MrRippey

|
Dan moet je je stuurlijnen langer maken, op je bar of op je kite ligt aan waar je mee vaart!! 
|
|
|
Garmt

|
Of je moet je bar niet aan je oren maar aan de kite vastmaken? 
|
|
|
Roelof
Gast
|
Je stuurlijnen langer maken/afstellen of je strap/kite depoweren, het is maar wat je fijner en beter vindt.
gr en succes
|
|
|
Player
Gast
|
dit is misschien een stomme vraag, ik heb les genomen enzo, maar bji een naish bar, welke kleur met je dan trekken bij de strap om de kite te deporweren en te poweren?? grts
|
|
|
Player
Gast
|
ik heb btw een 2004 naish bar
|
|
|
KiteDemon

|
....moeten we dit serieus nemen....??
|
|
|
Marc de Munnik

|
dit is misschien een stomme vraag, ik heb les genomen enzo, maar bji een naish bar, welke kleur met je dan trekken bij de strap om de kite te deporweren en te poweren?? grts
Het beste is dat jij nog een les neemt, De depower strap is slechts 1 koort in het midden van je bar. en die is zwart. Fritsie, haha om jou moest ik toch echt lachen flaporen maargoed. Je moet inderdaad je stuurlijnen op een knoopje veder van de kite vast knopen.
|
|
|
Player
Gast
|
ja idd, staat namelijk niet in de gebruiksaanwijzing v/d kite
|
|
|
Marc de Munnik

|
uhh.. Maar heb je wel opgelet bij je les dan?
|
|
|
Player
Gast
|
dan moet ik je teleurstellen marc want dan heb jij het fout, bij naish is de depowerstrap blauw en rood, ps, is niet vermeld in de les. doe er nu toch niet moelijk over man. 
|
|
|
Player
Gast
|
en natuurlijk heb ik het hier niet over het depowerkoord maar de DEPOWERSTRAP, je moet mss eens trg naar het eerste leerjaar gaan waar je leert lezen
|
|
|
|
Player
Gast
|
Thx 
|
|
|
Marc de Munnik

|
Registreer je anders even.. Weten we allemaal wie jij bent 
|
|
|
|
Marc de Munnik

|
Oke, omgedraaid dus. Nouja ook goed (grinnik_kitesmiley)
|
|
|
|
als dat maar goed gaat 
|
|
|
KiteDemon

|
als dat maar goed gaat  Ik heb net een nieuwe auto gekocht...is de meest rechtse pedaal nou de rem?? (grinnik_kitesmiley)
|
|
|
|
Ondabeach

|
Ik denk dat hier de nieuwe bar met de oude bar wordt verwisseld.. Bij de oudere barren heeft Marc inderdaad gelijk. ROOD=gevaar = power .. Bij de nieuwe Naish barren is om het makkelijk te maken precies andersom... Nu ff zonder kleuren als je je depowerlijnen langer maakt --> meer power... maak je ze korter--> minder power
Krijg je van die oren aan je kite.. dan stalt je kite en is moeilijk te besturen. Gezien het verhaaltje hierboven moet je dus je kite minder power geven dusssss je depowerlijnen moeten korter..
Je kan dit proberen dmv de extra knoopjes op de lussen van je kite. Dit uiteraard bij redelijke wind
|
|
|
viimsi
Gast
|
klopt het dat ik een brede bar het best bij een brede (grote) kite kan gebruiken, teneinde maximaal te kunnen poeweren / depoweren, gelet op de driehoeksverhouding a, staat tot b, staat tot c van een driehoek ?
|
|
|
Bluecupra

|
klopt het dat ik een brede bar het best bij een brede (grote) kite kan gebruiken, teneinde maximaal te kunnen poeweren / depoweren, gelet op de driehoeksverhouding a, staat tot b, staat tot c van een driehoek ?
Breedte van de bar heeft niets te maken met depower mogelijkheid. Voordelen van een grotere / langere bar is dat je bj grotere kites minder heftig hoeft te sturen (kleine beweging heeft in verhouding tot een kortere bar meer resultaat)
|
|
|
viimsi
Gast
|
dank je wel voor beantwoorden, je hebt gelijk. toch zelf ook even de driehoeksverhouding nagekeken en deze heeft toch een depower/power effect, edoch door de lengte van de lijnen in vergelijking met de breedte bar versus kite zal dit een minimale invloed hebben. nogmaals dank je wel, waardeer het zeer.
|
|
|
Smit
Gast
|
Vraagje, ik heb net een kite gekocht, moeten nou de stuurlijnen aan de bovenkant of onderkant? (tong_kitesmiley)
|
|
|