[FOUND] Board verloren, Workum zondag 15 april, North Jaime Pro 2008

Workum

April 17, 2012, 16:25:56
edit2Rapporteer  
En het board is GEVONDEN! Een meneer uit Molkwerum belde me net met de vondst!
Deze meneer heeft ook het board gevonden waar mijn ellende mee begonnen is, het gaat om een blauw kiteboard - zonder telefoonnummer erop - zodra ik mijn board heb opgehaald heb ik meer informatie.

-----------------------
In een poging een voorbij drijvend kiteboard van iemand anders naar de kant te brengen, ben ik gevallen en daarbij ook mijn eigen board kwijt geraakt! (varen met 2 boards valt vies tegen).

Boards leken te drijven richting Hindeloopen/ of beyond..

Het gaat om een Jaime Pro 2008: met als herkenningspunten

• Mijn naam en telefoonnummer staan erop!
  • Een redelijk diepe kras, aan de onderkant.

Mooie beloning is er voor de eerlijke vinder,

P. Schrijver.
+31 6473
888 39
dennisvansetten

Antwoord #1 April 17, 2012, 16:55:01
edit2Rapporteer  
Succes met het terugvinden van je board man  ThumpsUp
als zoiets gebeurd is het behoorlijk zonde, en is het te hopen dat als iemand hem vind dat diegene zo eerlijk is het board terug te geven, nou zit dat als kiters onder elkaar wel goed hoop ik  Wink

Ik ben laatst op strand Horst ook een beetje in gevaar gekomen,

Ik ben nog niet erg lang bezig met kitesurfen, en door de aardig harde wind 5-7 bft was controle houden die dag vrij moeilijk. Op een gegeven moment kon ik aardig lekkere rakjes maken totdat ik door een golf van mijn board af werd geslagen. Normaal gesproken is het op Horst vrijwel overal redelijk ondiep te noemen, waar je ook vrijwel overal kunt staan. Alleen was ik bezig met kitesurfen wat meer richting de vakantiehuisjes daar langs het water toen ik het board verloor, en daar kan je dus niet meer staan.
Ik was op dat moment al redelijk moe aan het worden, maar toen lag ik dus in het water, als beginner, met die harde wind en de kite begon steeds harder te trekken leek wel. Ik dreef dus met een aardige vaart richting de huisjes, en het board dreef vervolgens een aardig eind van me weg. Ik heb toen maar de beslissing gemaakt om het board te laten gaan, en te proberen om eerst zelf weer te staan.

Toen dat eenmaal lukte kon ik nog niet fatsoenlijk tegen de wind in lopen, desondanks dat ik mijn kite op 11 uur had staan. Gelukkig kon ik een andere kiteboarder door schreeuwen en zwaaien waarschuwen dat ik m'n board kwijt was, en gelukkig was deze ervaren genoeg om 2 boards mee te nemen en het board bij mij te droppen   Smiley

Al met al alsnog geluk gehad dat ik mijn boardje nog heb, en dat ik niet in een achtertuin van die vakantiehuisjes terecht ben gekomen, wat nog erger was geweest, als de kite mij verder zou hebben getrokken.  Achteraf had ik misschien mijn safety beter kunnen trekken, maar mijn gedachte was dat als ik mijn safety zou trekken dat de kite door te toch redelijke stroming en de harde wind alsnog flink aan mij zou blijven trekken.

Bovenstaand verhaal is ook onder andere de reden dat ik  een kitesurfles pakket aangeschaft heb Grin

Ben blij dat het goed afgelopen is, en nogmaals veel succes met het terugkrijgen van je board  ThumpsUp ThumpsUp
Misschien is het een idee om marktplaats of andere verkoop sites in de gaten te houden als de vinder toch niet zo eerlijk zou zijn  Wink

Greetzzz
[Pepper]

Antwoord #2 April 17, 2012, 18:42:57
edit2Rapporteer  
Je board verliezen in kniediep water? Best knap!

Neemt niet weg dat een boardje kwijtraken altijd balen is. Hopelijk vind je hem terug!
Workum

Antwoord #3 April 17, 2012, 19:22:55
edit2Rapporteer  
Mmh.. het was een aardig eindje van de zandbank waar je (ik althans) niet meer kunt staan. Ik heb een aardig poosje geprobeerd hoogte te houden/maken, maar rak na rak bleven de boards achter me drijven..

Je board verliezen in kniediep water? Best knap!
HaPe
Moderator

Logs: 0 | 273 uur
Antwoord #4 April 17, 2012, 19:26:42
edit2Rapporteer  
Succes met het terugvinden van je board man  ThumpsUp
als zoiets gebeurd is het behoorlijk zonde, en is het te hopen dat als iemand hem vind dat diegene zo eerlijk is het board terug te geven, nou zit dat als kiters onder elkaar wel goed hoop ik  Wink

Ik ben laatst op strand Horst ook een beetje in gevaar gekomen,

Ik ben nog niet erg lang bezig met kitesurfen, en door de aardig harde wind 5-7 bft was controle houden die dag vrij moeilijk. Op een gegeven moment kon ik aardig lekkere rakjes maken totdat ik door een golf van mijn board af werd geslagen. Normaal gesproken is het op Horst vrijwel overal redelijk ondiep te noemen, waar je ook vrijwel overal kunt staan. Alleen was ik bezig met kitesurfen wat meer richting de vakantiehuisjes daar langs het water toen ik het board verloor, en daar kan je dus niet meer staan.
Ik was op dat moment al redelijk moe aan het worden, maar toen lag ik dus in het water, als beginner, met die harde wind en de kite begon steeds harder te trekken leek wel. Ik dreef dus met een aardige vaart richting de huisjes, en het board dreef vervolgens een aardig eind van me weg. Ik heb toen maar de beslissing gemaakt om het board te laten gaan, en te proberen om eerst zelf weer te staan.

Toen dat eenmaal lukte kon ik nog niet fatsoenlijk tegen de wind in lopen, desondanks dat ik mijn kite op 11 uur had staan. Gelukkig kon ik een andere kiteboarder door schreeuwen en zwaaien waarschuwen dat ik m'n board kwijt was, en gelukkig was deze ervaren genoeg om 2 boards mee te nemen en het board bij mij te droppen   Smiley

Al met al alsnog geluk gehad dat ik mijn boardje nog heb, en dat ik niet in een achtertuin van die vakantiehuisjes terecht ben gekomen, wat nog erger was geweest, als de kite mij verder zou hebben getrokken.  Achteraf had ik misschien mijn safety beter kunnen trekken, maar mijn gedachte was dat als ik mijn safety zou trekken dat de kite door te toch redelijke stroming en de harde wind alsnog flink aan mij zou blijven trekken.

Bovenstaand verhaal is ook onder andere de reden dat ik  een kitesurfles pakket aangeschaft heb Grin

Ben blij dat het goed afgelopen is, en nogmaals veel succes met het terugkrijgen van je board  ThumpsUp ThumpsUp
Misschien is het een idee om marktplaats of andere verkoop sites in de gaten te houden als de vinder toch niet zo eerlijk zou zijn  Wink

Greetzzz
Fijn dat je oefent waar anderen niet kiten, maar het stuk waar het te diep is om te staan ligt net buiten de kitesurfzone. In de kitesurfzone kan je overal staan
[Pepper]

Antwoord #5 April 17, 2012, 20:01:18
edit2Rapporteer  
Mmh.. het was een aardig eindje van de zandbank waar je (ik althans) niet meer kunt staan. Ik heb een aardig poosje geprobeerd hoogte te houden/maken, maar rak na rak bleven de boards achter me drijven..

Ah, zondag was de wind pal Noord met een beetje Oost er in. Dat veranderd de zaak omdat hij dan in Workum iets aflandig is. Boardje drijft dan weg van de kust idd.
dennisvansetten

Antwoord #6 April 18, 2012, 09:24:52
edit2Rapporteer  
ohw my fault  schater
ik was maar heel even buiten de zone...
Toch bedankt voor de tip, en volgende keer ga ik gewoon lekker wat dichterbij het kitesurdstrandje staan  Wink

En tof dat beide boards gevonden zijn, nu alleen nog de eigenaar van dat andere board zien te vinden  ThumpsUp

Dazir

Geen avatar

Antwoord #7 April 18, 2012, 11:19:38
edit2Rapporteer  
Zou wel eens mijn board kunnen zijn!
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.