Dag zerdust,
Ik kom zelf ook uit Arnhem en kite al weer een aantal jaren. Ik zou je aanraden je eerste lessen te nemen op een kiteplek met veel ruimte en stadiepte van het water. Vanuit Arnhem komen mensen dan al gauw terecht op Strand Horst. Ik zou je dit zelf echter niet aanraden: veel obstakels en veel brokkenpiloten.
Ik heb het zelf uiteindelijk geleerd in Oostvoorne. Wel iets verder weg maar plek met veel ruimte en stabereik. Mijn fout was dat ik mijn eerste les in diep zeewater met hoge golven nam. Waterstarten is dan extra moeilijk, omdat je EN op de vlieger EN op het board EN op de golven aan het letten bent EN niet kan staan. Dit betekende veel frustatie en veel zout water happen. Toen ik mijn tweede les op Oostvoorne nam, ging het leren veel sneller en kon ik in de tweede les al een stukje varen.
Ik heb zelf goede ervaringen met Bart van kiteschool Surf en Soul. Was erg gericht op aanleren van veiligheid, kreeg eerst een uur theorie en voorbeelden van ongelukken en hoe dit te voorkomen voordat je richting strand en water gaat. Daarnaast prima en duidelijke uitleg op het strand. Hij was later ook bereid om me op het strand nog wat tips te geven toen ik de eerste keer met mijn eigen kite ging oefenen.
Tenslotte nog 1 waarschuwing: Kiten is verslavend als je eenmaal de smaak te pakken hebt. Veel plezier met deze mooie sport.
| ||||||||||
| ||||||||||
| ||||||||||
| ||||||||||
| ||||||||||
| ||||||||||
| ||||||||||
| ||||||||||
|
|