gebruik board-roll-leash

Wimt

Augustus 17, 2006, 02:32:15
edit2Rapporteer  
Wordt mij op strand vaak gevraagd.

Dan zeg ik; gebruik de zoekfunctie.

Neen hoor, ook dan ben ik niet flauw. Heb `m al 2 jaar intensief gebruikt, gaat niet kapot, kost 70 euro bij bijv. fightfish.nl, en heb nog nooit een board in mijn nek gekregen.

Ik ben een kluns in terugzwemmen naar mijn board, vandaar.

Na 2 jaar moet je de leash omdraaien, anders slijt ie door.

De lengte is 3 m, bij bow gebruik is dat sowieso zat, want je depowert veel sneller.

Bevestig liever niet aan de voetbanden, liefst aan de punt, voorkomt duiken van de plank, wat zodoende dan een anker wordt.

Om dit ankeren tegen te gaan, kun je door de handle van je board een kitetouwtje laten lopen, rondom de breedte van je board. AAn dit touwtje bevestig je dus je leash.
Zodoende kan je plank nooit duiken, want de plank rolt zich dan automatisch met de meest bolle kant naar je toe.

Nadeel is dat je dus dat touwtje rond je board hebt, maar weerstand levert dat niet echt op. Geef het touwtje 10 cm extra ruimte, anders breekt het te snel, de krachten worden te groot. 
michiel v geel

Antwoord #1 Augustus 17, 2006, 02:44:25
edit2Rapporteer  
een touwtje rond je board ok niet je dat vast aan je rail of wat volgensmij vaart een touwtje wat ik het water hangt echt ruk
Wimt

Antwoord #2 Augustus 17, 2006, 02:49:18
edit2Rapporteer  
een touwtje rond je board ok niet je dat vast aan je rail of wat volgensmij vaart een touwtje wat ik het water hangt echt ruk

Michiel, je hangt ondersteboven, en je tekst ook volgens mij, snap er niets van
VincentC

Antwoord #3 Augustus 17, 2006, 02:54:42
edit2Rapporteer  
Wimt, waarom lijm je met epoxy je voeten niet vast aan je bindingen? raak je je boardje niet meer kwijt!
don leo

Antwoord #4 Augustus 17, 2006, 03:17:51
edit2Rapporteer  
Is inderdaad een mooi tooltje voor beginners en alle andere die bang zijn hun board kwijt te raken. Ik heb er nog 1 te koop voor de liefhebber!
dimitri
Gast
Antwoord #5 Augustus 17, 2006, 03:22:11
edit2Rapporteer  

Michiel, je hangt ondersteboven, en je tekst ook volgens mij, snap er niets van

En ik snap niet waar deze zoveelste onzin post over gaat. volgens mij is dat board van jou toch een keer in je nek gekomen, alleen weet je het zelf niet meer
Kite_Almere

Antwoord #6 Augustus 17, 2006, 03:28:32
edit2Rapporteer  
kan je hem niet gewoon aan je grabhandle maken als je deze toch nog niet gebruikt ?
Garmt

Antwoord #7 Augustus 17, 2006, 08:57:33
edit2Rapporteer  
kan je hem niet gewoon aan je grabhandle maken als je deze toch nog niet gebruikt ?
Nee, want dan krijg je dat "ankereffect" waar wimt het over heeft.

Ik in het begin ook zo'n leash en maakte die toen ook aan m'n grabhandle vast. 't Viel me wel op dat ik bij elke crash nogal hard aan m'n leash naar achter werd getrokken omdat daar mijn bord water aan het scheppen was. Bij de vierde keer dat ik met wat snelheid op m'n muil ging kreeg ik dan ook alleen een grabhandle aan de leash terug...
huib

Antwoord #8 Augustus 17, 2006, 14:05:35
edit2Rapporteer  
Neen hoor, ook dan ben ik niet flauw. Heb `m al 2 jaar intensief gebruikt, gaat niet kapot, kost 70 euro bij bijv. fightfish.nl, en heb nog nooit een board in mijn nek gekregen.

Ik ben een kluns in terugzwemmen naar mijn board, vandaar.

Als je in die 2 jaar varen meer tijd had doorgebracht op het water dan in jouw knutselschuur had je dat misschien wel onder de knie gekregen.

Na 2 jaar moet je de leash omdraaien, anders slijt ie door.
Of een nieuwe kopen. Al dat gedoe om een paar centen uit te sparen. Het ging jou toch zo om veiligheid!?!
Kite_Almere

Antwoord #9 Augustus 17, 2006, 16:51:12
edit2Rapporteer  
is er een foto hoe je hem het beste kunt bevestigen????
eelke

Antwoord #10 Augustus 17, 2006, 17:25:39
edit2Rapporteer  
Ik vind al dat gezeik tegen wimt echt dikke onzin, respecteer die gozer eens een keer.

Oke soms is het een beetje moeilijk te volgen maar dan moet je zelf even iets meer moeite doen.

Dit vind ik voor een beginner ook weer een goede tip.

Als jullie alleen maar kunnen zeiken op wimt dan moet je dat niet hier op het forum doen maar op kitesurf.nl dan kunnen de post hier wel normaal blijven.

Sorry moest ik even kwijt.

groet eelke
JB - On The Edge

Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #11 Augustus 17, 2006, 17:31:22
edit2Rapporteer  
Ik moet zeggen dat ik als beginner hier wel over heb gedacht. Maar ik ben toch bang voor de veiligheid.
Als je goed crasht lig je toch meestal plat in het water...en dan lijkt en board achter me niet fijn.

Ik vaar toch altijd met aanlandige wind, dus dat board komt wel terug. En zoals bij het Autostrand waar je goed kan staan is een stukje teruglopen naar je board wel te doen (voor die paar keer).

Ik heb wel een keykoord aan het board wat ik vast doe als ik terug moet lopen door het water (als ik te veel naar de kant ben) zodat ik dat board niet vast hoef te houden.
Molliebollie

Antwoord #12 Augustus 17, 2006, 17:32:14
edit2Rapporteer  

Zo'n rolleash houdt het touwtje op spanning, deze hangt dus niet in het water.
kentyman

Antwoord #13 Augustus 17, 2006, 19:09:37
edit2Rapporteer  
is er een foto hoe je hem het beste kunt bevestigen????

als je een boardleash gaat gebruiken kun je 't beste ook een helm op zetten, die roll-leashes werken meestal wel goed maar soms niet! Ik heb al veel van die dingen kapot zien gaan, misschien ben je nog nooit ECHT hard gevallen wimt? :-)

je zou je boardleash ook vast kunnen maken aan de schroeven van een van je vinnen: je vinnen zitten waarschijnlijk met 2 schroeven vast: haal 1 vin los, schroef een stukje kordura (of hoe schrijf je dat) of andere stof met een gat erin tussen de schroef en het board en het zit goed vast EN op de goede plek...
Stuff

Geen avatar

Antwoord #14 Augustus 17, 2006, 20:03:09
edit2Rapporteer  
Is inderdaad een mooi tooltje voor beginners en alle andere die bang zijn hun board kwijt te raken. Ik heb er nog 1 te koop voor de liefhebber!

pm!
Wimt

Antwoord #15 Augustus 17, 2006, 21:26:42
edit2Rapporteer  

Of een nieuwe kopen. Al dat gedoe om een paar centen uit te sparen. Het ging jou toch zo om veiligheid!?!

Neen
Wimt

Antwoord #16 Augustus 17, 2006, 21:30:07
edit2Rapporteer  
Standaard worden ze geleverd met een elsatiek; die zou ik eraf halen, als ie knapt, krijg je `m tegen je hoofd. Daarvoor in de plaats een 6 mm nylon touw gebruiken, als breekpunt.   
¦Tim¦

Antwoord #17 Augustus 17, 2006, 21:32:28
edit2Rapporteer  
ik vind dat zo irritant als je board aan je vast zit ik weet altijd wel terug te komen bij mn board alleen kan het zijn dat ik zo moe ben dat het neit meer lukt dan vraag ik gewoon iemand om effe dmn board naar de kant mee te nemen maar ik kan em tot nu toe altijd nog terug krijjgen
michiel v geel

Antwoord #18 Augustus 17, 2006, 22:39:34
edit2Rapporteer  
Ik vind al dat gezeik tegen wimt echt dikke onzin, respecteer die gozer eens een keer.

Oke soms is het een beetje moeilijk te volgen maar dan moet je zelf even iets meer moeite doen.

Dit vind ik voor een beginner ook weer een goede tip.

Als jullie alleen maar kunnen zeiken op wimt dan moet je dat niet hier op het forum doen maar op kitesurf.nl dan kunnen de post hier wel normaal blijven.

Sorry moest ik even kwijt.

groet eelke
helemaal me eens

de meeste van zijn uitvindingen word de werking en de kwaliteit van betwijfeld maar hij probeerd het tenminste het is leuk om te lezen hoe hij dingen verzind en het zal me niet verbazen dat hij ooit nog iets goeds uitvind zoals de 5th lijn de eerste die daarmee voer zal ook wel voor gek verklaard zijn of zoals shinn die met een skimboard ging kiten
michiel v geel

Antwoord #19 Augustus 17, 2006, 22:42:51
edit2Rapporteer  
nu we het toch ook over helmen hebben en die grijze er echt ruk uit zien weet iemand waar je zo'n helm als die van ruben lenten kan krijgen van redbull die zag er zo strak uit
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.