Baai Rosas

Janus

Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #25 Augustus 05, 2005, 21:42:13
edit2Rapporteer  
Citaat
La-Ballena grenst aan Las Dunas dus het lopen naar de kitezone valt wel mee.

Las Dunas ligt links van BA2, BA2 is erg lang gerekt (langs het strand), de kitezone is rechts van BA2 (ben er geweest, beetje klein maar prima vertoeven op de kite plek) en is dus een fikse wandeling (20 min.). Helemaal als je al je kitemateriaal ook nog mee moet nemen... tel daar vrouw, peuter, baby, badlakens, eten en drinken bij op en het is een complete volksverhuizing aan het worden..... dan is 5 minuten slepen al veel... 

volgens mij kan er links van las Dunas ook gekite worden, op het naaktstrand, is daar iets van bekend?
Ondabeach

Antwoord #26 Augustus 06, 2005, 04:01:20
edit2Rapporteer  
Ben er een paar jaar terug geweest en toen was er daar niets aan de hand.. maar ja dat was de tijd van de wipi classic.
Hoe het er nu toe gaat op Dunas geen idee.
Marc de Munnik

Antwoord #27 Augustus 06, 2005, 11:33:18
edit2Rapporteer  
Dit is trouwens de lycra die krijgt als je betaalt..  ThumpsUp en dit ben ik niet hoor overigens! (grinnik_kitesmiley)

Garmt

Antwoord #28 Augustus 08, 2005, 02:09:43
edit2Rapporteer  
Hoe druk was het daar ongeveer? Is het geschikt voor 2 beginners, waarvan er eentje redelijk kan varen (niet springen ofzo) en de ander net begint met rakjes varen?
Ondabeach

Antwoord #29 Augustus 08, 2005, 09:43:36
edit2Rapporteer  
Het kan er best druk zijn. Ik ben er de eerste week van september en denk dat het er dan rustiger is. Ik heb begrepen dat er voor de kiteschool Mistral een groot oefen stuk is afgezet. Dit is alleen voor de mensen die een les hebben geboekt bij de kitesurfschool.

Om te starten en te landen en weg varen voor "gevorderden" is een klein stukje afgezet. In het hoogseizoen zou dit best problemen kunnen geven voor "beginners".
Garmt

Antwoord #30 Augustus 08, 2005, 10:00:35
edit2Rapporteer  
Hmm.... da's best rot. Weet je ook hoe druk het de laatste week van Augustus zou zijn?
kiteone

Antwoord #31 Augustus 08, 2005, 12:07:52
edit2Rapporteer  
Volgens een kite leeraar daar zijn de maanden september oktober beter kwa wind en mag je er overal gratis varen 
Tjarlie

Geen avatar

Antwoord #32 Augustus 08, 2005, 12:14:26
edit2Rapporteer  
Wij rijden gewoon die kant op en zien verder wel... Ook daar in de buurt zijn meerdere, minder bekende en dus hopelijk ook minder drukke, spots te vinden.
Auto volgeladen met kite- en kampeerspullen richting NO Spanje ZFrankrijk... lijstje met spots mee... Gaat ongetwijfeld goedkomen!
zwafra

Logs: 0 | 416 uur
Antwoord #33 Augustus 14, 2005, 15:38:05
edit2Rapporteer  
Hallo,Ik ben net terug uit Spanje ik heb op Camping La Balllena Alegre 2 gestaan ,En het is daar goed te doen voor ervaren kitesurfers Voor minder ervaren kitesurfers is is het daar niet zo geschikt  Er is dan wel een kite zone maar die bestaat uit drie gedeeltes een gedeelte voor windsurfers ?, een gedeelte voor de Mistral kiteschool (die deze kitezone officeel gepacht heeft )En waar ander kiters niet mogen kiten, en dan nog een smalle zone, die is maar ongeveer 75 meter breed is waar de overige Kitesurfes mogen starten en landen ,want als de wind begind te waaien is het soms wat rommelig is iedereen wil dan gelijk het water op , wat tot gevolg kan hebben dat kite  in elkaar komen te zitten ( verschillende keren gezien ) En als de wind aanlandig is dan is het helemaal chaos windsurfers en kitesurfers door elkaar ,Maar als je ervaring hebt dan moet je gelijk hoogte gaan lopen en lekker ver naar buiten gaan varen ,Ik heb het er dit jaar wel weer goed naar mijn zin gehad ,hoewel de wind dit jaar niet zovaak waaide,als voorgaande jaren ,heb ik er toch redelijk wat dagen kunnen kiten  (14 dagen geweest 8 dagen gekite) En als alles goed is ben er volgend jaar weer.... ThumpsUp
mart
Gast
Antwoord #34 December 30, 2005, 07:06:35
edit2Rapporteer  
Hallo,

Wij komen al vijf zes jaar in Sant Pere om te kiten in de zomer vakantie.
Het probleem is de drukte aan het strand voor de campings.
Maar er is een goede spot links van Sant Pere met enkel een paar blote billen.
Het geld wat gevraagd wordt om te kiten bij las dunas is puur voor de kitescholen, en niet voor verzekering of iets anders  Ik heb daar enkele goede bekenden zitten die weten hoe de vork in de steel zit. komende zomer gaan we weer vier weken.
Afgelopen zomer zijn er verschillende kite's in beslag genomen door politie, maar dat waren gasten die luk raak tussen de badgasten bezig waren, op die manier verknal je een mooie spot

mart
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.