skyrider 138
Gast
|
ga nou gewoon corecell halen ergens... dit schuim is waarschijnlijk blauw of groen en deukt in als een gek.......... Maar ja, dat opsturen van corecell was ook al geen goed idee...
|
|
|
Leander

Logs: 0 | 4 uur
|
Ik zou het niet doen rutger, je weet niet precies hoe de eigenschappen zijn mbt. flex, sterkte, hechting op laminaat, gewicht. Meranti zou ook hetzelfde effect hebben dan ocume, maar is wel in totaal een kilo zwaarder. Rijd gewoon een keer naar Polyservice.
|
|
|
niels

|
of bestel het gewoon als je wat verder weg woont
|
|
|
Leander

|
of bestel het gewoon als je wat verder weg woont
Dat wordt moeilijk met zo.n grote plaat. is goed voor de hars, maar zon plaat gaat niet.
|
|
|
WaZuP

|
Nog steeds met die shit bezig rutger? poly servise verstuurt geen platen corecell heb ik al gevraagd.
Rutger ik moet ook nog een keer een plaat halen ga mischien met mijn opa mischien kunnen we samen 1 plaat halen haal je precies 2 boards uit kunnen we kosten meteen verdelen.
|
|
|
Rutger II

|
HOO respect tim, hou me ff op de hoogte aub, je hebt mn nummer!
|
|
|
Leander

|
Kijk, dat heeft ie weer mooi voor elkaar. De tijd begint te korten he rutger!!!
|
|
|
D1is

|
ik heb die isolatie platen gebruikt!!!!!
het is op zich heel goe te doen!!!!
alleen de grootste nadeel is dat die platen van veel kleine stukken gemaakt zijn en dus als je een kern an 1 cm dik gaat maken dan kunne ze kapot springe, ze moeten dus heel voorzichtig bewerkt worden.
maar voor de rest geen problemen mee gehad!!!
|
|
|
~Dirk~

|
Ik weet wel dat de zelfbouwers van windsurfboards een tijdlang vaak "roofmade" platen gebruikten, dit is geloof ik styrofoam. Dus het gaat wel, hoewel ze er we 1 of 2 tringers in verlijmden voor de stevigheid en stijfheid. Dus waarom zou het niet gaan voor een kiteboard die veel korter is
|
|
|
Mitchel_12000

|
Geen roofmade gebruiken. Dit deukt in als een gek. vergeet niet dat windsurfboards veel dikker zijn dan kiteboardjes. Je zou , om genoeg stevigheid te krijgen, iets van 4 of 5 lagen onder en boven moeten lamineren en dan nog is het de vraag of je boardje niet gaat breken bij het eerste sprongetje. Gewoon wat corecell halen. uit 1 plaat haal je net aan 3 boards als je het een beetje tactisch versnijdt.
|
|
|
Marco

|
Niet doen, de structuur van deze platen is rond i.p.v. haakjes als klitteband bij corecell, uiteindelijk krijg je dus delaminatie door onvoldoende hechting.
|
|
|
WaZuP

|
lukt mij maar 2 boards hoor en de 2e blank bestond al uit restjes
|
|
|
Leander

|
hangt af van de grootte van het board. Ik haal er een 130 en twee 120 boards makkelijk uit.
|
|
|
JoostM
Gast
|
Zonde van het geld dat je besteed aan glas en expoxy man... Die 80kg/m3 'hard' PS platen zijn echt meuk voor composiet toepassingen. Ik heb er zelf ooit ook eens aan gedacht om ze tegebruiken voor een groot board (2 jaar terug)... Gelukkig niet gedaan. Het spul is echt niet te vergelijken met andere core materialen.. De core is voor de stijfheid van het boardje echt heel belangrijk. De buigspanning veroozaakt namenlijk een schuifspanning in de core die de belasting tussen het boven-(druk) en onderdek(trek) verdeelt. Daarnaast is natuurlijk de hardheid ook heel belangrijk ivm deuken onder de hielen.
|
|
|
Rutger II

|
Heb vanmiddag corecell gehaald:
125 x 37 118 x 34 122 x 36
Jihaa
|
|
|