Balen Spoon, op Texel heeft de windmeter nagenoeg deze week elke dag boven de 8m/s gestaan...
@Ingmar: klinkt als mijn 8 struts monster uit 2007
Die had nog 5 lijnen. Dat in combinatie met de zware two-pump in de LE maakte dit tot een gevaarlijke kite. Wanneer hij inverteerde, rolde hij redelijk eenvoudig door waarna je kon herstarten. Alleen al de stuurlijnen inkorting vanwege de gekruisde lijnen zorgen al voor veel reductie van depower. In het high-end (25kn gem.) echt heel scary
De depower moet je heel erg trimmen op de windsnelheid. Zeer gevoelig bij de Rhino "sle" versie. Al een paar cm zorgen voor grote verschillen.
Low-end gemeten voor mij op vlak water was 10-11kn. Echt waanzinnig!
Depowerlijn brak bij mij gemiddeld na 5 sessies al. Echt ruk van North. Inwaxen met surfboardwax verbeterde dit aanzienlijk!
Wat betreft je 18m Fuel04: volgens mij hebben de 2e & 4e strut ergens dicht bij de TE een lus van webbing (het spul waar rugzakbanden van gemaakt zijn). Hieraan kun je een y bridle constructie aan vastmaken wat lijkt op het ERA systeem van Zeeko. Hiermee zou je de kite LE down moeten kunnen herstarten. Was bedoelt voor snowkiten, maar in weinig wind ook geschikt voor op water.
Ff googlen. Zat ook op mijn Vegas 12m uit 2004 en 2005 o.a.