Vervelend nieuws betreft kiteboarder maasvlakte(Kiter gelukkig weer aan wal!!!)

slingshot {Thomas}

Antwoord #25 September 30, 2006, 06:15:43
edit2Rapporteer  
dam!! ik heb echt zin om nu op water te gaan met me roeibootje, om te gaan zoeken Huh
en als straks nog geen nieuws heb gehoort voor dat ga slapen (word weer een slaaplozen nacht)
Bjorn (Slufter)

Antwoord #26 September 30, 2006, 06:23:25
edit2Rapporteer  
Ik heb zo juist de reddingbrigade aan de telefoon gehad en de kiter is VEILIG en HEELHUIDS aan wal gekomen. Een hele opluchting waarschijnlijk heeft hij zichzelf losgekoppeld en is hij gaan zwemmen.

De kiter is dus weer in VEILIGHEID.

Mocht degene dit bericht lezen ontvang ik graag een e-mailtje.
Tuur!

Antwoord #27 September 30, 2006, 06:24:09
edit2Rapporteer  
 ThumpsUp

Rustig slapen..
Naish........what else???

Antwoord #28 September 30, 2006, 06:24:51
edit2Rapporteer  
Ik heb zelf in de winter bijna een uur in het water gelegen, pfffffffffffffffff Rationeel denken is dan lastig, gelukkig was Tony toen in de buurt en bleef bij me.
M'n maag voelt een beetje niks na deze berichten.....
mathieu3
Gast
Antwoord #29 September 30, 2006, 06:26:28
edit2Rapporteer  
Gelukkig!!  YeSS

Heeft hij mazzel gehad dus! Hoop dat hij zijn verhaal hier nog even doet. Zijn een hoop benieuwd naar denk ik!

Zooo, kan ik nu rustig slapen... (grinnik_kitesmiley)

slingshot {Thomas}

Antwoord #30 September 30, 2006, 06:29:28
edit2Rapporteer  
gelukkig ik kan slapen (truste)  YeSS   ThumpsUp ThumpsUp ThumpsUp
martin72
Gast
Antwoord #31 September 30, 2006, 06:35:26
edit2Rapporteer  
het leek zo onschuldig vandaag. echt toch onberekenend die spot...zal duimen voor hem!!!
martin72
Gast
Antwoord #32 September 30, 2006, 06:38:49
edit2Rapporteer  
klasse dat hij terecht is... ThumpsUp

Antwoord #33 September 30, 2006, 06:39:17
edit2Rapporteer  
YYYYYYYessssss, gelukkig maar! Phoeeeeeee voel me stukke beter en die kiter denk ik ook!
Tering-Jantje, terug zwemmen op de Slufter, Z-wind, afgaand tij, das best knap!
Ik zou nooit mijn kite losschieten, je kite is je baken en lekker opvallend, zwemmend ben je in de grote zee vrijwel onzichtbaar. Zwemmen in sterke stroming is niet te doen. Op een kite kun je lekker gaan liggen, maar het is wel super link om naar je kite te zwemmen, je zult vrijwel zeker in je lijnen verstrikt raken en dan ben je echt de Sjaak. Laat je rustig meeslepen(bijvoorkeur op je boadje) en wacht op hulp, raak niet in paniek!

Ga niet het water op bij aflandige wind, das nog beter!!!

Gelukkig goed afgelopen, pffffffffffff
Naish-Kiter

Logs: 0 | 3 uur
Antwoord #34 September 30, 2006, 06:46:59
edit2Rapporteer  
naish kiter , mag ik vragen waar je deze info kan zien..ik zie alleen berichten vanaf 23:00

je gaat naar opties en dan kan je kiezen welk distrikt je wil zien wat er gebeurd ook kan je kiezen uit de optie knrm
Lord of the Boards

Antwoord #35 September 30, 2006, 06:47:52
edit2Rapporteer  
 ThumpsUp

Super!
Naish-Kiter

Logs: 0 | 3 uur
Antwoord #36 September 30, 2006, 06:49:20
edit2Rapporteer  
gelukkig maar kan dus rustg me oogjes gaan sluiten
Dangerfield

Antwoord #37 September 30, 2006, 06:58:40
edit2Rapporteer  
Ik heb toevallig vanmiddag nog op Google Earth naar de Slufter zitten kijken. Ben toch tot de conclusie gekomen dat met zuidenlijker dan ZW het in feite aflandige wind is daar. Linke soep dus.

Ben iig blij dat alles OK is.

Antwoord #38 September 30, 2006, 08:16:58
edit2Rapporteer  
Dat klopt Zuid is aflandig en ZO al helemaal!
Tom

Antwoord #39 September 30, 2006, 08:34:21
edit2Rapporteer  
Is die terug gezwommen Bob ??? whow .. zeker knap maar grote gok

Gelukkig is alles goed gekomen!!! Kan vervelender aflopen
Elevation

Antwoord #40 September 30, 2006, 13:13:47
edit2Rapporteer  
pff, blij dat ie het gehaald heeft..
KiteDemon

Antwoord #41 September 30, 2006, 14:05:56
edit2Rapporteer  
Zo dan!!!
Wat een mazzel dat hij de kant heeft gehaald.
Het is een enorme gok om je kite te verlaten........voor hetzelfde geld trek je het niet met de stroming en ben je gelijk al je drijfvermogen kwijt.

Ik heb dit scenario al eerder voorbij zien komen op de Slufter. Te weinig wind....kite crasht en de kiter werd de open zee op getrokken door de stroming. Na een half uur was deze al achter de horizon verdwenen. Gelukkig door de KNRM uit het water gevist.
Hij mag van geluk spreken dat de water temperatuur nog lekker hoog is.

Maar hier komt-ie dan maar weer: http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?topic=19217.msg196174#msg196174
DennisBoom
Gast
Antwoord #42 September 30, 2006, 14:33:05
edit2Rapporteer  
Misschien dat de Kitebreukeling zijn verhaal wil vertellen op het forum?
Dus als je dit leest.. ik ben zeer nieuwsgierig naar wat er is gebeurd..
Mark Waroo

Antwoord #43 September 30, 2006, 15:27:40
edit2Rapporteer  
Mijn collega's hebben weer goed werk verricht.... schater

Hoek van Holland, vrijdag 29 september 2006
Grote zoekactie naar vermiste kite-surfer voor Slufterdam

Vrijdagavond 30 september werden de reddingstations Hoek van Holland en Stellendam van Koninklijke Nederlandse Redding Maatschappij om 20.05 uur gealarmeerd voor een vermiste kite surfer. De reddingboot Prinses Margriet van Stellendam was als eerste ter plaatse, direct gevolgd door de Jeanine Parqui uit Hoek van Holland. Uiteindelijk meldde de surfer zich na dik 2 uur te water bij de politie.

De 32 jarige kite surfer was vanaf de slufterdam (Maasvlakte) surfend gezien richting het westen en plots was er niets meer te zien. Diverse personen hebben hier melding van gemaakt, waardoor er een zoekactie werd gestart. De stroming was heersend richting het noorden en de man lag zo’n 800 van de kust en werd meegevoerd door het water.

Een politie wagen met zwaailicht op de kant gaf de positie van vermissing aan als leidraad voor de zoekende reddingvaartuigen. Doordat het al duister was werd besloten om hulp in te roepen van een helikopter, als eerste was dat een politiehelikopter en later de GJ sar via de marine. Tevens werd de George Dijkstra ingeroepen en de loodstender pioneer bood zich vrijwillig aan. Ook een vaartuig van de RPA heeft een half uurtje meegezocht maar moest wegens aflossing afhaken.

Rond 20.30 uur trok er een hevig onweer over het zoekgebied waardoor het zicht beperkt was en de helikopter zich even moest terugtrekken. Na 20 minuten werd er weer op volle bezetting gezocht. Uiteindelijk wist de bewuste surfer om 21.15 uur uit eigen beweging de kust te bereiken en meldde zich bij de politie. Hierop werden alle eenheden bedankt en gingen retour station en/of door met hun eigenlijke taken.
wouterb

Antwoord #44 September 30, 2006, 15:44:36
edit2Rapporteer  
wat je noemt een 'close call'. goed dat ie aan de kant is!

tekenend vind ik dat er met 4 boten en 2 helicopters gezocht wordt en dat de kiter in kwestie er ongezien tussen door naar de kant zwemt. Geeft even aan hoe (on)zichtbaar je bent als persoontje in de grote open zee.
Elevation

Antwoord #45 September 30, 2006, 15:48:53
edit2Rapporteer  
als ik het zo lees klinkt het ook niet zo prettig.. 800 meter uit de kant !!! das een aardig stukje zwemmen..

ook typerend dat er niets wordt gemeld over kite die eventueel gevonden is, dat zou je wel moeten zien.. alhoewel, als het zo'n grijze raven 2 is... dan is het niet de makkelijkste om vanuit de lucht te zien.. misschien tijd voor een soort chip die te traceren is, net als ze in auto's inbouwen..
Slis

Antwoord #46 September 30, 2006, 15:55:38
edit2Rapporteer  
http://www.radargolf.com/home.asp

als het met een golfbal kan, moet het zeker met een kite kunnen

blij dat die het heeft gered overigens!
heftig hoor!
Marijn alias Vos

Antwoord #47 September 30, 2006, 15:58:24
edit2Rapporteer  
als ik het zo lees klinkt het ook niet zo prettig.. 800 meter uit de kant !!! das een aardig stukje zwemmen..

ook typerend dat er niets wordt gemeld over kite die eventueel gevonden is, dat zou je wel moeten zien.. alhoewel, als het zo'n grijze raven 2 is... dan is het niet de makkelijkste om vanuit de lucht te zien.. misschien tijd voor een soort chip die te traceren is, net als ze in auto's inbouwen..

of zo'n chip die je met skiien gebruikt

bij dat ie het gehaald heeft, en dat het geen erger bericht geworden is
Erik de Berik

Antwoord #48 September 30, 2006, 16:25:36
edit2Rapporteer  
Erg blij dat ie t gered heeft Joepie .Nogmaals dank voor alle reddings instanties.Erg vaag op dit Topic is dat niemand praat over flairs.Nu de duisternis sneller invalt is het gewoon NOODZAAK om op z,n minst 1 flair bij je te hebben.In dit geval had je dan gewacht totdat je een schip ziet en dan die flair opentrekken.In dit geval heeft ie ook erg veel geluk gehad dat er nog mensen waren op de slufter die hem zagen wegdrijven anders hadden we er weer een aflevering bij van` I shouldn,t be alive` .Ikzelf was ook nog op de Slufter om 16.00 en zag idd nog 3 kiters bezig om de kom heen met Zuidenwind terwijl om die tijd de stroming toenam.Wordt tijd om het nogmaals te zeggen.SLUFTER IS GEEN PLEK OM TE VAREN ZONDER KENNIS TE HEBBEN VAN STROMINGEN EN TIJDSTIPPEN VAN GETIJDES http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?topic=17778.msg180321#msg180321 (dit geldt trouwens voor elke spot op zee maar met name de Slufter) .Alles tussen ZW en ZO blijf voor of in de kom en helemaal nooit alleen. ListenToMe Die gast heeft ons lekker aan t schrikken gemaakt,mag idd wel even z,n verhaal doen hier.
kite4ever

Antwoord #49 September 30, 2006, 16:38:01
edit2Rapporteer  
Die gast heeft inderdaad mazzel gehad.
Er waren er gisteren middag meerdere die echt heel ver voorbij de zandbank de open zee opgingen, sommigen zelfs alleen. Ik zie daar echt het nut niet van in. Je bent gewoon de klos als er wat gebeurd, zeker met zo'n steeds wegvallende wind.
Blijf lekker onder de kant, is veel veiliger.
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.