Iemand een impressie van de Flexifoil Atom ?

Marcel~

Logs: 0 | 281 uur
Oktober 09, 2006, 04:02:57
edit2Rapporteer  
Hoorde er een heel positief verhaal over van een belg. Zitten hier mensen met ervaring met deze kite ?
Flexifool

Antwoord #1 Oktober 09, 2006, 05:23:14
edit2Rapporteer  
Ik heb zelf de Atom 9 en de Atom 12. Maat van me heeft er inmiddels ook 2 besteld. Werkelijk top kites.
Hieronder een reviewverslag.

Eerste indrukken

•   de kitebags zijn in vergelijking met de bags van de ION en de Strike II wat eenvoudiger. Geen externe bevestigingspunten, geen gaas om het zand eruit te laten. Ook wel weer een voordeel, aangezien de auto nu schoon blijft;
•   de kites zijn zeer degelijk gebouwd. Waar de kite de grond kan raken is er een versteviging aangebracht. Ook is de wens van een zwarte leading edge en zwarte struts weer door Flexifoil opgepakt (minder vuilgevoelig). Uiteraard zijn de kites voorzien van een one-pump systeem. Bridle is degelijk en voorzien van 2 katrollen om de powerlijnen aan te bevestigen.
•   de bar is wederom top. Feitelijk is het hier de bekende Axis bar met een wat langere depowerstrap. Verschil met de ION bar heb ik nog niet kunnen ontdekken. Volgens mij zijn beide barren (ION en Atom) identiek. Safety is simpel en supereffectief. De bar is voorzien van 4 lijnen (hoe minder hoe beter) en een mini 5e lijn die enkel wordt benut om te voorkomen dat de bar zich helemaal naar de kite begeeft als de safety wordt getrokken. Spaghetti is dus ook verleden tijd en de kite kan na het trekken van de safety weer simpel worden watergestart. Dus naar de kant zwemmen om vervolgens 2 uur lijnen te ontknopen is niet meer nodig Smiley

Vaareigenschappen
•   de low-end is werkelijk top. Afgelopen vrijdag (29 augustus) was de wind zwak (windkracht 3) en het merendeel van de kiters was aan het varen met een 12 meter of groter. Maat van me was met zijn Strike II 13 aan het varen (met deur). Helaas was mijn 12 Atom nog niet binnen, en had ik enkel de 9 Atom bij. Ik dacht dit heeft geen zin, dus toch aan het pompen gegaan en 10 minuter later was ik aan het varen. Eerst met de deur (162 x 42), later met mijn Nobile 666 (129 x 39). Low-end is dus mega en inderdaad kun je gewoon 2 tot 3 maten bij de kite optellen om een vergelijking te kunnen maken met een traditionele C-kite. De 9 Atom heeft dus de low-end van een 11/12 C-kite. En tsjee wat is die Atom 9 snel zeg Smiley
•   de high-end is evenals de low-end geweldig. Afgelopen zondag 1 oktober heb ik de 12 Atom aan de tand gevoeld (het was meer weer voor een 9). Vlagen worden goed opgevangen (hoezo vlagerige wind?), depower is goed, geen aan-uit gevoel gewoon vloeiend en ook weer een snelle kite.
•   waterstarten is piece of cake. Als de kite in het water valt drijft hij bij genoeg wind vanzelf naar de rand van het windvenster (of de kite even helpen door aan de stuurlijn te trekken). Bar pakken, aantrekken en starten. Bij minder wind kwestie van de depowerstrap helemaal depoweren, kite rolt om en dan kun je op de oude manier herstarten. Kortom waterstarten is ook voor de beginners supersimpel.
•   ik heb nog even met de settings gespeeld en ben tot de conclusie gekomen dat de standaardsetting gewoon het lekkerste vaart.

Conclusie
•   Flexifoil heeft weer eens bewezen gewoon goede, eenvoudige, degelijke kites te bouwen. De Atom is werkelijk een geweldige kite waar je veel plezier aan kan beleven. Snel te varen door de goede low-end en uiteraard superveilig door de uitstekende high-end en goede en altijd werkende safety.
Peter79

Geen avatar

Antwoord #2 Oktober 09, 2006, 14:52:37
edit2Rapporteer  
Klinkt goed! Ben benieuwd hoe deze kites zijn inderdaad
TH3-HUNT3R

Antwoord #3 Oktober 09, 2006, 17:36:42
edit2Rapporteer  
is er iemand die hier een website van heeft waar je ze kan kopen.
met eventuele prijzen enzo?
lijkt me namelijk een leuk kiteje.

TH3-HUNT3R
d-sight
Gast
Antwoord #4 Oktober 09, 2006, 19:14:28
edit2Rapporteer  
Inderdaad .... het is een super kite .... aan de review van hierboven kan ik eigenlijk niets toevoegen .... ik vaar met de ion 12(voorloper van de atom) en 2 Nobile boards .... 666 ext en 666 129 en heb met mijn 85 kg een bereik van 9-10 knopen tot 25-30 knopen....
p.s. relaunch is zelfs het gemakkelijkst als je je board achter je houdt en je je gewoon laat meedrijven met de kite.... kite gaat vanzelf naar de rand van het windvenster !!!!!
TH3-HUNT3R

Antwoord #5 Oktober 09, 2006, 19:23:37
edit2Rapporteer  
dat is hartstikke mooi.
nu zocht ik alleen een plek waar ik ze eventueel kan bestellen en een prijs opgave enzo.

Rob
wouterb

Antwoord #6 Oktober 09, 2006, 19:34:49
edit2Rapporteer  
http://www.flexifoil.com/retailers/eu_retailers.php?area=64

lang leve google.....
TH3-HUNT3R

Antwoord #7 Oktober 09, 2006, 20:11:04
edit2Rapporteer  
ik zie op die sites alleen niet veel info staan over prijs en dergelijke.

wouterb

Antwoord #8 Oktober 09, 2006, 20:19:38
edit2Rapporteer  
telefoonnummers?
Flexifool

Antwoord #9 Oktober 10, 2006, 00:10:27
edit2Rapporteer  
janjo
Gast
Antwoord #10 Oktober 11, 2006, 15:59:37
edit2Rapporteer  
Hey gasten

Wij zijn Flexifoil dealer en bij ons kan je de Atom testen tevens hebben wij de Atom ook op voorraad.
Verder hebben we teamriders die met Flexifoil varen dus bieden wij jullie de nodige knowhow van deze kite's.

Als je meer wilt weten betrefd prijzen, levertijden neem dan contakt op met ons:

www.jonkerfunsports.nl
info@jonkerfunsports.nl
of bel even naar: 0111-461270
(HJ) MINI-ME

Antwoord #11 Oktober 11, 2006, 19:56:09
edit2Rapporteer  
dat is hartstikke mooi.
nu zocht ik alleen een plek waar ik ze eventueel kan bestellen en een prijs opgave enzo.

Rob

Probeer dit eens.... kan nog wel eens 200/300 euries per kite schelen

http://www.overdosekiteboarding.com/index.htm

Lang leve de prijzen oorlog  schater en de markteconomie

Ps wat is eigenlijk het verschil tussen de ION en de ATOM  :Smiley
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.