kapotte tubes en ander geklooi

Ocean-Limbo

April 21, 2007, 01:41:06
edit2Rapporteer  
Ik kite pas 1 1/2 jaar maar in die tijd heb ik al vijf keer een lekke tube gehad. Ook heb ik al de nodige problemen gehad men de ventielen van mijn kites.
Het gezeul en gepomp ben ik echt zat.

Is een flysurfer of Peter Lynn een goed alternatief? Of kom ik dan ander gezeur tegen?
drifter

Antwoord #1 April 21, 2007, 01:44:56
edit2Rapporteer  
misschien doe je iets fout en is het handiger als je erachter komt wat je fout doet
VincentC

Antwoord #2 April 21, 2007, 01:56:26
edit2Rapporteer  
misschien doe je iets fout en is het handiger als je erachter komt wat je fout doet

Sluit ik mij bij aan. Peter Lynn is trouwens bagger om mee te varen. Flysurfers daarintegen varen top alleen dan krijg je vast problemen met de toming.

Ik zou dus doen wat rory zegt en je fout ontdekken, ik heb in jaar tijd surfen 1 lekker LE gehad, en dat was omdat ik mijn kite in de doornbosjes vloog  loser
maarten.v.a

Geen avatar

Antwoord #3 April 21, 2007, 02:08:14
edit2Rapporteer  
@Vincent, onderbouw eens waarom PL bagger is...? Ik zeg niet dat PL super is, iedereen heeft zo zijn kites die hij lekker vind varen... Ik vaar nu bijvoorbeeld PL venom, en ben er zeker wel tevreden over!

Ik denk trouwens niet dat je moet overstappen omdat je tubes telkens lekgaan... Misschien doe je iets verkeerd, inpakken ofzo, of je hebt gewoon een kite die op maandagochtend in elkaar is gezet...

Groet, Maarten.
VincentC

Antwoord #4 April 21, 2007, 02:19:23
edit2Rapporteer  
@Vincent, onderbouw eens waarom PL bagger is...? Ik zeg niet dat PL super is, iedereen heeft zo zijn kites die hij lekker vind varen... Ik vaar nu bijvoorbeeld PL venom, en ben er zeker wel tevreden over!

Ik denk trouwens niet dat je moet overstappen omdat je tubes telkens lekgaan... Misschien doe je iets verkeerd, inpakken ofzo, of je hebt gewoon een kite die op maandagochtend in elkaar is gezet...

Groet, Maarten.

Oke ff snel dan, is wel offtopic. Venom is een kite die erg weinig low-end heeft, maar wel veel kracht. Dus wanneer je eindelijk lekker kunt varen met de kite heb je veel te veel gelurk aan je.
In mijn ogen is de Venom een perfecte kite voor Flyboarden, aangezien hij zo stabiel is, maar voor het water zou ik toch gaan voor een tube of een Flysurfer Psycho2 of 3 / Speed(2) / of Pulse.
Gertjan

Antwoord #5 April 21, 2007, 02:44:42
edit2Rapporteer  
Heb nog nooit zelf een tube lek gehad. Ik denk dat je er te ruig mee om gaat. zorg tijdens het oppompen dat er geen zand in de tubes komt en waar mogelijk in het gras oppompen.
sjembek

Antwoord #6 April 21, 2007, 05:41:35
edit2Rapporteer  
Voor in het water zou ik zeker geen venom gebruiken.
Gebruik er zelf ook een, en wanneer die ooit in het water land
wordt het eigenlijk een soort van zak.. met water.

Moet flink hard waaien wil je die weer omhoog krijgen.

Flysurfer kan ik niets over vertellen, heb een allergie voor toming.

Zou gewoon even goed bedenken wat je fout doet, en gewoon tube blijven varen.

Even wat anders; Heeft iemand een tip voor mij hoe ik mn venom kan repareren,
want er zit een klein gaatje in (waarvan??) met een diameter van ongeveer 0,5 cm.
Wil zo snel mogelijk dit fixen, omdat het anders misschien uitscheurt ofzo.

Zelf kan ik niet super naaien (hehe), is het nu het verstandigst om er gewoon een plakkertje op te doen, er een stukje venomstof (polyesther?) op te stikken,  of gewoon de hele meuk op te sturen naar een repairshop.
Tips, anyone?

Zit er niet een enthousiaste kitenaaier op dit forum?
kevinkite

Antwoord #7 April 21, 2007, 18:48:53
edit2Rapporteer  
Wat een vreemde verhalen,ik vaar al 5 jaar met pl op het water.Natuurlijk het iets lagere low-end is niet fijn het herstarten is een kwestie van oefenen en dat gaat goed. Als die gewokkeldi
is, is dat best lastig,maar dat is ook het geval met een tube als de 5 lijn er omheen is geslagen.

Ps Opgepompt neem is contact op met vliegerbedrijf De Paddestoel in schiedam die zijn goed in repareren van pl kites
jaapd

Antwoord #8 April 22, 2007, 06:58:17
edit2Rapporteer  
@Opgepompt: Gewoon een plakkertje op doen van spinakertape of zo.

on topic: Boven de 15 knopen is een PL gewoon een erg goede kite. Daaronder moet je of erg licht zijn of een andere kite kopen.
Lord of the Boards

Antwoord #9 April 23, 2007, 05:24:25
edit2Rapporteer  
Wat voor kite heb je? Is het gewoon een oud ding of waren het misschien verschillende kites waar tubes van lek gingen?

Als het steeds dezelfde tube is die lek gaat, zit er misschien iets in je kite dat die tube steeds kapotmaakt (disteltje, zand, dubbelzijdig tape, etc.) of zit er zand in de bladder. Als het om meerdere kites/ tubes gaat, moet je eens goed nadenken wat je allemaal met je kites doet om er achter te komen wat je zelf misschien fout doet. Het kan ook gewoon domme pech zijn natuurlijk.

Ik kite nu 3,5 jaar en heb nog maar 1 keer een lekke strut gehad.
WIMPIII

Antwoord #10 April 23, 2007, 15:39:15
edit2Rapporteer  
Check ook eens de ruimte waarin je je kite opbergt. Heb eens meegemaakt dat ik een kite leende van iemand en die bleek lek te zijn. Toen bedacht ik dat ik een uitstekende spijker in zijn opberghok had gezien. Dit was de boosdoener.
Als je niet van pompen houdt moet je inderdaad eens aan FS of PL denken. Toming heb ik nauwelijks problemen mee. Gebeurt maar heel weinig. Zonder te pompen ben je in ieder geval sneller op het water. Vraag eens op het strand of je ff mag proberen. Daar wordt meestal niet zo moeilijk over gedaan. De tubes kunnen immers toch niet lek;)
Die van mij mag je proberen(flysurfer psychoIII en Pulse). Ik weet alleen niet wat je lokatie is. Ik zit in Den Haag.
maarten.v.a

Geen avatar

Antwoord #11 April 24, 2007, 01:33:39
edit2Rapporteer  
...
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.