Ik ben Jan, 32 jaar. Na een viertal lessen wil ik verdere stappen maken in kitesurfen.
Ik ben 1.75 m en ongeveer 75 kg. Ik heb leren waterstarten en nu moet ik verder met varen en keren. Upwoid bodydraggen gaat heel erg goed(vaak geoefend bij het waterstarten na een superman te hebben gemaakt).
Nu heb ik via een kameraad al een beginnersboard: F2 Board van 136 cm.
De lessen waren met kites van Cabrinha. Dus met de quick release e.d. ben ik bekend, ook vind ik de 1X overdrive makkelijk omdat je maar 1 bar nodig hebt. Hoe de kites tov andere kites zijn, geen idee. Heb ook al gekeken naar North Evo, F-One Bandit 7 e.d. maar ik blijf, denk ik, bij Cabrinha. Tot de daadwerkelijke koop hou ik andere merken nog wel open. Ik wil goed materiaal maar dit is niet mijn enige hobby, dus naar een goede deal ben ik altijd op zoek. Intentie is eerst een grotere kite voor de zomer en later een 2de kite erbij voor de hardere wind.
Nu zit ik te kijken naar de Cabrinha Vector / Switchblade. Nagenoeg iedereen die ik spreek, geeft aan dat de Switchblade te prefereren is boven Vector. De kiteschool en een aantal verkopers adviseren 11m.
Als ik kijk naar de windrange van de Vector en de Switchblade, dan zie ik dat de 10m Switchblade op hetzelfde punt begint als de 11m Vector. Is het verstandiger om een 10m of een 11m Switchblade te kopen?
Sorrie dat ik er eventueel een lang verhaal van heb gemaakt.
Elk advies is trouwens welkom.