rapporteer  
Voor wat ik er van weet is dit het merk waar FELIX PIVEC achter zit. Die gasten zijn al ruim 1,5 jaar bezig om dit product goed op de markt te brengen. Het is inderdaad weer een nieuw merk die zichzelf probeert te lanceren in een toch al moeilijke periode. Alle credits dus voor dit nieuwe merk en wens ze succes.

Testen:  Tja ik ken weinig forums en/of magazines die de kites echt objectief testen en dat ook durven te benoemen. 9 van de 10 keer wordt er een open deur ingetrapt met woorden als "groot inzetbereik, stabiel, vertrouwen enz enz."
Een review van een kite of board wordt pas in een magazine opgenomen nadat de fabrikant bereid is een pagina grote advertentie te kopen. Met andere woorden "weg objectiviteit"

Zelf testen is echt beste remedie
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #23 December 19, 2011, 15:45:34
edit2Rapporteer  
en waar zijn al die totaal nieuw ontwikkelde kites???
Het zijn allemaal upgrades en of met kleine detailverbeteringen, die niet altijd als verbeteringen uitkomen hoor....aan het aantal call backs bij sommige merken te horen...

Dus al wat nieuw is, is daarom niet altijd een verbetering...gewoonlijk is het jan met de pet die de crash test dummy is, en die komt met zijn klachten bij hen terug ...

Dan is het aanpassen en stukjes verbeteren, een andere QR toessturen, een ander barretje, tubes, valves..enz..als je daarover leest hoeveel verschillende merken zo werken..
Een kite die totaal nieuw is, hoeft niet per se een baanbrekend ontwerp te zijn, maar gewoon een nieuw ontwikkelde kite.
Als mercedes volgend jaar de volledig nieuwe A-klasse presenteert is het ten slotte nog steeds 'gewoon' een auto...

Jan met de pet is, uitzonderingen daar gelaten, nooit de lul. Maar soms glipt er wel eens wat doorheen, en sommige dingen komen pas in grote getale naar voren.
Maar wat is het probleem van aanpassen en service verlenen, das toch juist mooi.

Trouwens RAAR dat jij als teamrider van een nieuw merk gaat roepen dat wat nieuw is niet altijd beter is. Ik wacht met smart af tot de eerste service call van Switch, checken we je mening dan nog eens.
feddomw
Gast
Antwoord #24 December 19, 2011, 16:43:12
edit2Rapporteer  

Trouwens RAAR dat jij als teamrider van een nieuw merk gaat roepen dat wat nieuw is niet altijd beter is. Ik wacht met smart af tot de eerste service call van Switch, checken we je mening dan nog eens.


6 maanden en counting met een Switch zonder ook maar een probleem, ik denk dat die service call wel mee zal vallen.....
Ozone kwam trouwens heel laat in het seizoen met een service call, dat doet niets af aan het merk wat mij betreft. OR ook al in 2010, ook een topmerk naar mijn mening. Beter dan andere A-merken die weigeren een overduidelijk probleem op te lossen onder garantie.

En niet raar dat hij opmerkt dat nieuw niet altijd beter is. Dat wil namelijk niet zeggen dat hij over Switch praat. Zoek de nuance in het taalgebruik. Men kan ook bijvoorbeeld praten over swivels en onderdelen, nieuw hoeft niet beter te zijn, never change a winning formula. Op de kite-design zelf na zijn natuurlijk heel veel onderdelen zoals floaters, lijnen, doek, cleats, depowerstraps, swivels vrij uitwisselbaar tussen de merken en zijn het gewoon onderdelen die ge-sourced worden van fabrieken en wordt het onder naam van een merk in elkaar gezet.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.