Geplofte tube

Nipel

Geen avatar

Augustus 16, 2006, 00:20:11
edit2Rapporteer  
Hallo,

Wilde ik gisteren voor de 2e keer gaan kiten met m'n nieuwe kite (cabrinha nitro 2005).
Ploft de LE-tube uit elkaar terwijl ie nog niet eens helemaal vol was. Vlak naast het ventiel zit nu een gat van ca 7 cm. Er was tijdens het oppompen niets dat er op leek dat ie gedraaid zat. Heeft iemand dit vaker meegemaakt? Dit mag toch niet gebeuren bij een kite die pas 1 keer is gebruikt. Is dit nog te verhalen op garantie of gewoon domme pech? of is dit een bekent verschijnsel bij cabrinha?

Nu maar gauw laten repareren en weer het water op!
Rowin

Antwoord #1 Augustus 16, 2006, 00:34:58
edit2Rapporteer  
Het klinkt wel alsof hij gedraaid zat ?
Nipel

Geen avatar

Antwoord #2 Augustus 16, 2006, 00:42:40
edit2Rapporteer  
daar lijkt het wel op, maar hij vulde wel gelijk matig (van tip tot tip). en heb er na de vorige keer nix geks mee gedaan, alleen opgevouwen en uitgevouwen... raar... maar wel balen...
Tom

Antwoord #3 Augustus 16, 2006, 00:44:17
edit2Rapporteer  
Niks met cabrinha te maken .. ik had het pas ook met me cabrinha maar is gewoon onoplettendheid .. zat ook gewoon een draai in na een vliegreis en ik gewoon niet goed opgelet .. boem! bij jou het zelfde De bladders zijn allemaal van het zelfde spul
flakkee23
Gast
Antwoord #4 Augustus 16, 2006, 00:51:24
edit2Rapporteer  
Waarschijnlijk de volgende oorzaak: Bij Cabrinha kites draai je het grote zwarte ventiel aan voor (en eventueel nog extra na) het pompen. Als je hem niet tegenhoudt draait de tube in de strut soms mee met het ventiel. Dit zie je dan aan het kleinere venitiel wat er naast zit: dit trekt dan naar binnen. Als je dan gaat pompen kan dit inderdaad beteken dat de strut klapt. Check nog even je gebruiksaanwijzing hier staat in dat je dit in de gaten moet houden dacht ik. Tegenwoordig hebben ze dacht ik aan de binnenkant van de strut en rond het ventiel op de tube klittenband om dit te voorrkomen.  Lijkt me trouwens wel een garantiepoging waard.
ABC
Gast
Antwoord #5 Augustus 16, 2006, 02:26:21
edit2Rapporteer  
Ik heb het ook een keer met mijn Cabrinha gehad, was ook pas 3x gebruikt ofzo. Terug gegaan naar de shop en direct gratis een nieuwe ingezet! ThumpsUp Is dus zeker de moeite waard om even contact op te nemen met je kiteshop.
Jarno

Geen avatar

Antwoord #6 Augustus 16, 2006, 03:49:33
edit2Rapporteer  
tuurlijk contact opnemen, altijd, zeker als je m nieuw hebt en of het nu garantie is of niet vind ik best dat ze je mogen helpen!
Nipel

Geen avatar

Antwoord #7 Augustus 16, 2006, 04:02:53
edit2Rapporteer  
Bedankt voor de reacites allemaal! Ik ga zo snel mogelijk contact opnemen met de verkoper...
ik denk dat wat flakkee23 zegt bij mij ook gebeurt is, toen hij plofte schoot het 2e ventiel naar binnen.

thnx!
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.