Lijnen/kite tweaken (North Rhino)

Workum

September 26, 2005, 23:03:45
edit2Rapporteer  
Hoi even een vraagje over de instellingen voor een North Rhino 2004 en prolly ook voor een boel andere kites?

De bar + lijnen die ik er bij heb zijn ook van North (sceptar 2004), in bijbehorend handleiding wordt gesproken over de 2 buisjes (rode en zwarte) die je kunt aantrekken om de kite std te (de)poweren.

Misschien hoort dit bij het gedrag v/d kite maar wat ik hoop is dat dit bij valt te stellen; wat er gebeurt is nl dat de kite soms uit het windvenster lijkt te willen vliegen en daarna ook vaak dreigt te kantelen en neer te storten. Het is soms ook vrij lastig om de kite aan de rand van het windvenster van het water weg te sturen, omdat de stuurlijnen dan slap lijken te hangen en er nauwlijks reactie is op zo'n moment. Valt dit te tweaken mbv die buisjes? Ik merk eigenlijk geen verschil hierdoor nl.. wat kan ik anders proberen? - Ervaringen zijn gebaseerd op wind van circa 11 knopen.
Naish........what else???

Antwoord #1 September 26, 2005, 23:13:23
edit2Rapporteer  
Je kite is te veel gedepowerd!!! Een gepowerde kite kan "hoger"aan de wind vliegen en heeft een grotere vliegsnelheid. je kite schiet door de rand van het winster! Door minder depower zul je ook meer druk op je stuurlijnen krijgen. Kiten met 11 knp is nooit grappig!
wouterb

Antwoord #2 September 27, 2005, 12:44:54
edit2Rapporteer  
Kiten met 11 knp is nooit grappig!
schater schater

Die is goed!! Wel waar trouwens. idd een bekend symptoom van te weinig wind.
Janus

Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #3 September 27, 2005, 22:35:13
edit2Rapporteer  
Al gezegd; teveel depower.

En kiten met 11 kts is wel grappig met de Speed 17  ... .. .
Workum

Antwoord #4 September 28, 2005, 14:32:06
edit2Rapporteer  
Ah thanks voor de reacties,- Wat is nu het handigst om dit te verhelpen? Kun je de (de)power lijnen inkorten of is het juist de bedoeling dat ik constant de bar aantrek? Stellen jullie dit ook bij verschillende windsterkten bij?
wouterb

Antwoord #5 September 28, 2005, 16:23:03
edit2Rapporteer  
Ik (in't verleden) niet maar mijn fuel 2002 had tussen slappe stuurlijnen (te ver depoweren) en tips naar buiten (overtrekken, teveel poweren) ongeveer 15cm bar verschuiven. is dus het hele verstel bereik van de vlieger.
Dan heeft verstellen van de knoopjes niet zoveel zin.  (huilen_kitesmiley)
F-one dream moet ik nog uitproberen. ik verwacht wel een breder depower bereik. ThumpsUp
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.