Rhodos Hotel Doreta beach Mei vacantie

Haring High Richardt

April 07, 2007, 17:01:10
edit2Rapporteer  
Ja Ja we hebben geboekt in de mei vacantie voor bovenstaand hotel Doreta beach in tholos bij ferio   Joepie YeSS Joepie YeSS

Het is wel op aanvraag dus niet helemaal definitief maar we gaan er maar van uit dat het door gaat  ThumpsUp

Ik had nog ff wat vraagjes (gebruik de zoekfunctie heb ik al gedaan)

Welke kites zal ik mee nemen ik heb de 10 en 14 raven 2 Naish en de 18 meter V4 van Naish
Zat zelf te denken aan de 18 en 14 meter ?????  Of allemaal ?????
Voor 10 waait het niet genoeg volgens mij ??
Wat is jullie mening ??

Hoe kan ik het beste het board verpakken zodat hij heel over komt ????  ListenToMe
Wat zijn de extra kosten voor het vervoer in het vliegtuig (ik geloof dat we vliegen met transavia) en moet je dit van te voren opgeven ???

Hoelang is het rijden met de auto naar Prasonisi (ligt in het zuiden van Rhodos) vanaf alex beach
Hoelang is het rijden met openbaar vervoer (bus) naar Prasonisi

Prasonisi schijnt een top spot te zijn om te kiten met nog meer wind, graag ervaringen svp

Gaan er nog meer gasten in de mei vacantie die richting op ???

Zo weer heel wat vraagjes dacht ik zo  ThumpsUp  (grinnik_kitesmiley)

Gr Richardt
plaaggeest

Antwoord #1 April 07, 2007, 17:05:43
edit2Rapporteer  
Ik zit in de meivakantie op kreta. Ben alleen nog aan het uitzoeken wat de beste spots zijn om te kiten.
Haring High Richardt

Antwoord #2 April 07, 2007, 17:16:38
edit2Rapporteer  
Citaat
Ik zit in de meivakantie op kreta

Das mooi  (grinnik_kitesmiley) (grinnik_kitesmiley) maar ik zit op Rhodos  Joepie YeSS Joepie YeSS
@rjen

Geen avatar

Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #3 April 07, 2007, 17:46:47
edit2Rapporteer  
10 en 14 mee, 18 verkopen!!!!!!!!!!!!!!!!!!1
Haring High Richardt

Antwoord #4 April 07, 2007, 20:26:54
edit2Rapporteer  
Is de 10 niet te weinig ???? Heb je niet meer aan een 18 ????
roeb
Gast
Antwoord #5 April 07, 2007, 20:31:50
edit2Rapporteer  
Richardt,

Toen ik in Juli was had ik zat aan mn 12 en mn 8.. Meer met de 8 gevaren dan met de 12, dus neem sowieso je 10 en 14 mee, als je ruimte hebt eventueel nog de 18.. (weet niet noe de wind in mei is.

Trouwens, een maat van me gaat in Mei ook naar Rhodos om te kiten, hij gaat 17 mei, 11 dagen lang.

Toen ik ging vliegen had ik alles van mn boardje afgeschroeft, een kartonnen rand gemaakt en deze om de gehele edge van mn board geplakt. Vervolgens alle handdoeken etc die we meenamen om het board gewikkeld en daaromheen weer de kites. In dit pakket ook nog de bar en trapeze gestopt en dit alles in de boardbag gedaan.
Zowel op de heen- als op de terugreis is er niets beschadigd!
Haring High Richardt

Antwoord #6 April 07, 2007, 20:35:31
edit2Rapporteer  
Hallo Robert

Wat zijn de extra kosten voor het vervoer in het vliegtuig (ik geloof dat we vliegen met transavia) en moet je dit van te voren opgeven ???

Gr Richardt
roeb
Gast
Antwoord #7 April 07, 2007, 20:58:08
edit2Rapporteer  
Owja, ff vergeten. De extra kosten voor een boardbag bedragen €80,- (afgelopen zomer), ik vloog ook met transavia geloof ik..

Voor die €80,- mag je een boardbag mee, bovenop de standaard bagage, je mag dan dus meenemen:
Gewone bagage (20 kg)
Hand bagage
En een boardbag (20 kg).

Als je dat doet (die 80 euro betalen) dan gaat je boardbag ook op een andere bagage band, waar ze (als het goed is) iets voorzichtiger met je spullen gaan. Buggy's, kinderwagens etc gaan hier ook op.

Je moet het niet opgeven van te voren, maar als je het wel doet, weet je zeker dat er ruimte wordt vrijgehouden voor je, in de speciale bagage (ik heb dat dus gedaan voor de zekerheid).

gr. Robert
Haring High Richardt

Antwoord #8 April 07, 2007, 21:06:15
edit2Rapporteer  
Citaat
Owja, ff vergeten. De extra kosten voor een boardbag bedragen €80,- (afgelopen zomer), ik vloog ook met transavia geloof ik..

Zit er nog een maximale lengte van de board bag ????
DaanD

Antwoord #9 April 07, 2007, 21:25:19
edit2Rapporteer  
Citaat

Zit er nog een maximale lengte van de board bag ????

Boardbags kleiner dan 1.65m en binnen 20kg gaan gratis mee met Transavia!
Haring High Richardt

Antwoord #10 April 07, 2007, 22:33:18
edit2Rapporteer  
Citaat
Boardbags kleiner dan 1.65m en binnen 20kg gaan gratis mee met Transavia

Das mooi, mijn board is 1.40 m en mijn board bag is 1.60 m

20 kg bagage is dat per persoon ???

Wij zijn met 4 personen waarvan 2 kids.
Is het dan totaal 4x20 kg = 80 kg per gezin of rekenen ze echt 20 kg per persoon ???

Haring High Richardt

Antwoord #11 April 07, 2007, 22:34:08
edit2Rapporteer  
Wat weegt een kite eigenlijk in een tas ???
DaanD

Antwoord #12 April 07, 2007, 22:46:57
edit2Rapporteer  
Citaat
Boardbags kleiner dan 1.65m en binnen 20kg gaan gratis mee met Transavia

Das mooi, mijn board is 1.40 m en mijn board bag is 1.60 m

20 kg bagage is dat per persoon ???

Wij zijn met 4 personen waarvan 2 kids.
Is het dan totaal 4x20 kg = 80 kg per gezin of rekenen ze echt 20 kg per persoon ???

Dan geldt totaal maximaal 80 kg. Meestal doen ze daar niet zo moelijk over! Één kite in een tas weet ik zo niet. Drie kites, drie bars, 2 boards + acc. zit je rond de 20 kg.

"Kite-, wake-, wave- en boogieboards (kleiner dan 1,65 meter)"
Haring High Richardt

Antwoord #13 April 07, 2007, 22:47:09
edit2Rapporteer  
http://www.transavia.com/nl/bagage

Toegestane hoeveelheden bagage
De bagagevrijdom van standaard ruimbagage op vluchten van transavia.com is maximaal 20 kg per persoon. Voor baby’s tot 2 jaar geldt een bagagevrijdom van 10 kg (incl. buggy/maxicosy).
Voor ruimbagage boven de 20 kg geldt een tarief van 6 euro per kg per enkele reis. Bij vertrek van Amsterdam Airport Schiphol en Rotterdam Airport mogen bagagestukken niet zwaarder dan 32 kg per stuk wegen. Voor overige luchthavens kunt u contact opnemen met de betreffende luchthaven.

Toegestane bagage
Onder toegestane standaard ruimbagage wordt verstaan:

Zorgvuldig verpakte ruimbagage (o.a. koffer, draagtas, rugzak)
Buggy, kinderwagen, MaxiCosy. Let op: alleen een inklapbare lichtgewicht paraplubuggy (5 kg) mag meegenomen worden tot aan het vliegtuig. Alle overige buggy’s en kinderwagens worden bij de incheck-balie ingenomen
Elektrische (huishoudelijke) apparaten
Muziekinstrumenten
Kite-, wake-, wave- en boogieboards (kleiner dan 1,65 meter)
Duikuitrusting, (waaronder: lege duikflessen, duikvest, vinnen, ademautomaat, masker, harpoen (indien niet op stikstof), onderwaterlamp (mits batterij of lampje is verwijderd)
Nordic Walking poles, goed verpakt in een koker of tas
Medische attributen, zoals rollators, looprekken en krukken. Gratis tot maximaal 15 kg per persoon
Medische bagage, zoals dieetvoedsel en medische apparatuur. Gratis tot maximaal 15 kg per persoon, mits aangemeld bij het transavia.com call centre en voorzien van een medische verklaring
(Niet)gemotoriseerde rolstoelen, behalve een scootmobiel. Meenemen is gratis, mits aangemeld bij het transavia.com call center
Handbagage
De toegestane handbagage per persoon is:

één stuk standaard handbagage met afmetingen van maximaal 55 x 35 x 25 cm en maximaal 5 kg
één jas, een paraplu en leesmateriaal
Let op: Indien handbagage de bovenstaande afmetingen en/of gewicht overschrijdt, wordt deze bagage gerekend tot ruimbagage.
 Nieuwe regels voor handbagage per 6 november 2006

Tip: Plak altijd adresstickers aan binnen- en buitenkant van de bagage. Bewaar uw reis- en verzekeringspapieren, medicijnen, paspoort en andere waardevolle stukken in uw handbagage, nooit in uw koffer.

Afwijkende bagage en bagagekosten
Passagiers die bijzondere bagage meenemen, worden in verband met de bagage-screening dringend verzocht deze bagage zo vroeg mogelijk in te checken. De incheck-balies zijn 2,5 uur voor vertrek geopend. Door tijdig in te checken draagt u er aan bij dat uw uitrusting op tijd bij het vliegtuig wordt afgeleverd.

Voor het vervoer van de volgende items wordt een vast tarief in rekening gebracht, ongeacht het aantal kilo’s van de andere bagage:

Bagage die niet hoeft te worden aangemeld
  Gewicht Per enkele reis
Golftas (waaronder 1 golftas met 14 clubs + 1 paar golfschoenen) minimaal 3 kg en maximaal 15 kg € 15
Visuitrusting (waaronder 3 hengels, 1 paar laarzen, 1 viskoffer) minimaal 3 kg en maximaal 15 kg € 15
Wintersportuitrusting (waaronder 1 paar ski's, schoenen en stokken of 1 snowboard en 1 paar schoenen of 1 slee van maximaal 120 x 50 x 40 cm) minimaal 3 kg en maximaal 15 kg € 15

Bagage die moet worden aangemeld
De volgende bagage moet uiterlijk 72 uur voor vertrek worden aangemeld bij het transavia.com Call Center, telefoon 0900 – 0737 (€ 0,25 per minuut). In verband met het gelimiteerd aantal items bijzondere bagage dat transavia.com kan vervoeren, is vervoer niet gegarandeerd.
  Afmetingen Per enkele reis
Fiets   € 40
(Wind)surfplank met tuig of zonder tuig, Kite-, wake-, wave- en boogieboards groter dan 1.65 m, maximaal 3.60 m € 60
Extra tuig   € 60
Deltavliegers (inclusief mast, plank en buizenframe) Elk deel mag maximaal 3.60 m lang zijn € 60
Scootmobiel, wel of niet opvouwbaar   € 60
Hond/kat in een kennel in het vrachtruim   € 50
Hond/kat in gesloten leeftas in de cabine   € 30
 Meer over de voorwaarden voor vervoer van uw huisdier

Let op: Indien de (wind)surfplank/waveboard etc. is verpakt in een zak, is het niet toegestaan hier kleding en/of andere spullen bij te doen.

Niet of beperkt toegestane voorwerpen
transavia.com draagt zorg voor uw veiligheid aan boord. Maar ook u bent in zekere mate verantwoordelijk voor de veiligheid van uzelf en uw medepassagiers. Denk hieraan bij het inpakken van uw bagage.

transavia.com vervoert geen gevaarlijke stoffen
Indien u niet met zekerheid kunt vaststellen of het voorwerp dat u mee wilt nemen een gevaarlijke stof bevat, kunt u contact opnemen met het transavia.com Call Center, telefoon 0900 0737 (25 cent/min).
 Bekijk enkele voorbeelden van voorwerpen die gevaarlijke stoffen bevatten

Voorwerpen die niet mogen worden meegenomen als handbagage en/of ruimbagage
transavia.com vervoert sportwapens en sportammunitie als ruimbagage indien deze uiterlijk 72 uur voor vertrek zijn aangemeld bij het transavia.com Call Center en als daarbij aan de gestelde voorwaarden is voldaan.
 Overzicht van niet toegestane bagage

Bagage die tijdens de vlucht beschadigd of zoek is geraakt
 Wat te doen met bagage die tijdens de vlucht beschadigd is of zoekgeraakt

Algemene Vervoersvoorwaarden | Disclaimer | Privacy | Veilig betalen | Vragen & antwoorden | E.U. notice | Sitemap
Copyright ©2007, Transavia Airlines C.V.

roeb
Gast
Antwoord #14 April 07, 2007, 23:51:27
edit2Rapporteer  
Die 165 cm is meestal de lengte+breedte+hoogte... Board 125 lang, 38 breedt = 168, dan nog de hoogte erbij zit je er eigenlijk al overheen..

Ga er vanuit dat je die €80,- moet betalen, of even bellen met transavia, weet je het zeker.
DaanD

Antwoord #15 April 08, 2007, 01:19:22
edit2Rapporteer  
Die 165 cm is meestal de lengte+breedte+hoogte... Board 125 lang, 38 breedt = 168, dan nog de hoogte erbij zit je er eigenlijk al overheen..

Ga er vanuit dat je die €80,- moet betalen, of even bellen met transavia, weet je het zeker.

Nope bij Transavia dus niet, 165 cm is de maximale lengte.
roeb
Gast
Antwoord #16 April 08, 2007, 01:53:09
edit2Rapporteer  

Nope bij Transavia dus niet, 165 cm is de maximale lengte.

Hee ja, ik zie het. Het is veranderd..
Maar je moet dan wel zorgen dat je onder de 20 kg blijft, met al je kite-gear en je gewone spullen (dat wordt je bagage bij die van je vrouw en kinderen stoppen)  schater

R@bert

Antwoord #17 April 08, 2007, 15:29:08
edit2Rapporteer  
Guy's, als je gear boven de 165cm is is t 60 euro per enkele reis, en je moet heen-en-terug betalen... Onder de 165cm (wat meeste boarbags zijn), is het gratis mits binnen bagagevrijdom van 20kg, alles daarboven is 6euro per kg !!! Ik werk voor de KLM/Transavia en meerdere maatschappijen... Joepie
Haring High Richardt

Antwoord #18 April 08, 2007, 23:11:36
edit2Rapporteer  
Citaat
Onder de 165cm (wat meeste boarbags zijn), is het gratis mits binnen bagagevrijdom van 20kg

Goeie zaak.  ThumpsUp ThumpsUp ThumpsUp

Nu nog even de kites in 4 knippen zodat iedereen een gelijk aantal gewicht heeft voor dat we onder de 20 kilo blijven.  (grinnik_kitesmiley)
alleeen wordt het moeilijk de lijnen in 4en te delen want ik heb een 5 e lijn  (grinnik_kitesmiley) (grinnik_kitesmiley)
Haring High Richardt

Antwoord #19 April 13, 2007, 19:17:02
edit2Rapporteer  
Citaat
Het is wel op aanvraag dus niet helemaal definitief maar we gaan er maar van uit dat het door gaat 

Het gaat door,  Rhodos here we come for 10 dagen  Joepie YeSS Joepie YeSS Joepie YeSS Joepie YeSS Joepie YeSS
Vincentt@school
Gast
Antwoord #20 April 13, 2007, 19:23:14
edit2Rapporteer  
Citaat
Het is wel op aanvraag dus niet helemaal definitief maar we gaan er maar van uit dat het door gaat

Het gaat door, Rhodos here we come for 10 dagen Joepie YeSS Joepie YeSS Joepie YeSS Joepie YeSS Joepie YeSS

Komt wel een mooi verslagje van neem ik aan? Ben van plan om in de zomervakantie 2 weekies naar Rhodos te gaan, dus ik hoor het graag van je hoe het was  ThumpsUp
Haring High Richardt

Antwoord #21 April 13, 2007, 20:59:11
edit2Rapporteer  
Is goed, hoop alleen dat het waait mei is vrij onzeker wat wind betreft  ThumpDown

We zien wel  Joepie YeSS Joepie YeSS
mbetz

Antwoord #22 April 13, 2007, 22:26:38
edit2Rapporteer  
Haring Haari,
Ik was vorig jaar in the mei vakantie op Alex Beach. Ik had toen Naish X4 kites. Heb meeestal met mijn X4 14m gevaren, maar ook met mijn 18m. De meltimi is rond ddeze tijd van het jaar nog niet zo hard als in de zomermaanden.
Ik ga dit jaar week de laatste pagen van mei en de 1e week Juni. Neem Ravens 3 mee: 10, 14, en mijn oude X4 18M.

Vwb de baggage:
Volgens mij is bij de meeste matschappijen een tas met lengte van 140cm gratis te vervoeren. Ik pak mijn 2 boards en een kite in een boardbag ( boards in bubbeltjes plastic gerold) en de ander kites en bars in een aparte tas. Ik heb tot op heden geen probleem gehad met extra kosten.

Let op: Probeer je kite boards niet in te checken als een golf tas. Een vriend van mij heeft het geprobeerd en kwam ermee weg bij het inchecken. Echter de security heeft zijn tas gechecked en steldde vast dat het geen golfspullen waren  maar een kite uitrusting. Hij heeft toen bij aankomst op bestemming redelijke shit gehad met de security medewerkers van de KLM!!

Ten slotte: Alex Beach is goed om te kiten, echter er liggen op het strand nogal wat stenen, dus of schoientjes aan of slippers mee die je na het starten van je kite op het strand laat liggen!!

Ciao

Mike
@rjen

Geen avatar

Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #23 April 13, 2007, 22:39:45
edit2Rapporteer  
Haring Haari,
Ik was vorig jaar in the mei vakantie op Alex Beach. Ik had toen Naish X4 kites. Heb meeestal met mijn X4 14m gevaren, maar ook met mijn 18m. De meltimi is rond ddeze tijd van het jaar nog niet zo hard als in de zomermaanden.
Ik ga dit jaar week de laatste pagen van mei en de 1e week Juni. Neem Ravens 3 mee: 10, 14, en mijn oude X4 18M.

Vwb de baggage:
Volgens mij is bij de meeste matschappijen een tas met lengte van 140cm gratis te vervoeren. Ik pak mijn 2 boards en een kite in een boardbag ( boards in bubbeltjes plastic gerold) en de ander kites en bars in een aparte tas. Ik heb tot op heden geen probleem gehad met extra kosten.

Let op: Probeer je kite boards niet in te checken als een golf tas. Een vriend van mij heeft het geprobeerd en kwam ermee weg bij het inchecken. Echter de security heeft zijn tas gechecked en steldde vast dat het geen golfspullen waren maar een kite uitrusting. Hij heeft toen bij aankomst op bestemming redelijke shit gehad met de security medewerkers van de KLM!!

Ten slotte: Alex Beach is goed om te kiten, echter er liggen op het strand nogal wat stenen, dus of schoientjes aan of slippers mee die je na het starten van je kite op het strand laat liggen!!

Ciao

Mike

Mike,

Maak je niet alle wind op want ik zit de week na jou bij Alex Beach!!

Alex Beach is echt perfect, ga er nu voor het tweede jaar heen, vorig jaar 8 dagen geweest en 8 dagen wind!

arjen
Haring High Richardt

Antwoord #24 April 13, 2007, 22:49:21
edit2Rapporteer  
Citaat
Mike,

Maak je niet alle wind op want ik zit de week na jou bij Alex Beach!!

Alex Beach is echt perfect, ga er nu voor het tweede jaar heen, vorig jaar 8 dagen geweest en 8 dagen wind!

arjen

Welke kites had je mee en hoeveel knopen waaide het Arjen
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.