setje nieuwe ogen.

KiteDemon

December 08, 2005, 01:11:37
edit2Rapporteer  
Ik heb vandaag een laser over mijn ogen laten halen en damn.....HELEMAAL TOP!! ThumpsUp
4 uurtjes na de ingreep kan ik de ondertiteling alweer scherp zien, en na 24 uur heb ik mijn volledige gezichtsvermogen terug.
Eindelijk verlost van die lenzen. Hoef mij niet meer druk te maken dat ik lenzen verlies na gecrashte kiteloops.
Enige nadeel....ik mag de komende 4 weken ff niet het water op. Voor de rest kan ik het iedereen aanraden die het zich kan permiteren. Het is het geld dubbel en dwars waard.
dimitri
Gast
Antwoord #1 December 08, 2005, 01:14:50
edit2Rapporteer  
Dat is ff goed nieuws dan Fer.

Ik denk dat het met deze temperaturen niet echt afkiken zal zijn voor je, wat wel het geval zou zijn geweest als het van de zomer was geweest

Ik zou zeggen sterkte de komende dagen achter de comp, en ik zie je wel verschijnen met de cam op het strand.
kikisantema
Gast
Antwoord #2 December 08, 2005, 01:15:43
edit2Rapporteer  
Bah, lijkt me eng, en het gaat nog wel eens mis. Maa fijn dat het bij jou zo goed is gegaan!
ErikB

Antwoord #3 December 08, 2005, 01:17:00
edit2Rapporteer  
He goed man en wat een mazzel dat je die behandeling kon gaan doen, Die andere is wat pijnlijker de Lasek dacht ik en jij heb nu de Lasik toch?

Ik heb er ook geen moment spijt van gehad en vond het het geld ook dubbel en dwars waard.
KiteDemon

Antwoord #4 December 08, 2005, 01:28:15
edit2Rapporteer  
Ik heb de LASIK behandeling gehad. Alleen de eerste paar uurtjes na de behandeling wat branderige en tranerige ogen, maar ik heb nu nergens meer last van.

Wat het misgaan betreft; Tegenwoordig is de apparatuur veel beter dan 2 jaar geleden en de artsen hebben ook meer ervaring, dus de risico's in vergelijking met een paar jaar geleden zijn veel kleiner geworden. En je wordt van tevoren uitgebreidt gescreend om te kijken of je er wel geschikt voor bent.
Steven

Antwoord #5 December 08, 2005, 02:55:52
edit2Rapporteer  
jah heel fijn.. ga  het ook zeker doen, als ik de money heb..
maare, na 7 jaar kan het zijn dat het weer achteruit gaat, en dat je weer op je oude niveau qua scherpte komt.

maar dat is nog steeds 7 jaar kiten zonder lenzen.. dat zit er voor mij niet in..
blij voor jouw!
kitertjuh

Antwoord #6 December 08, 2005, 02:59:00
edit2Rapporteer  
gelukkig heb ik het NOG niet nodig.
die techniek van tegenwoordrig tog
KiteDemon

Antwoord #7 December 08, 2005, 03:35:30
edit2Rapporteer  
jah heel fijn.. ga het ook zeker doen, als ik de money heb..
maare, na 7 jaar kan het zijn dat het weer achteruit gaat, en dat je weer op je oude niveau qua scherpte komt.

maar dat is nog steeds 7 jaar kiten zonder lenzen.. dat zit er voor mij niet in..
blij voor jouw!

Ik dacht eerst ook dat het maar tijdelijk zou zijn (7-9 jaar) maar dat is niet zo (maar de mogelijkheid is niet uitgesloten). Wel kan het zijn dat je een leesbrilletje later nodig hebt, maar dat heeft te maken met verharding van de lens op latere leeftijd. En dat laatste ontkom je niet aan en staat los van een behandeling. Ook als je nooit een bril voor bijziendheid hebt gehad. Als je al een bril nodig had om in de verte te kijken dan zou je ook een brilletje voor het lezen nodig hebben.
Leander

Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #8 December 08, 2005, 04:00:48
edit2Rapporteer  
Top Fer, jij hebt niet voor het mes gekozen.
Wel goed schoon houden dan de oogjes.
Top voor je man gefeliciteerd
chann

Geen avatar

Antwoord #9 December 08, 2005, 04:22:44
edit2Rapporteer  
TOP!!! ThumpsUp ik sta dr ook serieus aan te denken...goed te horen dat het bij jouw zo goed is gegaan!!
(ik heb eens gehoort dat je na zoon ingreep 2 weken niet in je ogen mag wrijven (geschokt_kitesmiley)
KiteDemon

Antwoord #10 December 08, 2005, 05:13:39
edit2Rapporteer  
Leander, LASIK is de behandeling met het mes. Een microkeratoom (soort van veredelde kaasschaaf) De relaxte behandeling dus. Ik ben nu 8 uur verder na de behandeling, en heb nergens last meer van. Alleen de eerste uren na de behandeling geeft een branderig gevoel.

Chann, ik kan niet anders zeggen dan DOEN!!
En je mag de eerste 4 weken niet in je ogen wrijven. Maar dat was ik al gewend omdat ik altijd lensdragend ben geweest.
Leander

Antwoord #11 December 08, 2005, 05:25:49
edit2Rapporteer  
Fer, dat is dan de harde behandeling voor het oog, maar zacht voor jou. Goed oppassen dus voor infecties. Loop jij nu niet met van die bijen-ogen op dan?
Brenkie

Antwoord #12 December 08, 2005, 07:18:26
edit2Rapporteer  
Da's een mooi sinterklaascadeautje Fer, misschien ga ik het ook nog wel doen, lijkt me idd relaxed
aa-p n-oo-t kiten

Antwoord #13 December 08, 2005, 14:57:13
edit2Rapporteer  
wat kost nou zoiets per oog? heb nu al jaren dezelfde sterkte, en ben het zat om mn ogen vlak voor de crash te moeten sluiten (wel goed  voor je kite gevoel)
KiteDemon

Antwoord #14 December 08, 2005, 15:06:10
edit2Rapporteer  
Fer, dat is dan de harde behandeling voor het oog, maar zacht voor jou. Goed oppassen dus voor infecties. Loop jij nu niet met van die bijen-ogen op dan?

Die bijenogen heb ik alleen de eerste week snachts op, om te voorkomen dat ik in mijn ogen kan wrijven. Voor de rest druppelen met antiboiticum, ontstekingsremmers en kunstmatig traanvocht. Tot nu toe gaat alles perfect, zelfs geen last van droge ogen of halo's. Mijn zicht is inmiddels alweer op 100% zo te zien.
Belangerijk is om na de ingreep gelijk zoveel mogelijk rust te nemen. Na 24 uur is het niet eens meer merkbaar dat je een opreatie hebt ondergaan.
Tjarlie

Geen avatar

Antwoord #15 December 08, 2005, 18:21:49
edit2Rapporteer  
Oooowww.... ik ben ZO jaloers... Ik wil ook! [maar durf eigenlijk niet zo goed - heb al 2x een afspraak gemaakt bij zo'n kliniek maar nooit gegaan :-D].
Maar als ik dit lees moet ik toch nog maar een keer een afspraak maken...
KiteDemon

Antwoord #16 December 08, 2005, 21:00:40
edit2Rapporteer  
Hey Tjarlie......GEWOON DOEN!!!

Ik ben net terug van de eerste kontrole, en mijn zicht is binnen 24 uur ver boven gemiddeld!! Joepie En de arts zegt dat het de komende tijd alleen nog maar beter zal worden!!
Ik kan nu al scherper zien dan met mijn lenzen voorheen. Blijkbaar heb ik mij een setje haviksogen laten aanmeten en ben ben echt meer dan happy YeSS
De behandeling stelt echt niks voor. Binnen een 15 minuten sta je weer buiten.
Dit betreft de LASIK behandeling.
KiteDemon

Antwoord #17 December 08, 2005, 21:19:53
edit2Rapporteer  
wat kost nou zoiets per oog? heb nu al jaren dezelfde sterkte, en ben het zat om mn ogen vlak voor de crash te moeten sluiten (wel goed voor je kite gevoel)

Ik ben 1785,- euries kwijt met alles erop en eraan voor 2 ogen!
Voor degene die meer info willen, stuur ff een PM.
Pieter84

Antwoord #18 December 11, 2005, 02:47:59
edit2Rapporteer  
Bedankt voor je snelle reactie. Als ik wat geld heb is het zeker een goed idee!!
Jurrien

Antwoord #19 December 11, 2005, 03:08:06
edit2Rapporteer  
dure oogjes heb jij  YeSS
KiteIng
Gast
Antwoord #20 December 11, 2005, 04:30:33
edit2Rapporteer  
Ja dat is best veel geld, maar achja als je er echt op vooruit gaat zou ik het zeker doen! dan is dat het echt waard...  Joepie
KiteDemon

Antwoord #21 December 11, 2005, 19:21:33
edit2Rapporteer  
Mwa...valt nog mee. De gemiddelde prjizen in NL liggen nog rond de 3500,- euries voor beide ogen. Wil je goedkoop dan kan je ook naar Turkije. Maar er zit ook een stuk nazorg aan vast, en dat houd ook in kontroles tot zeker 6 maanden na de ingreep, en wanneer nodig tot een jaar. Laat je het in het buitenland doen dan sta je er na een week alleen voor.
Het zijn toch je ogen dus kies voor kwaliteit.
Leander

Antwoord #22 December 11, 2005, 23:01:06
edit2Rapporteer  
dure oogjes heb jij YeSS
Duur??

Wat denk je dat het kost als je 5 jaar brillen moet kopen!!
Dan heb ik het nog niet eens over daarna.
Het is echt bijna voor niets hoor! En je hebt er veel plezier aan.
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.