Rugklachten

Sjemmel

Februari 20, 2007, 05:33:21
edit2Rapporteer  
Hallo allemaal,

Ik zou graag van jullie willen weten of jullie ook wel eens rugklachten hebben. Ikzelf sport nogal veel en sinds dat ik kite, krijg ik met voetbal telkens last van mijn lies en soms van mijn onderrug. Ben vandaag naar de huisarts gegaan en die ontdekte een afwijking in mijn rug. De rechterhelft is een stuk verder ontwikkeld dan de linker, de spier is daar een cm of 4 groter/dikker. Ook is mijn wervelkolom een beetje scheef.

Ik weet niet of dit door het kiten komt, door te veel sporten of gewoon simpelweg omdat ik al vanaf mijn geboorte een grote productiefout ben, maar ik wil graag weten of er meer kiters zijn die dit herkennen. Misschien heeft het nml. wel met een verkeerde houding op het board te maken o.i.d.

Mijn arme ruggetje moet het natuurlijk nog wel even houden want ik ben pas 20  (huilen_kitesmiley)
Alvast bedankt voor de reacties!! ThumpsUp
Gj

Antwoord #1 Februari 20, 2007, 05:43:35
edit2Rapporteer  
Nee, komt niet door kiten ik studeer Fysiotherapie, het heeft te maken met je groei hormonen en de stand van je voeten je kunt het verschil compenseren doe op maat te maken steunzolen bij een erkende bij een podoloog..
(HJ) MINI-ME

Antwoord #2 Februari 20, 2007, 05:56:30
edit2Rapporteer  
Misschien ff naar de bottenkraker  loser
Bewegen is goed voor je rug want anders verstijft het..
Ik ben 36 jaar en ben nu 3x door mijn rug gegaan maar niets helpt zo goed bij herstel als z'n bottenkraker
Bovendien je kan het nooit voor zijn en je gaat altijd door je rug wanneer je het niet verwacht en wanneer je niets in je handen hebt... Die rugklachten heb ik niet van het kiten gekregen hoor  ListenToMe
peter.

Antwoord #3 Februari 20, 2007, 06:20:23
edit2Rapporteer  
ik heb ook rugpijn ben op de zelfde manier er achter gekomen dant mijn 1e been langer is dan de ander waar door je rugpijn krijgt effe naar de kraker en een een zooltje en je krijgt minder last
+ goeie trapeze is ook erg fijn

maar dat van je lies dat heb ik ook maar dat komt wel door het kiten volgens mij want dat heb ik aleen naar het kiten, dus dat zou ik ook wel willen weten wat dat is?

Davidov

Logs: 0 | 27 uur
Antwoord #4 Februari 20, 2007, 06:25:03
edit2Rapporteer  
Kiten is zelfs goed voor je rug. Zolang je een deftige trapeze hebt. Twijfel daarom niet over 25 - 50€ extra!
(HJ) MINI-ME

Antwoord #5 Februari 20, 2007, 06:26:21
edit2Rapporteer  
Ik heb geen last van mijn lies maar voel mijn buikspieren wel zitten  schater
Welke trapeze gebruiken jullie  Huh Ik heb op dit moment nog een seat van Mystic (zie foto) maar wil een waist gaan kopen omdat ik toch het idee heb dat ik dan meer steun in mijn rug voel.. Bij de seat voel ik de steun thv mijn bekken en bij de waist zit het precies thv de holling in mijn rug  loser
TijN

Antwoord #6 Februari 20, 2007, 06:35:45
edit2Rapporteer  
Sjemmel (grinnik_kitesmiley)

Jij weet ook dat er simpelweg meer moet worden gekite, ik heb trouwens wel een tip voor jou  (grinnik_kitesmiley)
als jij springt, spring je gewoon te vaak met rechts achter...dus belast je die hele rechter kant van je lichaam gewoon te veel  (grinnik_kitesmiley) zoek anders ff een vrouwtje (amsterdam bijv..) om die hele wervel kolom ff te draaien! ThumpsUp

@Mini-me: aan de trapeze zal het niet liggen, en zo'n zitdingbalzakafknijper  zal bij joost niet helpen, hoogstens zijn vruchtbaarheid aantasten, waar die al vaak genoeg mee in aanraking is geweest  schater
Dangerfield

Antwoord #7 Februari 20, 2007, 06:56:37
edit2Rapporteer  
Heb zelf ok een slechte rug, maar kiten is niet slecht voor je rug.
Bij het kiten worden je rugspieren én je buikspeiren gespannen. alhoewel het vermoeiend kan zijn voor je rug (en buik) leidt dit uiteindelijk voor een algehele verbetering voor wat betreft rugpijn.

Omdat zowel de buikspieren als de rugspeiren strakker worden, wordt de rug als door een corset op z'n plaats gehouden. hierdoor wordt de spanning op de (scheve) wervels verminderd en nemen de rgklachten af.

De kunst is om het verschil te kennen tussen rugpijn, en spierpijn in de rug...
(HJ) MINI-ME

Antwoord #8 Februari 20, 2007, 07:18:47
edit2Rapporteer  
Ik heb een bow kite en in combinatie met de seat harnas moet ik wel eens in de poephouding gaan staan voor de maximale depower bereik.. Ik heb ff een waist kunnen testen en merkte dat ik makkelijk rechtop kon blijven staan tijdens het depoweren.. Wel is het zo dat je tijdens het springen je onderrug met een waist meer moet belasten omdat je de voeten en board meer omhoog moet kantelen... Ik heb daarom ook de volgende oeffening gevonden  loser

http://www.menshealth.com/media/images/cma/quicktime_goodmorning.mov
Sjemmel

Antwoord #9 Februari 20, 2007, 18:43:52
edit2Rapporteer  
Bedankt voor de reacties allemaal! Ik heb trouwens de waist van mystic
OjA dat vrouwtje in amsterdam is ook geen slecht plan tinus haha
TijN

Antwoord #10 Februari 20, 2007, 18:54:23
edit2Rapporteer  
dat zeg ik, PLAYERS ONLY  (grinnik_kitesmiley)
Sjemmel

Antwoord #11 Februari 20, 2007, 19:12:24
edit2Rapporteer  
Hahaha mooie oefening trouwens mini me (grinnik_kitesmiley)
(HJ) MINI-ME

Antwoord #12 Februari 20, 2007, 19:15:36
edit2Rapporteer  
Hahaha mooie oefening trouwens mini me (grinnik_kitesmiley)
Blijven oefenen he  Joepie
VincentC

Antwoord #13 Februari 20, 2007, 20:12:48
edit2Rapporteer  
Ik heb de laatste tijd ook last van mijn onderrug en heb soms last van m'n rechter lies aan de bovenkant. Misschien maar eens naar een dokter gaan...
Jurrien

Antwoord #14 Februari 20, 2007, 20:35:45
edit2Rapporteer  
Sjemmel (grinnik_kitesmiley)

Jij weet ook dat er simpelweg meer moet worden gekite, ik heb trouwens wel een tip voor jou  (grinnik_kitesmiley)

@Mini-me: aan de trapeze zal het niet liggen, en zo'n zitdingbalzakafknijper zal bij joost niet helpen, hoogstens zijn vruchtbaarheid aantasten, waar die al vaak genoeg mee in aanraking is geweest  schater

die trapze is het probleem voor zen lies
Sjemmel

Antwoord #15 Februari 20, 2007, 22:48:20
edit2Rapporteer  
Hee vincent dat is dus precies hetzelfde als ik heb. Laat eens iemand naar de symmetrie van je rug kijken. Gewoon je moeder of vriendin ofzo. Eerst voorover bukken en dan rechtop komen, dan wordt het verschil bij mij het meest duidelijk.

Laat maar ff weten,
groetjes
Toyboy
Gast
Antwoord #16 Februari 20, 2007, 22:55:30
edit2Rapporteer  
ik ben vandaag ook naar fysio therapie geweest.vanwege rugklachten wat nou de grap is dat het eigenlijk niks met je rug te maken heeft maar met je spier onder in je rug .precies wat hij zij is dat je moet gaan staan en recht bukken naar de gron en en zo recht mogelijk blijven en dan kan iemand zo zien ik hoef nog maar tien cm te buigen en me rug spier knalt er uit je moet gewoon even langs je dokter gaan en dna maakt die een afspraak voor je bij de Fysio en die kunnen het wel verhelpen .met een klein beetje pech moet je net als mij naar het ziekenhuis om fotos van je rug te laten maken...

als je dit houd stap dan met kiten is over op http://www.aquatrends.demon.nl/foto's/waistroodenwit.jpg

dit is een erg stevige trapeze voor je rug.

Suc 6
Jarno

Geen avatar

Antwoord #17 Februari 20, 2007, 23:15:35
edit2Rapporteer  
ik heb ook heel vaak last van mijn rug, links onder. Ben ook nog maar 23.

Maar ik merk wel vaak dat ik soms wel en soms geen last heb van mijn rug. Ik vaar met een zit trapeze.

Ik merk ook altijd wel verschil aan mijn rug als de condities anders zijn. Bijvoorbeeld als het heel erg vlagerig is met een choppy watertje dan heb ik meer last als een gladde dag met een lekkere strakke wind op een wat vlakker water.

Het heeft denk ik dus ook te maken met hoe relaxed ik op mn board sta. Probeer dus als je aan het kiten bent gewoon zo relaxed mogelijk te gaan dan is kiten volgens mij alleen maar goed voor je rug!
-Mark-

Antwoord #18 Februari 20, 2007, 23:25:15
edit2Rapporteer  
kite kan nooit slegt zijn voor je rug, het is juist geod om in beweging te blijven ik kreeg ook een keer het advies om te gaan fitnessen en me rug wat soepeler maken en dat hielpt geod.
en in de winter heb ik ook meer last van me rug omdat ik langer stil zit dan in de zomer.
(HJ) MINI-ME

Antwoord #19 Februari 20, 2007, 23:26:14
edit2Rapporteer  
kite kan nooit slegt zijn voor je rug, het is juist geod om in beweging te blijven ik kreeg ook een keer het advies om te gaan fitnessen en me rug wat soepeler maken en dat hielpt geod.
en in de winter heb ik ook meer last van me rug omdat ik langer stil zit dan in de zomer.

In de winter stil zitten???? met dit weer !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!  Joepie  Joepie
gijsv2

Antwoord #20 Februari 20, 2007, 23:38:59
edit2Rapporteer  
2 jaar geleden ben ik geopereerd aan een hernia in de onderrug, ondanks dat dit wel beperkingen opleverd heb ik juist met kiten hier geen last van, maar bv. met windsurfen wel.

Sterker nog, door de opwaardse trekkracht onlast het de rug deels waardoor ik me beter voel dan voor het kiten!!

suc6 met je rug!!
zwafra

Logs: 0 | 416 uur
Antwoord #21 Februari 20, 2007, 23:42:00
edit2Rapporteer  
Ik Kite al zo,n 6 jaar en ik heb nu al enige jaren last van rugklachten(daarvoor nooit) en ook ook links onder ,Ik zie toch wel enig verband met het kiten ,Als ik enkele dagen gekite heb heb ik meer last ,Ik ben ook al verschillende keren bij de fysiotherapeut geweest en dat geeft dan weer enige tijd verlichting ,Hij constateerde ook dat er een behoorlijke spierverdikking zat aan de linkerzijde van mij onderrug ,Ik vaar altijd met een heuptrapeze ....
Sjemmel

Antwoord #22 Februari 21, 2007, 00:08:50
edit2Rapporteer  
He toyboy ik ben al bij de huisarts geweest en die heeft me doorverwezen naar de fysiotherapeut of de manueel therapeut(bottenkraker)

Zie dat veel mensen hier vinden dat kiten juist goed is voor je rug maar is dat niet een beetje naief? Kan het me zo slecht voorstellen...

Feit blijft wel dat ik pas met andere sporten er last van krijg, voetbal...
Marja de Bij

Antwoord #23 Februari 21, 2007, 00:38:55
edit2Rapporteer  
Stoppen met voetbal!!  ListenToMe Is de sport waar de meeste blessures bij voorkomen.

Wat heel goed is om je rug te versterken, zijn pilates oefeningen. Hierbij train je je dieperliggende buikspieren en onderrugspieren, zodat je stabieler wordt in je rug. De meeste sportscholen en veel fysiotherapeuten geven tegenwoordig pilates-trainingen.
En je wordt er superlenig van, dus het kiten (en andere dingen) gaat veel makkelijker...  (grinnik_kitesmiley)

Suc6!   ThumpsUp
TijN

Antwoord #24 Februari 21, 2007, 01:16:23
edit2Rapporteer  
Stoppen met voetbal!! ListenToMe Is de sport waar de meeste blessures bij voorkomen.

ik voetbal ook!! niks geen problemen hoor, puur toeval bij sjemmel!  ThumpsUp
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.