Harm
Berichten: 865
|
Ik denk dat je dit sneller heb met een BOW. omdat hier alles achter de brindel kan blijven hangen. Als een C kite door zijn lijnen heen slaat kan je hem gewoon herstarten en met gekruisde lijnen naar de kant varen.
|
|
|
martijn85
Geen avatar
Berichten: 217
|
Ik heb het wel gehad met mij 8 mtr c-shaped. Vloog ik onder mijn kite door, kite uit de lucht en alles wat door elkaar ging of kon draaien, dat draaide en ging door elkaar. Met rescue handles terug naar de kant gekomen! En ook een uur overgedaan, om alles weer uit de knoop te halen. Ook waren lijnen om mijn bar heen gedraaid.
|
|
|
Alibali
Berichten: 114
|
Gisteren hoorde ik dat er op Scheveningen ook een gast moeite had z'n bow te starten. Hij was zo'n 150 meter uit de kust. K hoop dat t allemaal nog goed is gekomen voor die gast Zijn a- relaxte berichten over die bowkite's. Dan hou ik t wel bij m'n C shape.
|
|
|
zwafra
Berichten: 4249
Logs: 0 | 416 uur
|
volgens mij heeft dit geval niets met het Bow concept te maken ,als je kite van vlak boven je naar beneden valt en de lijnen slap op het water liggen ,kan de kite makkelijk omrollen zodat de lijnen zich kruisen ,Ik heb dit ook wel eens gezien bij een kite met een vijfde lijn en die vijfde lijn rolde zich helemaal om de kite heen en was toen ook niet meer te herstarten...kortom dit kan volgens mij bij elk type kite gebeuren... En in principe is een Bow kite makkelijke te waterstarten dan een c-kite ..
|
|
|
Da shizz
Geen avatar
Berichten: 31
|
Ja als je ziet dat je kite gaat droppen moet je je volgens mij gewoon de pleuris zwemmen zodat je lijnen een beetje op spanning blijven.... dus eerst zoveel mogelijk weg van je kite... Weet nog niet goed welke lijn je bij de bow nu het beste kunt aantrekken om te relaunchen. Vorige keer de buitenste stuurlijn gepakt en dat ging onwijs makkelijk.... hop zo het water uit.... De lijnen stonden toen wel strak. Maar moet je je bar depowered laten?
|
|
|
adrenalin
Berichten: 897
|
Gisteren hoorde ik dat er op Scheveningen ook een gast moeite had z'n bow te starten. Hij was zo'n 150 meter uit de kust. K hoop dat t allemaal nog goed is gekomen voor die gast Zijn a- relaxte berichten over die bowkite's. Dan hou ik t wel bij m'n C shape. Je moet wel het hele verhaal weten en vertellen voordat je het verkeerde beeld geeft. En het hele verhaal is dat mijn lijn was gebroken, relaunchen gaat normaal SUPER eenvoudig, en heel snel, geloof me. voor de rest gewoon net als iedereen mijn lijnen opgerold en een liftje gehad van een andere toffe kiter.
|
|
|
(HJ) MINI-ME
Berichten: 7007
|
Gisteren hoorde ik dat er op Scheveningen ook een gast moeite had z'n bow te starten. Hij was zo'n 150 meter uit de kust. K hoop dat t allemaal nog goed is gekomen voor die gast Zijn a- relaxte berichten over die bowkite's. Dan hou ik t wel bij m'n C shape. Je moet wel het hele verhaal weten en vertellen voordat je het verkeerde beeld geeft. En het hele verhaal is dat mijn lijn was gebroken, relaunchen gaat normaal SUPER eenvoudig, en heel snel, geloof me. voor de rest gewoon net als iedereen mijn lijnen opgerold en een liftje gehad van een andere toffe kiter. Mooi kloten Adrenalin.... Je hebt je spullen nog geen maand !@#$%^*.. Moet toch langer mee kunnen gaan zou je zeggen? Of had je een oude bar gebruikt???
|
|
|
djb
Berichten: 415
|
5th lijn is net zo erg als die over de kop gaat dan zit de 5th lijn om het doek heen en snijd er lekker in als er weer spanning op komt...dus net zo niks als je het mij vraagt...
|
|
|
adrenalin
Berichten: 897
|
Nope, gewoon alles origineel.
Ik heb net ff gekeken alles uit de knoop gehaald, en nu blijkt dat niet een lijn is gebroken, maar de bridle zelf.
Na een maand al.....
Ik geloof dat ik ff een zekere IEMAND van een ZEKER BEDRIJF eens even een mailtje ga sturen, want dit gaat toch wel heel snel, en zoveel heb ik er niet mee gevaren.
|
|
|
(HJ) MINI-ME
Berichten: 7007
|
Nope, gewoon alles origineel.
Ik heb net ff gekeken alles uit de knoop gehaald, en nu blijkt dat niet een lijn is gebroken, maar de bridle zelf.
Na een maand al.....
Ik geloof dat ik ff een zekere IEMAND van een ZEKER BEDRIJF eens even een mailtje ga sturen, want dit gaat toch wel heel snel, en zoveel heb ik er niet mee gevaren.
Jij had je spullen op 23 mei binnen gekregen en dat is nog binnen een maand dus lees even het onderstaande bericht wat ik destijds van BEST heb ontvangen!!!! Dus FF als een idiool in de pen om dit schade geval te melden... Succes MIJN VRAAG AAN BEST: Hallo i have a question about the 100% guarantee and LIMITED WARRANTY 30-DAY PERFORMANCE GUARANTEE. I leave in the Netherlands and orderd the Waroo 14m2 but do know nothing about the performance of the kite?? When i get the kite and take it for a ride....Can i return the kite and get a money back garantee if it doesn't performes well?? Don't think it will happen...but IF??? And how to handle at the moment that i want to return the kite?? Best regards HET ANTWOORD VAN BEST OP MIJN VRAAG: HJ Thanks for your interest in Best Kiteboarding! We are stoked that you chose us for all of your kiteboarding needs. Yes, if for some reason you do not like the kite, you can return it with in the 30 Day period. If that is infact the case, and you do not like the kite, please either give us a call or send us an email saying that you would like to return the kite so that we can give you a Return Authorization number. Let me know if there is anything else that I can help you with. Alecia Dat noem ik nog eens goede service...."klant is koning" Dus nogmaals.......als je via het internet aankopen doet heb je meer rechten dan via de lokale winkel.. Natuurlijk wel even van te voren met fabrikant afspreken.. (wel net zo netjes) Dus niet zoals sommigen dachten (thuis krijgen en in het plastic laten zitten) Nee gewoon testen wat je gekocht hebt
|
|
|
Michiel (papa)
Gast
|
Als het binnen de 30 dagen valt krijg je gewoon een nieuwe. Neem ff contact op met je dealer dan wordt dat netjes geregeld.
|
|
|
adrenalin
Berichten: 897
|
Dat wil ik helemaal niet, ik wil er gewoon fatsoenlijk mee kiten.... (cry_kitesmiley)
|
|
|
|
(HJ) MINI-ME
Berichten: 7007
|
adrenalin, jij had dus een waroo?
Ja hij had/heeft een waroo
|
|
|
Da shizz
Geen avatar
Berichten: 31
|
Iven terug on topic. Ik schrok echt van de wokkel actie. Mijn lijnen waren getangled tot en met. Ben gewoon benieuwd of dit 'bad-luck' is of regelmaat. Mijn kite crashed niet zo vaak omdat ik niet zo van zwemmen hou. Ik wil wel truuks gaan oefenen en dan ontkom je er niet aan. Alleen als het iedere keer 45min zwemmen en dan 1 uur lijnen uit de knoop halen is dan wordt er niet veel goefend beloof ik je. Dan heb ik dus een andere kite nodig ipv Waroo.
|
|
|
adrenalin
Berichten: 897
|
Denk niet dat het een waroo of bow probleem is. Iedere kite kan lullig terecht komen en omklappen. Kijk bijvoorbeeld naar 5e lijns problemen die de kite doormidden scheuren.
Natuurlijk heb je met bridles wel meer kans dat als het fout gaat, je lang bezig bent met spaghetti eten.
Ik ben nu zelf ook volop aan het oefenen, en ik val nog regelmatig onder de kite door, wat jij vertellde heb ik nog niet meegemaakt.
Probeer natuurlijk als je gaat oefenen dit niet te ver uit de kust te doen, maar dat lijkt me logisch
|
|
|
KiteDemon
Berichten: 6806
|
Dit is een probleem voor elke inflato met bridle of 5e. Het gebeurt natuurlijk ook met 4-lijners, maar daar zitten in het ergste geval alleen de front- en backlines gedraaid, en krijg je de kite altijd wel gestart Maar om tot de kern van het probleem te komen.....rider-error!!! Als je wat meer ervaring krijgt dan zal je ook niet meer van zulke typische beginners-stuurfouten maken waardoor je kite uit de lucht valt. Als je onder je kite door slingert dan bevindt de kite zich buiten het windvenster en heb je een typisch gevalletje van Hindenburg. Spagetti is dan vrijwel onvermijdelijk.
|
|
|
Jorn
Gast
|
Wanneer loop je de kans om onder je kite door geslingert te worden? Als je springt en de kite niet meer naar beneden instuurt op je hoogste punt?
|
|
|
KiteDemon
Berichten: 6806
|
Dat gebeurt veel bij kiters die beginnen met springen en truukjes. Als je vergeet de kite terug te sturen dan slinger je er als een pendulum onderdoor, waardoor de kite buiten het windvenster komt en alle spanning van de lijnen komt. De kite dondert dan uit de lucht, en kan zelfs upwind van je op het water terecht komen. Dit heeft allemaal niks met de kite te maken, maar meer met de rider.
|
|
|
Jorn
Gast
|
Ja dat dacht ik al. Ik heb vorig jaar wel gesprongen maar dan zonder board:P ging een btje raar. Windkracht 5 met mn rhino 12 en ik dacht laat ik us springen.
|
|
|
adrenalin
Berichten: 897
|
Rider-error...mooi woord, en het zal ook vast aan de gebruiker liggen, maar het zou eigenlijk moeten worden opgelost door de kite.
Net zoals wanneer je te hard op de rem gaat staan, ABS erin knalt. Of wanneer je een machine bedient, je dit met twee handen tegelijk moet doen, zodat er niets tussen de machine kan komen.
Daarom zijn nog steeds bijna alle kite producten niet veilig genoeg ontworpen. Ook al is er een kleine kans dat er ooit iets fout zal gaan met een product, zal het hoe-dan-ook ooit een keer fout gaan, wie is er dan de schuldige van. De ontwerper of de gebruiker?
|
|
|
Petteflat
Berichten: 179
|
Wat denk je zelf? En, als je met je auto met ABS iemand omver rijdt, wie is er dan schuldig denk je?
|
|
|
adrenalin
Berichten: 897
|
Wat denk je zelf? En, als je met je auto met ABS iemand omver rijdt, wie is er dan schuldig denk je?
Ik geloof niet dat je begrijpt wat ik probeer te zeggen. Mensen geven zichzelf vaak de schuld van een falend product terwijl dit niet aan de gebuiker hoort te liggen. Van het voorbeeld dat jij geeft ken ik er ook nog wel een paar, maar het gaat erom dat juist zoveel mogelijk moet worden opgelost door een product. Natuurlijk kun je niet alles oplossen, sommige dingen blijven gevaarlijk omdat dat juist de essentie van het product is. Je kunt een mes, of een kettingzaag vrijwel niet veilig voor zijn gebruikers ontwerpen. Je kunt wel een leash aan een kite ontwerpen zodat als je op je bek gaat hij gedepowered aan je blijft hangen. Zo kun je nog veel verder gaan in het ontwerp van die kites. En het gaat nu blijkbaar niet ver genoeg, aangezien er op Scheveningen iedere week een kiter uit de problemen moeten worden gehaald door de KNRM. (zonder te overdrijven)
|
|
|
KiteDemon
Berichten: 6806
|
.....hmmmm....voor tweewielers heb je ook extra zijwieltjes om te voorkomen dat je omvalt....vooral geschikt voor kleuters. Wat ik wil zeggen is, dat als het een bezwaar is dat je kite uit de lucht komt zetten door dergelijke stuurfouten, je misschien toch beter een andere hobby kan gaan zoeken.
|
|
|