Michiel.
Moderator

Logs: 0 | 308 uur
|
Ik ben bang dat hier geen duidelijk antwoord op te geven is. De verschillen tussen de kiteboards zijn zo groot, zeker als je ook oudere boards (3/4 jaar en ouder) mee wilt nemen.
Er zijn zoveel verschillende vormen en afmetingen.
Bijvoorbeeld de nieuwe 666 (op uw foto staan 2006 modellen) staat op een vlakke tafel volledig op zijn vinnen. Deze zijn nl. 5mm langer geworden.
Mijn oude North Jamie Pro had nog langere vinnen, en het laagste punt boven een vlakke tafel is veel hoger als een board van Nobile zoals de 666.
Dan heb je nog verschillende diktes van vormen van de rails (waarop uw klem/houder het board vast moet houden). Die van sommige huidige boards zijn zo dun dat uw systeem het best eens kan beschadigen. Om maar weer met het voorbeeld van de 666 2007 aan te komen.
Ik zou zeggen, zoek een locale kiteboards shop waar ze een uitgebreid assortiment hebben, en neem uw meetlint mee!
Succes ermee!
|
|
|
Frank77

|
misschien meerdere kortere busjes als omhulling voor het draadeind meeleveren zodat je zelf de dikte kunt bepalen die nodig is om het specifieke board op te hangen. bv. 4 ringen in stapgrootte van 4 mm.
|
|
|
Jeroen Oomen

|
Ik heb een skimboardje met vinnen van 15cm
|
|
|
stijnve
Geen avatar
|
Bedankt voor de hulp en tips!
Het idee van Frank 77 lijkt me wel wat, alleen zou ik dan 2 soorten willen verkopen. Heeft er iemand enig idee van de gemiddelde lengte van de moderne boards..., een benadering?
|
|
|
|
stijnve
Geen avatar
|
oei, ik heb me fout uitgedrukt?
Weet er iemand ongeveer het gemiddelde van de lengte van de vinnen van de moderne vinnen? ...Gewoon om een gedacht te hebben
|
|
|
Bart13
Geen avatar
|
zit er leuk uit  zou alleen een hobby designer vragen om een site voor je te maken voor een prikkie
|
|
|
|
Gertjan

|
Weet er iemand ongeveer het gemiddelde van de lengte van de vinnen van de moderne vinnen? ...Gewoon om een gedacht te hebben
gemiddelde lengte van kiteboardvinnen is 4,5 cm
|
|
|
Myzrael
Gast
|
gemiddelde lengte van kiteboardvinnen is 4,5 cm Zoiets kan goed kloppen ja.
|
|
|
sjembek

|
gemiddelde lengte van kiteboardvinnen is 4,5 cm Zoiets kan goed kloppen ja. Dat zou eventueel wel een mogelijkheid kunnen zijn, ja. Maar de kans bestaat dat er een grote verscheidenheid aan afmetingen vinnen bestaat voor allerlei doeleinden. Maar de vraag is, welke past bij jou?
|
|
|
Morres

|
wat gaan die dingen kosten?
|
|
|
martijn

|
ait, ik ga zo'n ding bestellen, ik zocht ook nog iets om mn board op te hangen, komt er precies zo'n topicD:
|
|
|
martijn

|
@ morres, op de site staat 5 euro....
|
|
|
stijnve
Geen avatar
|
Ja dus de gewone setjes kosten 5€ +vk Voor boards met lange vinnen, weet ik nog niet juist, wss zal dat iets meer zijn, 6,5€ fzo Wie een setje voor lange vinnen wil proberen, mag dat nu ook aan 5€+vk bestellen, vermits het nog experimenteel is. Ivm de vinnen, was er wel een factor die ik vergeten was, doordat de plank vaak gebogen is, spelen de vinnen vaak geen rol, omdat ze eigelijk 'verdwijnen' in de schuine ruimte... (zie afbeelding) Dus kunnen de boards die gewoon plat op de grond kunnen liggen, gewoon worden opgehangen.... Klopt dat wat ik zeg?
|
|
|
jeroen90

|
ja de boards die plat op de grond liggen kan je zo ophangen maar dat zijn er niet zoveel.. Maarja zoals al is gezecht zjin er veel board met veel verschillende vinnen dus je zou eigenlijk iets moeten maken wat je kan uitschuiven.. Iets van 2 delen die doorelkaar schuiven en met een balletje dat je kan indrukken in verschillende gaatjes kan zetten.. Snap je het? Anders moet je ff pm sturen dan leg ik het wat beter uit. voor een gratis setje 
|
|
|
Evan
Administrator

Logs: 0 | 1481 uur
|
Stijn, je bent er dus vanuit gegaan dat een board in het midden bijna de grond (muur) raakt, als je dan dus probeerd een heel vlak board met 7cm vinnen op te hangen gaat dat niet werken omdat het board in het middan dan zo'n 6cm van de grond afstaat. Als je dus een systeem verzint wat tot ongeveer 6cm uit kan schuiven dek je denk ik al 99% van de twintips af die je dan ermee op kan hangen.
|
|
|
stijnve
Geen avatar
|
Allemaal alvast bedankt voor de tips,
Dat is inderdaad ook een oplossing, die uitschuifbare bevestigingen. Maar dat zou al snel duur worden,...
Wat volgens mij een mooie oplossing zou zijn, is gewoon de bevestigingsdop leveren met een alu buisje met bescherming rond. De boarder kan dan kiezen bij de bestelling wat voor hem het best past. Zo zouden we dan 3 verschillende grotes kunnen aanbieden 3, 6 en 9 fzo,...
En zo kunnen we de kostprijs ook laag houden.
|
|
|