Rugklachten

Vinni

Antwoord #25 Februari 21, 2007, 02:32:07
edit2Rapporteer  
Hallo allemaal,

Ik zou graag van jullie willen weten of jullie ook wel eens rugklachten hebben. Ikzelf sport nogal veel en sinds dat ik kite, krijg ik met voetbal telkens last van mijn lies en soms van mijn onderrug. Ben vandaag naar de huisarts gegaan en die ontdekte een afwijking in mijn rug. De rechterhelft is een stuk verder ontwikkeld dan de linker, de spier is daar een cm of 4 groter/dikker. Ook is mijn wervelkolom een beetje scheef.

Ik weet niet of dit door het kiten komt, door te veel sporten of gewoon simpelweg omdat ik al vanaf mijn geboorte een grote productiefout ben, maar ik wil graag weten of er meer kiters zijn die dit herkennen. Misschien heeft het nml. wel met een verkeerde houding op het board te maken o.i.d.

Mijn arme ruggetje moet het natuurlijk nog wel even houden want ik ben pas 20  (huilen_kitesmiley)
Alvast bedankt voor de reacties!! ThumpsUp

Rechterhelft verder ontwikkeld dan de linker?

Sorry ik kon het niet laten (tong_kitesmiley)

Maar een goede trapeze is het halve welk.
Als ik een te groot harnas aan heb, en hij kruipt naar boven, heb ik ook last van mijn rug.
Maar dat heb ik ook na een dag werken...
jeroen90

Antwoord #26 Februari 21, 2007, 02:33:58
edit2Rapporteer  
ik heb heel soms last van me rug maar als ik me dan even goed strek is het altijd eigenlijk wel over. Is ook niet echt rugpijn gewoon dat je het een beetje in je rug voelt. net als dat je heel de dag aan het skaten/schaatsen bent dan krijg ik ook last vna me rug.
-Mark-

Antwoord #27 Februari 21, 2007, 02:55:16
edit2Rapporteer  
@ MINI-ME  ik zit niet heel de winter stil maar ik vaar wat minder dan in de zomer swinters zit ik vaak zonder vervoer.
(HJ) MINI-ME

Antwoord #28 Februari 21, 2007, 02:59:36
edit2Rapporteer  
@ MINI-ME ik zit niet heel de winter stil maar ik vaar wat minder dan in de zomer swinters zit ik vaak zonder vervoer.
Ik weet niet waar je woont maar er is altijd wel bij iemand plek over in de auto  Joepie
WIM

Geen avatar

Antwoord #29 Februari 21, 2007, 04:48:10
edit2Rapporteer  
kite kan nooit slegt zijn voor je rug, het is juist geod om in beweging te blijven ik kreeg ook een keer het advies om te gaan fitnessen en me rug wat soepeler maken en dat hielpt geod.
en in de winter heb ik ook meer last van me rug omdat ik langer stil zit dan in de zomer.

Veel goed bedoeld advies, maar dit is, ondanks de spelfouten,  het enige goeie advies.
Kondor 11

Antwoord #30 Februari 21, 2007, 05:01:53
edit2Rapporteer  
Ik heb ook regelmatig rugklachten en vaak door het kiten. Met mijn huidige trapeze een zit met hoge rug van da kine heb ik voldoende steun in mijn onderrug om te kunnen varen zonder klachten. Harde crashes uitgezonderd natuurlijk.
Met een wiast heb ik pas ook weer eens gevaren maar daarbij krijg ik teveel "snokken" door mijn rug waardoor de klachten al na enkele rakjes al komen en dan ook heviger zijn dan met een zit.
Ik heb van de fisio advies gekregen om mijn buikspieren en schuine rugspieren te trainen om de klachten op te heffen.
En dan vooral tijdens de windarme zomermaanden, voordat de najaarsstormen arriveren.
Op die manier kan je lichaam gemakkelijker met de extra belasting omgaan.
sccs
Sjemmel

Antwoord #31 Februari 21, 2007, 05:33:43
edit2Rapporteer  
Hm ik weet niet maar een mystic warrior is toch een supertrapeze?? Wil oook wel eens een dakine proberen ofzo anders... En ja het is net als op die foto alleen heel ietsje minder haha ThumpsUp
MEGALOOPBEUN

Antwoord #32 Februari 21, 2007, 05:55:10
edit2Rapporteer  
ik zeg maar een ding  SPORTSCHOOL  ThumpsUp 2 x in de week lekker alle spieren trainen ook onderrug dan heb je de minste problemen de meeste hebben onderontwikkelde rug en buikspieren en daar zijn speciale oefeningen voor   Joepie kijk debeun traint 2 x per week en kite 2 x per week  dus ijzersterk  schater en dat voor mijn leeftijd
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.