Geweldig nieuws, als beginner liever een boei dan een paal. Bij deze ben ik gelijk lid geworden van de NKV succes en ga zo verder.
Jac, pas maar op bij die boeien op het playa. Er zit ten eerste een hele dikke stalen ketting aan vast, die weer vastgemaakt is aan een stalen paal die zich net onder het wateropp. bevind. Hoe dan ook, blijf er ver vandaan, daar wil je niet opknallen. Het zijn dus ook nog eens gevaarlijke boeien. Een enorm contrast met de boeien op de Brouwersdam en Ouddorp bijvoorbeeld.
De huidige situatie is natuurlijk absurd.
Het was misschien nog begrijpelijker geweest als de spot zonder enige reden gelijk was gesloten. Maar in dit geval wordt elke vorm van veiligheid, van elke kiter die gebruik maakt van de spot, totaal ontnomen. Ten eerste door een minuscule zonering in te voeren, ten tweede door de dodelijke manier van zoneren.
Het lijkt bijna wel zware provocatie.....maar laten we het maar houden op ultieme domme, ondoordachte ambtelijke dwalingen.
Oja....en vooral geen meter buiten de zonering komen, anders wordt er met prenten gestrooid.
Hopelijk wordt de ernst van de zaak donderdag duidelijk tijdens het werkbezoek.
Ik ben blij dat ik niet de enige ben die dit door heeft. De meeste kiters die er varen denken dat het allemaal wel overwaait
Eerst was er de parkeerplaats die ze ver weg hebben aangelegd zodat hopelijk dat eind lopen de kiters en overige recreanten zou ontmoedigen. Voor de badgasten is dat doel bereikt, die zie je er niet meer. Echter de hoeveelheid kiters groeit ieder jaar daar gestaag.
In het voorjaar, zomer en herfst is het gewoon druk. Met de ruimte die we hadden ook niet echt een probleem. Met de nieuwe afbakening wel. Gewoon een ontmoedigingsbeleid wat ernstig ten koste gaat van onze veiligheid.
Het is wat mij betreft vergelijkbaar met opstakels langs de vluchstrook zetten, wat ook niet mag van RWS mocht een motorrijder onverhoopt onderuit gaan. Voor het kiten schijnt dat dus niet uit te maken. Hopelijk hebben ze donderdag hun ogen open. Gelukkig zijn de voorspellingen dermate dat er zeker kiters zullen zijn.
Idd. snap ik ook niet waarom ze de spot niet direct hebben dichtgegooid. Eerlijk gezegd vind ik dat ergens wel hoopvol want blijkbaar mogen ze dat niet. Die natuurfreaks inschattend hadden ze dat nl. 100% zeker al gedaan als ze dat hadden gemogen!
Ben benieuwd wat er gaat komen uit dat werkbezoek. Die palen verwijderen is slechts een eerste kleine stap, daarna de oude afbakening weer in ere herstellen. Ik meen mij nog te herinneren dat recentelijk de het hooggerechtshof had geoordeeld dat het gewonnen gebied de slikken van Oostvoorne (pas 30 jaar daar, vanwege het aanleggen van Maasvlakte 1) gezien de leeftijd en de ligging nooit als natuurgebied bestempeld mag worden. Daar hoor je ook niets meer over