Teigetje
Logs: 0 | 765 uur
|
Vandaag WNW. En bijna tropische temperaturen Ik ga met een klein uurtje richting IJmuiden.
|
|
|
manrot
Logs: 0 | 180 uur
|
zo, nog even haring ritueel en dan vertrek ik naar good old swoody..... vlagen zijn ook emoties relaxed varen, keihard werken..... heerlijk de één heeft meer last van de vlagen dan de ander, ik ga het meemaken
|
|
|
zwafra
Logs: 0 | 416 uur
|
Ik ga zo ook naar Schell...de wind lijkt nu hier aardig W/ZW dus moet het goed te doen zijn ... (gaat later in de middag wel draaien ) ben er om een uurtje of 12.30 see you .. WIND: ZW-LIJK 15-20 KN, IN DE KUSTGEBIEDEN 20-25 KN, IN HET NW-LIJK KUSTGEBIED EN DE NOORDKUST 25-30 KN. ACHTER HET KOUFRONT ENKELE KN EN RUIMEND NAAR WNW. DE WIND IS VLAGERIG MET UITSCHIETERS TOT 10 KN, IN BUIIGE REGEN OF BUIEN TOT 15 KN BOVEN DE GEMIDDELDE WIND
|
|
|
Tim_GTS5
|
Zo naar ijmuiden rond 13.00 daar, knallen met 7 of 9
|
|
|
|
TBK
|
Zo wat een ongelovelijke K@Twind op Schellie maar ja ik kon ff niet anders. Binnen een kwartier had ik het al bekeken. Morgen misschien nog naar Ijmuiden en anders wacht ik wel tot maart op Sal, Kaapverdie. ps. Peet ga je nog mee , we willen boeken ???????????????????
|
|
|
manrot
Logs: 0 | 180 uur
|
tja Frank, ik geef toe het was wat vlagerig, maar later draaide de wind weer meer naar west.
al met al heerlijk gevaren, morgen weer.....
|
|
|
zwafra
|
Het het was redelijk goed te doen op Schell..inderdaad wat vlagerig en redelijk hard .. maar het ging best wel lekker zeker toen de wind weer wat meer terug naar West draaide .... en het was erg rustig 3 of 4 kiters op het water ... de temp. was nog lekker een graatje of 9 zonder handschoen gevaren en niet echt koud .. Morgen weer een dagje.. hopelijk draaid de wind nog iets meer naar ZW ... hier het plaatje voor morgen:
|
|
|
@LaurenS
|
Zo wat een ongelovelijke K@Twind op Schellie maar ja ik kon ff niet anders. Binnen een kwartier had ik het al bekeken. Morgen misschien nog naar Ijmuiden en anders wacht ik wel tot maart op Sal, Kaapverdie. ps. Peet ga je nog mee , we willen boeken ??????????????????? Zo dat is weer duidelijke taal,daar zijn geen filmpies voor nodig,zoals @loha eerder beoogde Betreffende Kaapverdie stuur ik jullie ff een PB @ Zwafra,wat zijn dat voor vreemde plaatjes met kleurtjes en pijltjes ,zoals ik kan opmaken wordt dat weer een topdaggie vlagerige westenwind op schellie
|
|
|
mocem
|
Ik had ook een klote dag. Begonnen met de 10. Na 15 minuten zwaar overpowerd. 7 opgetuigd. 15 minuten lekker kunnen varen toen nam de wind weer af en was het heen en weer sukkele. Heb me spullen gepakt en ben naar huis gegaan.
|
|
|
kiterunner
|
Vandaag van 11 uur tot 15 uur op Wijk aan zee bij de pier gevaren met mijn 7 tje, was goed te doen. in het begin vlagerige wind maar later toenemend en strakke wind. Lekker gevaren en een prachtige blauwe lucht. Dus alweer een topsessie op zee.
O ja, de pizza en het biertje na afloop bij Aloha maakten het feest compleet.
|
|
|
Teigetje
Logs: 0 | 765 uur
|
Lache mannen allemaal lekker naar Schellie Ijmuiden was weer top, kwam alleen iemand tegen op de parkeerplaats die zei dat de wind net wat inzakte, dus de 10 maar opgepompt en ja hoor kon hem gelijk in de depower gooien wat een wind zeg. Had geen zin om de 7 nog eens op te pompen dus maar een uurtje rammen en rausen ging wel hoog af en toe zeg joepiedepoepie. Morgen weer naar IJmuiden jihaaa
|
|
|
Tim_GTS5
|
Later ging ie weer goed aan marco, maar was wel beetje aan uit wind ja. 9m is DE maat haha, ging weer lekker hoog en was nog druk ook. Morgen weer IJmuiden ws
|
|
|
markymarc
Logs: 0 | 488 uur
|
Swood was gewoon top vandaag!!! Kweet niet waar jullie het over hebben maar hele middag was ECHT SUPER van 1330u tot 1600u. Grootste deel middag ZON en strakke 25 - 32 knopen. Toppie met de 7 geknald en.. GEEN VLAGEN DUS....Nou ja, hebben we bijna allemaal genoten zullen we maar zeggen... Moest helaas stoppen omdat er niemand meer was, anders had ik er gewoon nog een uurtje aan geplakt..
|
|
|
DM2008
|
Ben naar Horst geweest, maar dat was geen succes. Bij aankomst vette wind, dus 8 opgepompt, die vervolgens in de vlagen prima, maar daartussendoor te klein bleek. Pfff, matig.
Overmaat van ramp: toen ik net de boel in de tas had, trok het nog even echt goed aan. Heerlijk voor de 3-4 op het water, dat wel.
Maar even kijken of en waar ik morgen ga.
|
|
|
zwafra
|
Zo dat is weer duidelijke taal,daar zijn geen filmpies voor nodig,zoals @loha eerder beoogde Betreffende Kaapverdie stuur ik jullie ff een PB @ Zwafra,wat zijn dat voor vreemde plaatjes met kleurtjes en pijltjes ,zoals ik kan opmaken wordt dat weer een topdaggie vlagerige westenwind op schellie Peter ...Ik had jou topografische kennis hoger ingeschat ... . op het mooie kleurrijke plaatje van Theyr kan je zien dat de wind goed in het kommetje van schell. staat .. an by the way...vandaag was de wind overal vlagerig ook aan zee ... en voor mensen die het nog niet snappen met West is Schellinkhout echt goed te doen...
|
|
|
mocem
|
Vond je Schell ook goed als er geen gras lag
|
|
|
Henriette
Geen avatar
|
Vandaag Workum, koud daar, brrr... ik ben toch meer van de zee. Sessie was waardeloos, vlagerig, niks lukte, snel vergeten dus. Morgen naar Ijmuiden of wijk, parkeergeld is altijd ruk op Ijmuiden, kan je ook een bakkie + taart voor halen bij Aloha . Wijk pier lijkt me top met WNW en hoog water om 3 uur, zelfde omstandigheden als met de nieuwjaarssessie? 30-40kn met supervlak water en hoge bakken achterin? Wat doen jullie? Edit: nog ingelogd als m'n vriendin, ik ben Frank82
|
|
|
Frank82
Logs: 0 | 164 uur
|
Vandaag Workum, koud daar, brrr... ik ben toch meer van de zee. Sessie was waardeloos, vlagerig, niks lukte, snel vergeten dus. Morgen naar Ijmuiden of wijk, parkeergeld is altijd ruk op Ijmuiden, kan je ook een bakkie + taart voor halen bij Aloha . Wijk pier lijkt me top met WNW en hoog water om 3 uur, zelfde omstandigheden als met de nieuwjaarssessie? 30-40kn met supervlak water en hoge bakken achterin? Wat doen jullie? Edit: nog ingelogd als m'n vriendin, ik ben Frank82 Ik dus
|
|
|
Tim_GTS5
|
Frank je moet gewoon achter iemand aanrijden bij de slagbomen, moet je wel bumperkleven haha dus ik had na vandaag weer een bakkie kibbeling verdiend NW is echt gruwelijk mooi op ijmuiden echt de mooiste golven !!
|
|
|
@LaurenS
|
En daar komt bij de eerste vierrrrr uur zijn gratis....Na een sessie van 3 uurtjes heb ik het momenteel vaak wel gehad hoor met deze tempies onder de 10 graadjes.Heb nu al zin in morgen ,lekker naar Ijmuiden.Wel in mijn wetsuitje.Ik ben loyaal aan je teigert
|
|
|
|
|
|