~Sjors RE-CO2
|
kinderen moet je eerst maar eens op een teamspot zetten... voetbal ofzo... ze zitten tegenwoordig toch alleen maar achter de spel computer.
|
|
|
Beul
Gast
|
de ene bijvoorbeeld 12 jarige is de andere niet, geheel afhankelijk van hoe groot ben je voor je leeftijd, hoe bewust van mogelijke gevaren etc etc
|
|
|
Moza
|
Ik heb 12 jaar gezegd, omdat ik 9 of 10 wel jong vindt...hoewel ik van mening ben dat als je de lokatie en wind in de gaten houd er iet veel mis kan gaan!
Helaas, in dit geval...deden die ouders dat ook altijd....de vraag is of je je kinderen aan een factor pech wilt blootstellen! Op een voetbalveld kunnen ook zn benen onder zn lijf vandaan geschoffeld worden!
|
|
|
Ricardo
|
onder goede begeileiding kun je mensen op vrij jonge leeftijd laten kiten!!
|
|
|
huib
|
Hangt helemaal af van de bouw en kracht bij zo'n jong iemand, of je al gevoel voor sport hebt, gevoel voor veiligheid. En van de omstandigheden, de ouders blijven nu eenmaal verantwoordelijk voor de veiligheid van hun kinderen.
Er heeft toch laatst ook zo'n brute video van dat Spaanse meisje op het net gestaan. Die is op haar 7de al begonnen.
Dus voor sommige kinderen is 7 al te doen, bij andere mensen lijkt me 30 pas een leeftijd waarop ze zich enigsinds normaal en veilig kunnen gedragen.
@sjors: eerst een teamsport? Ben je nou helemaal! Ik heb nog nooit op een teamsport gezeten maar kan toch wel een stukje kiten en sociaal kom ik ook heel aardig mee. Ga toch lekker opvoedkundig verantwoord volleyballen!
|
|
|
Moza
|
Ik geloof dat het voor de groei niet slim is voor kinderen om grote hoeveelheden spieren aan te maken.....maar dat zal wel meevallen met kiten toch?
|
|
|
Leander
Logs: 0 | 4 uur
|
nou, heb je wel eens die spaanse gisela pulido gezien?
[verwijderd door de admin]
|
|
|
skyrider 138
Gast
|
ben ervan overtuigd dat kiten geen krachtsport is en je met een passende kite er nix aan de hand is.. dus wat dat betreft zie ik geen reden dat een kind van 8 niet aan een kite zou mogen hangen.. uiteraard wel onder toeziend oog van...
|
|
|
MasterRj
Gast
|
10 jaar! mooie leeftijd om te beginnen. helaas ben ik er al iets overheen...
|
|
|
~Sjors RE-CO2
|
Ik leer mijn kids nooit kiten,............ willen ze dalijk heel de tijd je spullen lenen!
|
|
|
Joris
|
Ik leer mijn kids nooit kiten,............ willen ze dalijk heel de tijd je spullen lenen!
of je fokt je kinders gewoon op zodat ze zelf een mooie 2006 set kopen die jij dan mooi kan misbruiken als ze franse woordjes zitten te leren
|
|
|
Brenkie
|
Mits onder goede begeleiding met vooral ook een nadruk op veilig kiten en weersomstandigheden inschatten moet het vanaf zo'n 12 jr echt wel kunnen. Dit is wel afhankelijk van het postuur en de kracht van de 12 jarige. Dat kunnen de ouders toch wel het beste inschatten. Vind het wel cool die jonge gastjes, toen ik begon met windsurfen hadden ze nog geen kitespul Zondag kwam die idd voorbij geblazen op zijn setje met een kleine kite, en ik had zware moeite om met mijn 16 op gang te komen. Het zijn de ultieme lichtweerbeulers, maar als het hard waait wordt het echt serieus veel moeilijker voor die gasten. Als ik het vergelijk met het windsurfen van vroeger dan. Je hebt dan de power gewoon niet. Het zijn wel de 16 en 17 jarigen die Nederland internationaal hoog op de kaart zetten!! En ze varen de meesten van ons eruit! ;D 8)
|
|
|
snip
|
ben ook op me 12de begonnen toen ik les wou nemen moest ik eerst een kiteschool zoeken die aan mij les wou geven heel veel kitescholen zijden dat ik te jong was ook i.v.m verzekering. op zich vond ik dat best raar maar ik weet niet of dat nu nog zo is
|
|
|
Tom
|
ik heb 8 jaar gezegd ze gewoon moeten gaan kite zodra ze goed kunnen zwemmen! Gewoon op safe met helpje vestje klein kiteje en les! Kicke toch jonge beultjes!
|
|
|
diederik
|
goeiesavonds....
ben van mening dat de sport niet leeftijdsgebonden is....kleine kinderen moet je gewoon flink verzwaren met contragewichten en hopen dat ze snelheid houden, (anders zinken ze)....ook kan je er drie zwemvesten omheen binden zodat ze stuiteren en niet zinken....
ff serieus...elke leeftijd is mogelijk als je de kite maar afstemt op het gewicht en de weersomstandigheden in de gaten houdt...veiligheidssystemen zijn ook belangrijk
laters.....
|
|
|
Darkwing
Gast
|
Ik heb 12 jaar gestemt, maar ligt er helemaal aan hoe groot en sterk je bent etc.
Ik ben zelf 13 en 1.75 lang (ongeveer) en net begonnen. Vind zelf echt niet dat ik te jong/klein ben!! Denk dat dit wel een mooie leeftijd is om er mee te beginnen. (Nou nog vaker naar het strand...)
|
|
|
WIM
Geen avatar
|
Van regelneven gesproken, laat die kleine gasten toch kiten.
|
|
|
Marc de Munnik
|
14 is een mooie leeftijd, M`n zusje wil ook beginnen maar ik had gezegd dat ze beter nog wel even kon wachten. Kiten is een gevaarlijke sport, het licht allemaal aan de persoon die eronder hangt. Een jongetje van 8 jaar weet echt nog niet precies wat hij moet doen als hij in nood zit, volwassenen hebben daar zelfs al last van. Kiten is ook een aardige kracht sport hoor Elevation! Probeer maar eens ff je unhooked je kite onder je door te loopen, dan weet je pas wat kracht is.
|
|
|
KiteDemon
|
Dit is dus echt niet leeftijdsgebonden!!! Om de poll compleet te maken kan je er dus aan toevoegen wat de max.leeftijd zou moeten zijn. En idd, is de begeleiding bij heel jonge leeftijd de doorslaggvende factor.
|
|
|
dkite
|
Geen leeftijdsgrens.
Ik heb die 2 jonge gasten zien varen op het autrostrand, en ze kunnen beter kiten dan 80% van het volk dat er zo op een doorsnee dag te vinden is...bovendien heb ik een hekel aan al die stomme regeltjes. Je mag dit niet, je moet dat...enz. enz. Bovendien, hoe jonger je bent, des te makkelijker leer je iets en de kans dat je wat breekt is vele male kleiner (meer kraakbeen ;D)...
vb: Iemand al eens in Oostenrijk wezen skien/boarden? Dan zie je gastjes die niet hoger komen dan mijn knieen en lijken op een wandelende helm met 50km per uur de berg afsuisen... 8)
|
|
|
tom_beul
Gast
|
Uhoh... Ik ben op mn 9ste begonnen met kite nu bijna 2 maanden kitesurfen ben nu 11jaar Jongen kiters kunnen snel leren...
|
|
|
larssmits
Gast
|
je hoeft helemaal niet sterk te zijn voor kiten hoor... en als je een klein mannetje bent stuur je je kite ook niet zo dat er kracht op komt dat iemand van 100kg meters de lucht in gaat.
|
|
|
kevinkite
|
mijn mening is,en ik heb nu 3 jaar ervaring wand mijn zoon is ook op zijn 10 jaar begonnen met kiten,dat het makkelijk kan alleen moet de begelijder constand het weer in de gaten houden. tevens moet je in de gaten houden dat er niet te veel overpowerd gevaren word dit in het geval dat er ineens een windstoot komt en goed weten wat hij kan hebben aan windsterkte met de kite waarmee die aan het varen is. goede afspraken maken dat de begeleider bepaald wanneer die van het water af moet en een kleinere kite of geheel van het water af moet.Ondanks dit hebben we toch weleens kritische momenten mee gemaakt. De natuur is onvoorspelbaar, maar ik vind ook als ik hem op zijn bmx fiets door de stad ziet crossen dat ook gevaarlijk is, zelfs oversteken. Aan iedere sport zit een risico laat hem maar lekker varen
|
|
|
plaaggeest
|
je hoeft helemaal niet sterk te zijn voor kiten hoor... en als je een klein mannetje bent stuur je je kite ook niet zo dat er kracht op komt dat iemand van 100kg meters de lucht in gaat.
he lars moet jij is even een onhooked kiteloop draaien!! dan weet jij dat je voor kiten best wel wat kracht nodig hebt omdat barretje van je vast te houden! maar ik vind jaar of 12 wel minimmaal voor kiten omdat ze dan ook wat meer snappen van veiligheidssystemen ensovoors bij kleinere zal het ene oor ingaan en anders oor er weer uit.. En als ze wat ouder zijn tog wat wijzer worden ( geld niet voor iedereen!) .^
|
|
|