Pinnen op Kaapverdische eilanden??

Jeronimo

Maart 27, 2008, 23:56:34
edit2Rapporteer  
Hallo allemaal,
Eind volgende week ga ik een weekje naar de Kaapverdische Eilanden. Nu hoorde ik het gerucht dat daar niet gepint kan worden met een Europese bankpas? Iemand een idee of dat klopt?
Alvast bedankt voor je moeite!
wazzaah

Antwoord #1 Maart 28, 2008, 00:27:45
edit2Rapporteer  
Kan alleen gepint worden met een VISA card op het vliegveld schijnt ook met mastercard gepint te kunnen worden maar dat ging ook niet erg makkelijk.
Best is cash geld meenemen reken bij normaal gebruik als je niet all-in zit op zo'n E 300,- per week voor eten en drinken + wat souveniertjes
JB - On The Edge

Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #2 Maart 28, 2008, 05:42:57
edit2Rapporteer  
Uhmm..moet ik ff hard nadenken......nee...je kan alleen wel euo's wisselen bij de de lokale bank (in Santa Maria).
Dus neem gewoon genoeg euro's mee...en dat hoeft niet veel te zijn...want is daar wel goedkoop.

Veel plezier, ben er dus ook geweest in febr....en dat was wel een betere tijd dan nu volgens mij..maar toch..

Zoek maar ff mijn topic als je wil over een reisverslag en tips...
terrorwally
Gast
Antwoord #3 Maart 28, 2008, 05:44:58
edit2Rapporteer  
Er is een bank in Santa Maria met een rij van ongeveer 101 negers. Je kan hier met een mastercard geld pinnen.

Het voordeligst is gewoon geld meenemen en wisselen in het hotel, vaak geven ze voor 1 euro 105 terug inplaats van 110, maar bij de bank betaal je weer opname kosten. Bij santa maria beach hotel kan je in ieder geval wisselen.

Je hoeft niet bang te zijn om je geld te verliezen. Indien je dat wel bent, splits het wat in boekjes je geld en koop zo waterdicht buiktasje bij perrysport. Ik heb de hele vakantie en tijdens kitesurfen mijn paspoort + wat geld op mijn buik gehad.

Als je nog wat vragen hebt, kan je me altijd mailen.

JB - On The Edge

Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #4 Maart 28, 2008, 06:02:00
edit2Rapporteer  
Hmm..die rij viel bij mij wel mee....maarja....je moet toch ergens aan geld komen...alhoewel ze euros ook wel willen hebben.

Nog een tip: Als een plaatselijk iemand je mee weet te lokken naar een winkel met souvenirs...doe niet moeilijk, kies dan iets uit (ketting ofzo), betaal er 5 euro voor en dan laten ze je meestal wel met rust de rest van de week... :-)

Oh..en ik zie dat dat wind over het algemeen nu ook goed moet zijn! Dus dat gaat wel lukken!
johan

Antwoord #5 Maart 28, 2008, 18:39:49
edit2Rapporteer  
ja je kan inderdaad pinnen met je mastercard in Santa Maria. Dat kost wel 1500 escudos per opname (15 euroo), maar dan krijg je zoals terrorwally zegt wel 110 escudos voor je euro. De bank gaat om 08:00 open en om 15:00 dicht. Ze hebben wel een modern bonnetjes systeem dus voordringen is niet aan de orde. Wel neemt iedereen 2 bonnetjes, en geven ze de tweede aan een vriend die later binnenkomt Smiley
Jeronimo

Antwoord #6 Maart 28, 2008, 20:46:25
edit2Rapporteer  
Wow, hele goed info allemaal, bedankt!!
.

Antwoord #7 Maart 31, 2008, 20:50:09
edit2Rapporteer  
was er twee jaar geleden. Had toen 100 eurie op zak. En dacht daar wel effe te pinnen, haha!! dus niet he, alleen met creditkaarten lukt dat (soms). Was bijna met geleende poen naar recife gevlogen (was goedkoopste optie) om te pinnen,.. jaaaa lekkerrrrr,.. maar toen lukte uiteindelijk een geldtransfer vanuit nederland,.. man man, wat een gezeik was dat!! maar ja eigen schuld,... had het kunnen weten voordat ik vertrok.
Overigens waren er wel pinautomaten geweest, maar daar waren toen allen gaten van zichtbaar (die hadden ze even "eruit gehaald" schater
wel 10 dagen gekost dat geintje!! (wel tussendoor nog kunnen kiten, maar toch,... lastig als je bij het hotel alles op de pof betaald, en geld leent van wildvreemde mensen!)

dusssssssss,... beter flappen meenemen, en creditkaart (en een woordenboek portugees),.. en senegalees als je toch bezig bent ThumpsUp
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.