VincentC
|
Ik zou gaan voor de Torch3 8 en 12, sowieso lekkerder als je dezelfde types kites hebt en een 12 c-shape en 9 bow overlappen volgens mij als een idioot. Zou ik eerder een 7 bow oid. erbij nemen
|
|
|
Nitroflamer
|
als ik dan 7 bow erbij neem kan dit allesinds al geen Boxer zijn want kleinste maat is 6 maar, tussen 12 en 6 vind ik wel een groot verschil!
|
|
|
Geronimo79
|
ga je doen met die slingshot 13?
|
|
|
|
wouterb
|
Als een Boxer SLE 9 de lowend van de 12 C benaderd, zal de SLE 6 wel in de buurt van een 8of9 C komen.
|
|
|
andy
Moderator
Logs: 0 | 33 uur
|
Ik sprak Rui (teamrider van naish) gisteren nog, hij gebruikt zowel de boxer als de torch. De boxer gebruikt hij vooral het waveriden enzo, heeft ook een stuk meer depower. Hij vond de torch weer een stuk beter voor tricks enzo.
|
|
|
KiteDemon
|
.....of.......Torch als grootste maat en BoxerSLE als kleinste maat. De condities waarin je deze maten gebruikt zijn namelijk erg verschillend.
|
|
|
Nitroflamer
|
dus eigenlijk moest ik een 12 Torch kopen en een 6 Boxer SLE zouden die ongeveermoeten aansluiten op elkaar? Tot hoeveel knopen zou die 6 te houden zijn? weeg 70kilo
|
|
|
KiteDemon
|
Ik ga zelf voor de 14 TorchIII en heb al een 9 BoxerSLE. Ik weeg 75 kg, en de highend voor mij zal waarschijnlijk tussen de 35 en 40 knopen liggen. Ik denk dat een 6 erg nerveus gaat worden op 20 m lijnen. En hoe vaak waait het hier nou +35 knopen??
|
|
|
Nitroflamer
|
idd hoe vaak waait het hier nou +35 knopen maar moest ik dan die 9 boxer nemen dan heeft die een dikke overlap met een 12 niet? Zou het misschien beter zijn dan een 14 torch en 9 boxer voor iemand van 70kg met toch een redelijk niveau? of toch gewoon combinatie 12 & 8 Torch 3 Ik vraag me dan juist af hoelang ik die 8 kan houden want, mijn 9 nu hou ik maar tot juist geen 30 kopen en dan zit ik al dik overpowerd
|
|
|
KiteDemon
|
14 - 9 geeft je een lekker breed bereik waarmee je in praktisch elke conditie op het water kan staan. Je zal wel voor jezelf moeten bepalen waar je de meeste fun mee zal hebben. Een 14 Torch nodigd meer uit tot tricks in de stabiele condities tot 20 knopen. Een 9 boxer biedt je de controle in de onstabielere condities tot 35 knopen, en door die controle ook meer fun geeft, waardoor je ook weer makkelijker tricks doet. Een 15 boxer zal je ongetwijveld nog meer lowend geven voor een nog groter totaalbereik. M.a.w. alleen maar dikke fun tussen de 12 en 35 knopen met maar 2 kites.
|
|
|
Nitroflamer
|
maar die 14 torch zal die dan niet te traag/sloom zijn voor freestyle? want dit is mijn grootste bezigheid in relatief weinig wind! Die boxer 9 zou ik dan toch wel tot een dikke 30 knopen moeten kunnen houden?
|
|
|