Tom.... Dat is altijd zo geweest. De kiteuitrusting bestaat volgens de vliegtuigmaatschappijen uit 1 board en eventueel verschillende kites. Het board is de maatstaaf. Maw 2 boards is 2x een kiteset dus ook 2x betalen.
Per vliegtuigmaatschappij hebben ze andere regels en dan maakt het ook nog eens uit wie je treft tijdens het inchecken en ook is het een groot verschil per vliegveld.
Voorbeeld: martinair naar Egypte. Op de heenreis 2o kilo en dat was net toegestaan. Op de terugvlucht vanuit Hurgada 45 kg en er werd helemaal nergens naar gekeken (weegschaal stond helemaal niet aan)
weegschaal staat wel degelijk aan, waarschijnlijk display aan jou kant defect. alle baggage word overal ter werled gewogen ivm balans van de kist. anders zou hij gaan tailtippen(achterkant van de kist raakt dan de grond) met laden of lossen. ik werk zelf bij de KLM en maak daar de beladingen voor de kisten.
wat idefixe bedoelt heeft niks met maatschappijen te maken maar puur met de egyptische douane!!