Strobe-light ipv fakkels/vuurpijl

~Dirk~

September 15, 2005, 16:04:11
edit2Rapporteer  
Er was hier een tijdje geleden een onderwerp over het bij je dragen van vuurpijlen of fakkels voor noodsituaties bij het varen op zee. Nu kwam ik dit ding tegen en dat lijkt mij eigelijk nog een beter alternatief

Emergency services can track this strobe down with ease. A step up from the Eco Flare™, the Aqua Strobe emits intense bursts of light at different speeds that are visible up to 3 miles away in clear conditions. It runs off a single AA battery and straps easily to you or your gear, making the Aqua Strobe an excellent addition to your safety arsenal when touring.
Rutger II

Antwoord #1 September 15, 2005, 16:10:32
edit2Rapporteer  
Hoe groot is dat ding en wil je die daadwerkelijk gaan gebruiken ?
~Dirk~

Antwoord #2 September 15, 2005, 16:18:20
edit2Rapporteer  
Zijn  +/- 15 cm , ik heb zo'n ding niet, het komt van het internet en is iets wat is bedoeld voor zeekayaken maar het lijkt me zo gek nog niet
jelle192

Antwoord #3 September 15, 2005, 16:36:19
edit2Rapporteer  
Dit ding is wel aardig en evt een extra hulpmiddel, maar is geen vervanging van fakkels of een vuurpijl. Als je vanuit een helikopter 's nachts gezocht wordt, is dit een goed apparaat (een lichtje dat aan en uit gaat), maar als je overdag, een eind uit de kust in moeilijkheden komt, heb je hier niets aan. Dan werkt een vuurpijl (rode kogel die lang in de lucht blijft hangen) of een fakkel (inclusief veel rode rook) een stuk beter. Da's vanaf de kant veel beter te zien en daarvan weet vrijwel iedereen wat dat betekent (iemand in nood).
~Dirk~

Antwoord #4 September 15, 2005, 16:53:05
edit2Rapporteer  
daar heb je een punt ja
Joris

Antwoord #5 September 15, 2005, 17:42:04
edit2Rapporteer  
Hm ik weet t niet, een strobe geeft best veel licht, maarja als de zon goed schijnt valt het misschien minder op. zeker als er dijning is zie je op het strand vrij weinig lijkt me.
aa-p n-oo-t kiten

Antwoord #6 September 15, 2005, 18:25:36
edit2Rapporteer  
2 van de 3 handfakkels gaat daadwerkelijk af (ooit geleerd bij de reddingsbrigade). Dus in theorie zal je er minstens 2 mee moeten nemen. Zo'n strobo-unit is dan misschien een goede back-up, en kan je van tevoren testen
jeroen90
Gast
Antwoord #7 September 15, 2005, 21:24:09
edit2Rapporteer  
als het overdag is en de zon schijnt zie je niks van deze lampen met moet minstens schemerig zijn voor een goed berijk
THEGREEN

Antwoord #8 September 15, 2005, 21:33:34
edit2Rapporteer  
Sterker nog in belgie is een vuurpijl zelfs VERPLICHT als je op zee vaart... Ik heb op zee gezeild en toen hadden we 5 kg vuurwerk aanboord... is dus onmisbaar... verder hadden we ieder een brake-light op zak voor het geval we in het water zouden vallen.....
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.