Succes met het terugvinden van je board man
als zoiets gebeurd is het behoorlijk zonde, en is het te hopen dat als iemand hem vind dat diegene zo eerlijk is het board terug te geven, nou zit dat als kiters onder elkaar wel goed hoop ik
Ik ben laatst op strand Horst ook een beetje in gevaar gekomen,
Ik ben nog niet erg lang bezig met kitesurfen, en door de aardig harde wind 5-7 bft was controle houden die dag vrij moeilijk. Op een gegeven moment kon ik aardig lekkere rakjes maken totdat ik door een golf van mijn board af werd geslagen. Normaal gesproken is het op Horst vrijwel overal redelijk ondiep te noemen, waar je ook vrijwel overal kunt staan. Alleen was ik bezig met kitesurfen wat meer richting de vakantiehuisjes daar langs het water toen ik het board verloor, en daar kan je dus niet meer staan.
Ik was op dat moment al redelijk moe aan het worden, maar toen lag ik dus in het water, als beginner, met die harde wind en de kite begon steeds harder te trekken leek wel. Ik dreef dus met een aardige vaart richting de huisjes, en het board dreef vervolgens een aardig eind van me weg. Ik heb toen maar de beslissing gemaakt om het board te laten gaan, en te proberen om eerst zelf weer te staan.
Toen dat eenmaal lukte kon ik nog niet fatsoenlijk tegen de wind in lopen, desondanks dat ik mijn kite op 11 uur had staan. Gelukkig kon ik een andere kiteboarder door schreeuwen en zwaaien waarschuwen dat ik m'n board kwijt was, en gelukkig was deze ervaren genoeg om 2 boards mee te nemen en het board bij mij te droppen
Al met al alsnog geluk gehad dat ik mijn boardje nog heb, en dat ik niet in een achtertuin van die vakantiehuisjes terecht ben gekomen, wat nog erger was geweest, als de kite mij verder zou hebben getrokken. Achteraf had ik misschien mijn safety beter kunnen trekken, maar mijn gedachte was dat als ik mijn safety zou trekken dat de kite door te toch redelijke stroming en de harde wind alsnog flink aan mij zou blijven trekken.
Bovenstaand verhaal is ook onder andere de reden dat ik een kitesurfles pakket aangeschaft heb
Ben blij dat het goed afgelopen is, en nogmaals veel succes met het terugkrijgen van je board
Misschien is het een idee om marktplaats of andere verkoop sites in de gaten te houden als de vinder toch niet zo eerlijk zou zijn
Greetzzz