springen met fuel vs rebel

GFORCE

Berichten: 39
Juli 15, 2007, 02:02:12
edit2Rapporteer  
he,

met welke van deze spring je 't makkelijkst?

ik zie die gasten met die fuel's altijd zo makkelijk springen , net of ze bijna niet hoeven aan te kanten.

wie heeft ervaring.

thanks.
Coen2000

Berichten: 994
Antwoord #1 Juli 15, 2007, 02:06:01
edit2Rapporteer  
de fuel vereist een STUK meer timing dan de rebel....je moet behoorlijk goed kunnen kiten om daar het maximale uit te halen hoor, met de rebel is het allemaal een stuk makkelijekr (grotere sweetspot)
Wie?
Gast
Antwoord #2 Juli 15, 2007, 02:08:07
edit2Rapporteer  
Als je met een bow goed gepowerd vaart dat je hem net houdt. Hoef je alleen van 10/11 naar 12 uur te sturen en bar aan trekke en je vliegt al.
daan

Berichten: 426
Antwoord #3 Juli 15, 2007, 03:13:02
edit2Rapporteer  
raven van naish misschien in een optie ik vind hem top springt makkelijk vind ik (raven2) en redelijke tot goede depower
Leon aero2
Gast
Antwoord #4 Juli 15, 2007, 04:04:15
edit2Rapporteer  
he,

met welke van deze spring je 't makkelijkst?

ik zie die gasten met die fuel's altijd zo makkelijk springen , net of ze bijna niet hoeven aan te kanten.

wie heeft ervaring.

thanks.

Je hoeft ook met de Fuels niet aan te kanten, je gaat bijna vanzelf de lucht in als je het goed doet..  (grinnik_kitesmiley)

Maar kan me goed vinden in de omschrijving van Lucile, het zit hem in de techniek. En met een volwaardige high-performance  c-kite is timing kritiek om het uiterste eruit te halen. (ongeacht even merk)

Als je dus nog niet zo heel gevorderd bent, haal je het "makkelijkst"  meer uit de Rebel.


torchjelle

Berichten: 217
Antwoord #5 Juli 15, 2007, 14:21:19
edit2Rapporteer  
raven springt oowk erg makkelijke (raven II)
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #6 Juli 15, 2007, 14:57:44
edit2Rapporteer  
de fuel vereist een STUK meer timing dan de rebel....je moet behoorlijk goed kunnen kiten om daar het maximale uit te halen hoor, met de rebel is het allemaal een stuk makkelijekr (grotere sweetspot)

Heb je weleens met een Rebel gevaren? De sweetspot is helemaal niet zo groot als bij sommige Bow's.

Hoewel ik zelf de Fuel7 niet gevaren heb springt hij wat ik om mij heen zie hoger als de Rebel7. Maar de Rebel7 gaat hoog genoeg, met lekkere float.
slufterhufters.com

Berichten: 6021
Antwoord #7 Juli 15, 2007, 16:10:53
edit2Rapporteer  
Wie hier heeft de 2 kites daadwerkelijk uitgebreid gevaren.....

Fuel is rete makkelijk, rete grote sweetspot, goede lift en goede hangtime, veel low end veel high end, ultieme freestyle kite, kortom een mega allrounde kite.

Rebel is een moeilijkere kite, kleinere sweetspot, om daar hoog en ver mee te springen moet je flink gepowered zijn en dan nog is het een kunst om hoog en ver te gaan.
Rebel is zeer goed geschikt voor golfrijden, veel high end, low end is matig.
Met een Bow is het gewoon moeilijker om hoog en ver te springen.
Remko

Berichten: 146
Antwoord #8 Juli 15, 2007, 16:18:52
edit2Rapporteer  
Ik vaar normaal fuels en heb een paar keer met een rebel gevaren. Wat mij betreft ga je met de rebel makkelijker omhoog en ook je zweefmoment is langer. Ik had alleen de grootste moeite om er fatsoenlijk mee te landen. Het zal voornamelijk aan mijn techniek en timing (meer het gebrek daaraan) gelegen hebben. Voor de duidelijkheid ik heb een fuel 9 2005 vergeleken met een rebel 10 uit 2007. Het grootste nadeel van de rebel vind ik de bar. Het zal wel persoonlijk zijn maar ik vind de bar echt niks. 
slufterhufters.com

Berichten: 6021
Antwoord #9 Juli 15, 2007, 16:21:11
edit2Rapporteer  
Moet je eens aan de Fuel 2007 gaan hangen......
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #10 Juli 15, 2007, 17:44:49
edit2Rapporteer  
Met een Bow is het gewoon moeilijker om hoog en ver te springen.

Ik heb wel eens aan andere Bow's/flats gehangen, en er zijn hele makkelijke springers bij. Er is tegenwoordig veel diversiteit tussen de verschillende flat kites, dat over een kam scheren gelukkig niet meer kan. Net zoals bij C-kites...
snah.siub

Berichten: 142
Antwoord #11 Juli 15, 2007, 19:45:39
edit2Rapporteer  
Toch mooi de ervaringen van mensen;

Raggen... : "Met een Bow is het gewoon moeilijker om hoog en ver te springen."
Remko.... : "Wat mij betreft ga je met de rebel makkelijker omhoog en ook je zweefmoment is langer."

Wel grappig dat dezelfde kite voor veel verschil in mening kan zorgen Smiley


Vlaardingen

Berichten: 726
Antwoord #12 Juli 15, 2007, 23:30:14
edit2Rapporteer  
Ja, maar Arno weet waar die over praat...
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #13 Juli 16, 2007, 00:52:19
edit2Rapporteer  
Absoluut. Arno is een van de weinige hier die heel veel materiaal test, en een behoorlijk hoog niveau van kiten heeft.

Over het algemeen heb ik ook het gevoel dat ik met mijn oude C-kites makkelijker kon springen dan met mijn Rhino en Rebel. Een handje in de lucht aan de bar is er niet meer bij.

Maar aan de andere kant heb ik een aantal keren met o.a. een LF Assault gevaren, retemakkelijk springen met dat ding, en nog hoog ook! Er zit zoveel verschil tussen de kites tegenwoordig. Een goede ontwikkeling, maar die maakt het kiezen er niet makkelijker op.
Leon aero2
Gast
Antwoord #14 Juli 16, 2007, 01:30:08
edit2Rapporteer  
Over welke maat hebben we het hier overigens?
Heb de 9 in mijn handen gehad, en dit is review van iemand die daarop aansluit.

 My experience with this product: 6-10 sessions

Good: - Depower
- fast steering and flying
- Direct bar feel
- agility
- clamcleat and stopper on new 2007 5th bar
- If desired you can shorten depowerline to prevent total depower (I do not like total depower

Bad: - stability in gusty conditions
- water restart not as easy as with similar SLE
- Factory set-up of new 5th bar

Review: Bought this kite because of the depower ability, and I want a good kite for waveriding with a wave directional (tuflite surfboard). But also have fun when riding flat water with a twin.

First attempt was very dissapointing. The new bar right out of the factory has too long backlines, and the depowerlength is way too long for me (my length 180cm)

After putting the backlines on the 3rd knot, and shortening the depower-line to the yellow markings, the kite was totally different.

It has moderate bar pressure, and when you put the steering lines on the inner bar width adjustment it handles very well. I prefer to fly the kite on the back pigtails.

It feels like a C-shape, but way faster and much more power in the low-end. I can stay upwind with a small twintip when others are flying 14/12m2 C-shapes.

Best windrange on a twintip is above the 20 knots.

The kite accelerates very fast and responds very accurate. With pressure on the back lines it feels like a C-shape, with feedback (which you do not find on a SLE with pulley-bar)

Jumping is easy. But in order to get real height you need to be in the high-end range, and your timing needs to be pretty accurate. When you hit the sweetspot jumps are high and more hangtime than any other kite I tried before.
Jumping is like a C-shape, you need to be powered up and steer the kite to 12 o-clock. Steering it back a bit more seems to help to get high! Do not forget to steer in the air for extra airtime, and to prevent the kite to overfly.

Generates much power when making loops. The wider the loop, the more power!

I would not recommend this kite for beginners or intermediate kiters. It is very fast, and when you do not pay attention for 1 sec in 20+ knots the kite can be in the middle of the powerzone, or somewhere else you do not want it.

When you overfly the kite in jumps, the kite can sometimes fall out of the sky. lengthening the 5th line with 5cm adds some stability.

Water restart needs attention. You need to know how to act with the 5th line system. Also watch the video on the North website when the kite has fallen down on its back. Also inflate both the struts and LE until they really are firm. This makes a big difference when you try to restart the kite.

Waveriding with a surf directional is pure fun. However due to the fast flying/steering of the kite you have to keep the kite moving in the lower end of the range. This can be hard when you ride with straps toeside. When the winds picks up that problem is gone!

snah.siub

Berichten: 142
Antwoord #15 Juli 16, 2007, 02:42:04
edit2Rapporteer  
Arno == Raggen... ?

En die review, die is dan de Rebel? Ik zit zelf serieus te denken om deze te kopen, maar zou een fuel dan beter zijn om mee te beginnen?

De rebel staat toch ook in het 'beginnerslijstje' ?

Tnx
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #16 Juli 16, 2007, 03:17:00
edit2Rapporteer  
Die review is van mijn hand. Idd is er bij de Rebel7 (in sept. zal de Rebel 2008 in de winkels liggen) een duidelijk verschil tussen de hanteerbaarheid van de maten 16,14,12,10m2 en de maten 9 & 7m2. De grotere maten zijn wat rustiger, de 9 en 7 zijn hardstikke snel en aggresief. Vooral in het high-end bereik. Precies wat Arno al zegt.

Inmiddels heb ik de 9m2 al meer dan 30x gebruikt. En lekker hoog springen lukt alleen in het high-end (25+ kn voor mijn gewicht) en je moet goed timen en afzetten. In chop is het heel erg lastig. Vooral op zee tussen de rollende golven is het goed te doen. De float is echt bij alle windsterktes dik in orde.

Check eens op kiteforum.tv de filmpjes van de Rebel van bigdayz.com Vooral de 2nd cut versie laat de Rebel 9m2 zien in dikke wind.


@ snah.siub: Rebel 9m2 is geen kite om te beginnen. Wat is je gewicht? Ook de grotere Rebels zou ik niet echt aanraden als beginners kites, daar er beter herstartende flatkites zijn. Maar het kan wel.

snah.siub

Berichten: 142
Antwoord #17 Juli 16, 2007, 17:55:37
edit2Rapporteer  
Hoi,

Ik krijg nu ook meer het gevoel dat het geen beginners kite is, en als ik jou zo hoor praten heb je er wel een boel verstand van. Mijn gewicht is zo'n 86/87 kg, schommelt tussen 85 en 90 in :Smiley

Wat zou jij voorstellen? Ik zal eerst veel bij Oostvoorne kiten, maar woon in voorburg en zal dan ook bij scheveningen/noordwijk etc gaan kiten (golven en de boel). Tevens gaat de kite dan mee in oktober als ik naar Brazilie ga en er een weekje Cucumbo bij heb geboekt  (grinnik_kitesmiley). Wat ik zelf denk (maar wat weet ik als beginner) is dat ik veel snel zal willen gaan, en af en toe een sprongetje zal willen maken. Ik denk automatisch aan volledig kunnen depoweren en veiligheid. Maar wil ook weer niet een kite waar ik na 2 maanden op uit gekeken ben, dus een moeilijker startperiode vind ik niet erg, als ik daardoor nog lang van mijn kite kan genieten. Dat kites 2007 iets duurder zijn vind ik niet erg, door de voordelen ervan.

Voor mijn vriendin (ook beginner, 60kg) had ik aan de Naish BoxerSLE07 - 9m2 gedacht, samen met een 129 haze boardje. Wat vind je daarvan?
snah.siub

Berichten: 142
Antwoord #18 Juli 16, 2007, 18:22:06
edit2Rapporteer  
Filmpje gezien .. mijn god wat een gast zeg Smiley Wel een erg, erg snelle kite.
krullebol

Berichten: 305
Antwoord #19 Juli 16, 2007, 19:17:36
edit2Rapporteer  
Bruut filpiej Grin
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #20 Juli 16, 2007, 21:05:43
edit2Rapporteer  
Ik zou willen dat ik de kite zo beheers als die gast. Maar vergis je niet, hij vaart op retevlak water, wat het afzetten vele malen makkelijker maakt (Soma bay, Huhrgada, Egypte). Geeft wel een indruk wat de Rebel 9m2 allemaal kan, mits in goede handen...
Powered_by_north

Berichten: 117
Antwoord #21 Juli 16, 2007, 21:50:07
edit2Rapporteer  
Rebel 2008 ligt binnenkort (binnen2 weken) in de winkels heb ik begrepen. De kleinere maten (9/7) zijn langzamer gemaakt zeggen ze.
RH

Berichten: 298
Antwoord #22 Juli 16, 2007, 21:58:43
edit2Rapporteer  
Ik vaar nu bijna een jaar met de Rebel en ik had al vrij snel, na een of twee keer varen, goed door hoe te springen. Mijn mening is dat deze kite echt heel makkelijk zeer hoog springt. Vele malen hoger dan de Rhino6 die ik daarvoor voer. Als je het eerste intro filmpje van de Rebel ziet dan zie je ook iemand een sprong maken en daarna een uitdrukking maken van jezus dat heb ik nog nooit meegemaakt. Nou dat komt helemaal overeen met mijn ervaringen. De Rhino7 geeft datzelfde gevoel alleen doet het ook met iets minder overpowerde condities dan de Rebel, maar in de high-end doen ze nauwelijk voor elkaar onder (hoewel de Rebel dan makkelijker springt omdat deze beter te depoweren is).

De Fuel - die ik een paar weken geleden uitgebreid heb getest - springt en vaart als ik al jaren gewend ben van een C kite. Goed hoor, lekkere explosieve lift, maar niet te vergelijken met hoogte en float van een Rebel, en zeker de sweetspot is een stuk kleiner.

Ik begrijp ook niet dat Arno in deze post zegt dat de flat kites minder makkelijk hoog springen dan de C kites terwijl ik nog zijn eerste post over de Skockwave herinner waar hij iets zegt als "zoiets heb ik nog nooit meegemaakt, zoooo eenvoudig zoooo hoog en zoooo ver".
Remko

Berichten: 146
Antwoord #23 Juli 18, 2007, 00:00:54
edit2Rapporteer  
Opinions are like assholes.... everybody has one..
Ik denk dat je dus weinig zinnigs kunt zeggen over wat nou verder, beter en hoger springt. Het zal, als ik de reacties zo lees, voornamelijk een kwestie van smaak zijn.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.