Laat berichten zien
Pagina's: [1] 2
1  Stijlen / Discussie / Algemeen / Freeride / Re: Waroo of bow probleem? Gepost op: Juni 17, 2006, 18:20:56
Iven terug on topic. Ik schrok echt van de wokkel actie. Mijn lijnen waren getangled tot en met. Ben gewoon benieuwd of dit 'bad-luck' is of regelmaat. Mijn kite crashed niet zo vaak omdat ik niet zo van zwemmen hou. Ik wil wel truuks gaan oefenen en dan ontkom je er niet aan. Alleen als het iedere keer 45min zwemmen en dan 1 uur lijnen uit de knoop halen is dan wordt er niet veel goefend beloof ik je. Dan heb ik dus een andere kite nodig ipv Waroo.
2  Stijlen / Discussie / Algemeen / Freeride / Re: Waroo of bow probleem? Gepost op: Juni 15, 2006, 22:05:30
Ja als je ziet dat je kite gaat droppen moet je je volgens mij gewoon de pleuris zwemmen zodat je lijnen een beetje op spanning blijven.... dus eerst zoveel mogelijk weg van je kite... Weet nog niet goed welke lijn je bij de bow nu het beste kunt aantrekken om te relaunchen. Vorige keer de buitenste stuurlijn gepakt en dat ging onwijs makkelijk.... hop zo het water uit.... De lijnen stonden toen wel strak. Maar moet je je bar depowered laten?
3  Stijlen / Discussie / Algemeen / Freeride / Waroo of bow probleem? Gepost op: Juni 15, 2006, 16:02:32
Gisteren op Noordwijk een meter of 400 uit de kust stevig in de problemen gekomen. Mijn Waroo 14 viel uit de lucht door een stuurfout van mij. Omdat hij vlak bij me viel stond er geen enkele spanning op de lijnen. Hij wokkelde een paar keer door zijn lijnen en vervolgens kreeg ik hem met geen mogelijkheid meer in de lucht omdat de lijnen door elkaar liepen. Sturen werkte averechts, tegensturen werkte ook averechts???? Ik begreep er niks meer van behalve dat mijn lijnen een grote mess waren, de bridle haakte overal achter. Ik heb mijn board geditched en heb  na een 'holding the kite tips self rescue' van 45 min de kant weten te bereiken. Gelukkig vroegen er regelmatig kiters of ik in orde was. Mijn board is door een gast naar de kant gehaald (bedankt nog). Op de kant heb ik 1,5 uur de spageti uit de war gehaald, wat #%@^@ nog steeds niet helemaal gelukt is.  ThumpDown. Met mijn X2 is dat nog nooit gebeurd. De kite was echt hard opgepompt. Heeft iemand dit ook wel eens meegemaakt... met C of Bow?
4  Stijlen / Discussie / Algemeen / Freeride / Re: Toch wat vraagjes over de Waroo? Gepost op: Juni 13, 2006, 20:29:35
Stopperbal wilde ik eerst ook omdat ik dacht dat het te zwaar zou zijn op mijn armen. Ik ben geen fitness bulletje. Viel me echter 200% mee en kon zonder problemen met 1 hand varen 3 uur achter elkaar. Bespaar je de bal. Die depower is juist te gek om in turns je snelheid te doseren. Power on demand die je juist zou moeten houden. Ik heb een 9-14. Wennen (vanuit Naish X2) heeft me 2 sessies van 3 uur gekost. Nu wil ik niet meer anders.
5  Stijlen / Discussie / Algemeen / Freeride / Re: Verbeteringen Best-Kites Gepost op: Juni 08, 2006, 19:17:54
Mijn input:
- Tubing over de depowerlijn 6x9 kost bijna niets.
- Betere tweede safety bevestigd aan de voorlijnen (of vijfde lijn)
- Pomp bardruk meter (zodat je weet hoe hard je hem oppompt (ala SS)
- Release patches aan de lijnbevestigingsknoopjes (zoals naish kites)
- Elastiekjes om de bartips
6  Stijlen / Discussie / Algemeen / Freeride / Re: windrange best waroo Gepost op: Juni 08, 2006, 19:12:47
Ik vaar de Best Waroo 14m (roze/zwart) en de Best Waroo 9m (geel/ zwart). 80 kilo en een 1,25mX37,5 custom board. Kan vanaf dikke 12 knopen tot dikke 34 knopen varen (meer heb ik nog niet meegemaakt). Er zit een stevige overlap in de kites maar dat is helemaal niet erg. Ik had 3 X2's (18,12,8) en daar zat ook een beetje overlap in. Wat verreweg het beste is is de mogelijkheid om vlagen op te vangen. Je komt dus veel meer aan varen toe dan aan çontrole krijgen over je board.
7  Stijlen / Discussie / Algemeen / Freeride / Re: Ervaring met Waroo 9 en 14 Gepost op: Mei 23, 2006, 18:24:45
Geeft, volgens de aanwijzing, de kite iets meer stabiliteit voor zwaardere kiters in de high end. Het is eigenlijk niet nodig maar ik wil het verschil wel eens merken. Als het niks is zet ik hem terug.
8  Stijlen / Discussie / Algemeen / Freeride / Ervaring met Waroo 9 en 14 Gepost op: Mei 23, 2006, 16:19:13
Dit weekend heb ik een Best Waroo 9 en een 14 gevaren. Verder ben ik geheel niet gelinked aan Best en wilde hier mijn ervaring geven. Ik weet dat er veel topics over zijn dus moderator gooi dit maar daar waar je denkt dat het thuis hoort.

Afgelopen zaterdag op Zandvoort stond er tussen de 20 en 30 knopen wind met uitschieters naar 34 knopen (op mijn windmeter). Da's fors. Ik kom van de Naish X2 af en daar had ik niet graag mee op het water gegaan (te korte depower). Ik ben met de 9m Waroo 4 uur non-stop op het water geweest. Wat me opviel was dat alleen de bows lang op het water waren. In onze club hebben de meeste 3 kites (c-shapes) opgepompt gehad. Slingshot 7-9-12, naish, north etc. De Crossbow 9 en de Waroo 9 hebben de hele tijd relaxed met 1 kite gevaren.

Afwerking kite is prima en eenvoudig. De duurzaamheid weet ik nog niet. De bijbehorende bag voldoet ook. Functioneel maar eenvoudig. Bar ook. Geen poespas maar functioneel.

Waar ik bang voor was, was het feit dat er geen stopperbal op de Waroo zit en dat ik met 15 min uitgeput in mijn armen zou zijn. Niets is minder waar. Op een of andere manier voel je hem nauwelijks echt trekken.

Wat ik veruit het meest opvallend vond was dat je 'instant power' hebt. Je kunt precies de kracht die je nodig hebt eruit halen. Dat was echt waanzinnig lekker. Power on demand  Joepie.

Verder is de airtime uitstekend. Dat ding zweeft echt. Ook de stuursnelheid van de Waroo is prima. Loopen kan zeker. Unhooked heb ik hem nog niet gevaren dus daar durf ik niets over te zeggen.

Wat ik minder vond was dat de knoopjes van de stuurlijnen aan de kite ook op de meest gepowerde stand nog te veel depowered stonden. Dit is in 5 min op te lossen door 3 extra knoopjes op de lijn te maken richting de kite. Kun je hem dus wat meer gepowered varen terwijl de depower prima in orde blijft. Ik heb de bridle aanpassing nog niet gemaakt maar ik denk dat ik die ook zal doen.

Wat ook waanzinnig was, was het relaunchen. Na de eerste backloop draaide ik de bar terug (omdat dit depowered gebeurt draait hij niet standaard goed zoals bij de X2 (effe wennen). Ik pakte daarom de bar verkeerd om en de kite ging in een streep richting branding. Pang daar lag hij in de golven en de stroming. Ik dacht nog oh shit (met de x2 is dat minimaal een 10 min zwemsessie). Maar voor ik het wist stond de kite op zijn zijkant... kopte door een paar golven heen.... en trok strak de lucht in... Wauw dan kun je nog eens een truuk oefenen en op je knar gaan.

Al met al was ik er tevreden en kon het niet helpen om de lach de hele avond op mijn gezicht te houden. (grinnik_kitesmiley)

De dag erna de 14 gevaren. Was eigenlijk net te laat omdat de wind inkakte. En dan kan ook een Waroo geen wonderen doen. Na twee rakken uitgespeeld... er was dan ook niemand meer op het water. Een maat van me had de twee uur ervoor met zijn 14 helemaal gerocked... die had ook zo'n vervelende lach op zijn gezicht!!! ThumpsUp. Ik kan niet wachten tot de volgende keer, vanmiddag hopelijk.
9  Algemeen / Zelfbouw & Reparatie / Re: Flex in formica board ? Gepost op: Mei 22, 2006, 23:12:52
Kan wel, moet je een staafmagneetje in je insert doen en dan op het laatst wat fijn ijzervijlsel op het board strooien. Komt er een keurg puntje te staan daar waar de insert zit. Kan niet missen.
10  Stijlen / Discussie / Algemeen / Freeride / F-One impact of Best Waroo Gepost op: Mei 20, 2006, 03:52:55
Ik ben 80KG en intermediate kiter (kiteloops en unhooked aan het oefenen). Wil een 14of13 en een 9 kopen. Twijfel sterk tussen een Best Waroo en de F-one impact. Wie heeft beide gevaren en kan advies uitbrengen over welke meer 'fun' gaat brengen.
Belangrijk zijn:
1. Speelsheid
2. Veiligheid en range
3. Kwaliteit
11  Algemeen / Zelfbouw & Reparatie / Re: Zou papier er tussen niet de breek kans vergroten.....???? Gepost op: Mei 19, 2006, 05:58:56
Maakt niet uit als je het op de buitenste laag doet en er een dun laagje glas (75-100gr) over doet. Wordt je board nauwelijks zwaarder en je tast de constructie niet aan. Rijstpapier is het best. Ik denk niet dat elke papiersoort zomaar werkt.
12  Algemeen / Zelfbouw & Reparatie / Re: Eindelijk klaar: Full Carbon Flightdeck Gepost op: Mei 19, 2006, 03:46:20
@LeonB: Mede dankzij jouw advies is hij zo geworden hoor?  Joepie
De UV epox is lastig te achterhalen omdat ik hem bij de shaper in Tarifa (5kg) heb gekocht. Was 125 eur. Staat geen merk op het blik maar het is een groot metaal blik. De harder is een rond blik. Ik ga eind juni weer dus als je nodig hebt?
Stickers zijn meegelamineerd onder 75gr keper dat bovenop de carbon ligt. Tast de constructie niet aan maar zit wel in laminaat.
13  Algemeen / Zelfbouw & Reparatie / Re: Eindelijk klaar: Full Carbon Flightdeck Gepost op: Mei 18, 2006, 16:57:39
@elevation: We gebruiken een zolder. Dat schuine dak hebben we geisoleerd en we hebben er een hokje van gemaakt dat we afsluiten met kanaalplaat (allemaal restmaterialen die we nog hadden staan. We hebben twee plaatradiatoren (die we ook nog hadden) erin gezet en vol aangezet (dan slaan de termostaten niet uit). Na een dagje knallen is het er goed warm 55 graden. 
14  Algemeen / Zelfbouw & Reparatie / Re: Eindelijk klaar: Full Carbon Flightdeck Gepost op: Mei 18, 2006, 16:00:18
Het leuke is dat ik de vaareigenschappen ken omdat dit model van een custom board van een maat van me is (die ik lekker vond varen). Die hebben we exact nagemaakt. Tafel afgesteld op de rocker van dat board. Verder is dit board van dezelfde layup dus qua flex identiek. Mijn volgende wordt een Demon look alike.  (grinnik_kitesmiley)

@LeonB: Dit is mijn allereerste zelfbouw ooit. Dankzij dit forum en een paar dagen meedraaien bij een Pro bouwer in Tarifa heb ik (te)veel geleerd.  Joepie Er zit geen topcoat over en ook geen DD. Hij is zo direct strak gelamineerd middels een vacuum folie. Wel UV bestendige epoxy gebruikt! We hebben dit board nabehandeld in een zelfgemaakt stookhok op 55 graden.

@adrenalin: Stickers heb ik ontworpen in Illustrator (een foto van een Hawaii bloem getraced en vector based gemaakt. Daarna digitaal laten printen op extreem dun vinyl stickervel (ongelamineerd). Dat kan bij allerlei beletteraars.

@ericc: Uiteraard verkoop je je eerste boardje nooit. De carbon is bijna niet te vinden en daarom erg duur. Dit board zou ongeveer 450 eur kosten als we alles meerekenen. We zijn op dit moment met een universele rocker vacuumtafel bezig zodat we lekker met rockerlijnen/concaaf kunnen spelen. Wie weet gaan we ze wel echt als custom voor 'vrienden en bekenden' bouwen (die kunnen dan zelf de outline/scooprockerline/dikte en concaaf bepalen voor rond de 475 euries ofzo. Gewoon voor de KICK Joepie. Maar het blijft hobby he! Het moet niet doorslaan. schater
15  Algemeen / Zelfbouw & Reparatie / Re: Eindelijk klaar: Full Carbon Flightdeck Gepost op: Mei 18, 2006, 04:27:50
@ JT Hij weegt 2,4 kilo inclusief de banden en vinnen.

@ flyingkite De layup is 300gr k12 carbon, 125grkeper, aramide stringers /carbon voetband versteviging, corecell 13mm en forex 5mm en weer aramide - keper - carbon
Gezellig in de vacuum unit 16 uurtjes bakken....
16  Algemeen / Zelfbouw & Reparatie / Re: Eindelijk klaar: Full Carbon Flightdeck Gepost op: Mei 18, 2006, 04:09:08
en deze
17  Algemeen / Zelfbouw & Reparatie / Re: Eindelijk klaar: Full Carbon Flightdeck Gepost op: Mei 18, 2006, 04:08:32
en deze
18  Algemeen / Zelfbouw & Reparatie / Eindelijk klaar: Full Carbon Flightdeck Gepost op: Mei 18, 2006, 04:06:30
Dit is hem geworden... na veel bloed zweet en tranen (en dinero!) is dit het resultaat. Full carbon 125X37,5. Flex medium en scoop rocker 3,5 cm en 0,7cm  concaaf. Wat vinden jullie ervan.
19  Stijlen / Discussie / Algemeen / Freeride / Re: film op site zetten Gepost op: Mei 17, 2006, 18:04:21
Wat je altijd kunt doen met filmpjes is ze in Flash8 formaat encoden met Flash encoder (ON2 encoder). Kun je ze streamen en dan is de kwaliteit super en het bestand relatief klein....
Voorbeeldjes op www.lemonpepperz.com onder Projekten
20  Algemeen / Buitenland & Travel / Re: Windstatistieken Rosas / Pere Pescador, Spanje Gepost op: Mei 17, 2006, 17:29:07
Kijk hier eens... Zomer is top daar...
http://www.club-mistral.com/en/destinations/weather/15/
21  Stijlen / Discussie / Algemeen / Freeride / Re: Best contest winners bekend Gepost op: Mei 17, 2006, 17:26:52
Cool.... Erg leuk dat een relatief nieuw merk de markt zo goed aanvoelt... goeie prijzen, goeie kites en nu ook goeie designs....lachuh.
22  Algemeen / Zelfbouw & Reparatie / Re: "Wanneer de volgende lading PBT???" Gepost op: Mei 15, 2006, 03:53:12
Wel lekker rustig op het water met al die camo boardjes die je "niet ziet!" schater
23  Algemeen / Buitenland & Travel / Re: Corralejo eind augustus Gepost op: Mei 15, 2006, 03:37:08
Flagbeach bij Corralejo is een prima spot... Rene Egli (Zuidelijker) kan leuk zijn maar heeft vaak een harde, vlagerige aflandige passaat wind. Ben er mijn F-one style kwijtgeraakt.
24  Stijlen / Discussie / Algemeen / Freeride / Re: Kevin ruleert SA (movie) Gepost op: Mei 12, 2006, 23:22:15
Whoow Uhhuhh Beavis did you see that dude... is he... like... God or somethin' Uhhuhh
25  Algemeen / Zelfbouw & Reparatie / Re: Waar beste materialen kopen? Gepost op: Mei 09, 2006, 15:30:27
Ja die kende ik al... maar vind ik een beperkt assortiment. Anderen?
Pagina's: [1] 2


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.