...Wat ik niet snap is twee gaten voor je depower lijn, ws wel voordelen ivm roteren van de lijn. Maar slijtage is wel veel hoger zo. Daarnaast is men denk ik meer gebaat bij extra onderzoek om een slijtvaste depower-koord te ontwikkelen
(hoeveel gebroken depowerkoordjes ik de laatste tijd wel niet van gehoord heb?!)
Dat is absoluut niet waar. Core is juist 1 van de enigste merken waarbij er geen slijtage zit op de depowercords en dat dankzij het gescheiden systeem. De touwen gaan niet over elkaar dus slijten absoluut niet. Echt ik heb veel sessies gemaakt met de Core ESP bar en het is super.
Ok dat wist ik niet, mijn redenatie ging er vanuit dat omdat elk touw een nauwer gat heeft, wanneer de intredings-hoek van het touw in het gat niet juist is, beide touwen slijten; ipv bij een dubbel depowerkoord in één gat alleen diegene die de buitenkant van het gat raakt. (en juist doordat je de twee lijnen elk door een ander gat voert is de intredingshoek altijd net iets uit het midden)
(even zijsprongetje, waarom zijn depowercords niet gemaakt van het soort dyneema lijnen die je in zeilsport ziet (met dyneema/polypropyleen of polyester mantel), deze zijn volgensmij zeer slijtvast (hoewel het smeltpunt wel relatief laag ligt, maar dat is die van dyneema ook))