onderaqua
|
Let op goed insmeren tegen de muggen er heerst knokkelkoorts. Heel vervelend en niets tegen te doen. p.s check ff het internet en of gg en gd in je woonplaats.
|
|
|
Gj
|
Ja de Denge vlieg, (knokkel koorts). Heb ik wat over gehoord en heb me laten voorlichten door de GGD enige was goed en veel Deet smeren had ik begrepen. Zijn er toevallig nog overige tips die ik kan gebruiken om te voorkomen dat deze vlieg mij prikt?
|
|
|
der Torch
|
heb er 4 maanden stage gelopen bij een duikschool (7 jaar geleden al weer). Eerste twee weken van juni ga ik weer die kant op om lekker te kiten! Kan niet wachten.
|
|
|
hijo del viento
Logs: 0 | 777 uur
|
Ja de Denge vlieg, (knokkel koorts). Heb ik wat over gehoord en heb me laten voorlichten door de GGD enige was goed en veel Deet smeren had ik begrepen. Zijn er toevallig nog overige tips die ik kan gebruiken om te voorkomen dat deze vlieg mij prikt?
Deet is minder effectief, je moet in de locale supermarkt dat vliegengoedje kopen de locals kunnen je dat wel vertellen! Ook met Deet ga je helemaal gek gestoken worden door van die vliegjes die je alleen maar voelt maar niet ziet.... El Dengue kan je beter op afstand houden daar ga je idd niet vrolijk van worden!! Zou graag met je ruilen dude!!
|
|
|
(HJ) MINI-ME
|
Veel plezier GJ. Geniet er lekker van en doe iedereen de groetjes. Ik zal je zeker gaan volgen en wanneer er nog vragen zijn dan hoor ik het wel. Have fun
|
|
|
|
Gj
|
Ja klopt heb nu super spul, Island Tribe hier gekocht. Muggenspul is ook goed OFF heet het en werkt ook super. Gister een super dikke regenbui gehad was niet normaal. haha. heb ook weer wat fotos en wat geupdate op men website www.geertjantelkamp.com
|
|
|
|
|
feddomw
Gast
|
Ja klopt heb nu super spul, Island Tribe hier gekocht. Muggenspul is ook goed OFF heet het en werkt ook super. Gister een super dikke regenbui gehad was niet normaal. haha. heb ook weer wat fotos en wat geupdate op men website www.geertjantelkamp.com OFF is toch ook gewoon DEET?
|
|
|
Gj
|
@ feddomw, OFF bevat ook deet inderdaad, maar wij hadden ook deet meegenomen uit NL en dat werkt helemaal voor geen meter hier. Je koopt zon bussie spuit jezelf ff in en die beesten komen amper meer in de buurt. En het is hier goedkoper dan deed.
|
|
|
der Torch
|
morgen vliegtuig pakken naar bonaire... zie dat de wind echt mega lekker is... veel te relax
|
|
|
Gj
|
Het is alweer een tijdje geleden dat ik wat hier neer heb gezet. Intussen zijn er al wat weekjes verstreken en heb ik ook al wat hele mooie dagen kunnen meepikken hier. Afgelopen 2 week is de wind hier echt aangegaan en is het bijna constant 7m weer. Meestal doe ik eerst een lesje draaien bij www.bonairekiteschool.com om daarna zelf te knallen. Ik moet wel toegeven je wordt wel wat lui van elke dag wind... Heel ongekend in vergelijking met Nederland. Als je een dag geen zin hebt is het geen probleem omdat je weet dat de dag erna ook nog weer waait. Foto's en updates hou ik wel allemaal bij op mijn blog www.geertjantelkamp.com
|
|
|
(HJ) MINI-ME
|
Perfect he... ik vind het ook altijd heerlijk. Zeker als je ook nog de kids enzo hebt. Je weet gewoon bijna altijd dat er wind staat dus is dat een relaxte gedachte om ook andere dingen te plannen op zo'n dag. Lekker blijven genieten dus GJ.
|
|
|
Gj
|
Heb weer een aantal updates gedaan op mijn website www.geertjantelkamp.comDe tijd vliegt hier werkelijk waar als een jetstream voorbij. Het waait hier nog steeds elke dag en nog steeds 30+. Alleen een paar tegenslagen gehad maar goed, het is hier nog steeds genieten!
|
|
|
|
|
hijo del viento
Logs: 0 | 777 uur
|
Ik ben er ook een tijdje geweest maar dan toch echt iedere dag grote maten wind......... Dit was jan-febr. staat er in deze periode in de regel meer dikke woei?
|
|
|
|
Michiel.
Moderator
Logs: 0 | 308 uur
|
Zo, veel pech gehad in Bonaire, en ook vlak voor je vertrek :/ Leuk om je blog te lezen Met die muggen blijft het oppassen in de carabian! Op Isla Holbox dezelfde ellende gehad op plekken waar de wind niet kwam, en dagen dat er geen wind stond. Die vliegjes zijn het ergst. Op die dagen blijven de locals zelfs binnen...
|
|
|
FlyingHigh
|
Wat heb jij toch ook een vreselijke klote baan. Ruilen ? Nee Pieno, laten we dat maar niet doen. Vermaak me nl prima zo!!?, Als het hurricane seizoen begint Hijo, dan dondert de woei er helemaal uit. Dit is volgens mij vanaf oktober en dan heb je nog wel af en toe dagen met woei, maar dat houdt niet over. In maart komt de woei weer terug dacht ik. Dat kan GJ je beter vertellen denk ik. Afgelopen 2 jaar was het iig wel zo, maar dat waren zowiezo 2 slechte jaren daar op de eilanden wat woei betreft. Dit jaar is hij eigenlijk pas weer echt goed/normaal.
|
|
|
Gj
|
Ja rond Oktober wordt de wind hier minder dan gaat de wind tegen december weer een beetje aan.. Net als een diesel komt de wind langzaam opgang om vervolgens vanaf April weer op volle sterkte te blazen. De wind is hier nog steeds goed.. we hebben alleen door de storing van een tropische strom boven Aurba een beetje niks wind gehad en veel regen maar vanaf vandaag is de wind weer een goede 25 knopen met 33 graden dus zoals het hoort.. Voor de geinteresseerden heb ik een leuk filmpje gemaakt over het kite met Dolfijnen hier op Bonaire. En heb een klein reisverslag gemaakt van de andree eilanden Curacao en Aruba... www.geertjantelkamp.com
|
|
|
pieterverduijn
Geen avatar
|
zie dat je op de Huts (Aruba) gevaren hebt.
Totally crap inderdaad. Mooi strand wel om te zien, maar om te varen is het niks. Beter had je gaan kiten bij Barcadera of Boca Grandi. Maargoed....dan heb je weer een auto nodig. Ik weet zeker dat die twee spots je een beter gevoel hadden bezorgd.
Enne....mooi leven in de Cariben toch?!
|
|
|
Gj
|
Het leven in de caribbean is echt awesome, inmiddels weer terug in de nerderlandse sleur... Alles moet hier nu direct en alla minute. Daar is het stuk chiller met elke dag wind zelfs nu waait het nog dagelijks op Bonaire. Voor mensen die binnenkort of van plan zijn om daar naar toe te gaan. DOEN! meest gebruikte maten zijn de 11 en de 9. en voor de lichteren zoals ik ook een 7m! Kiten met dolfijnen schildpadden flying fishes roggen etc. een geweldige trip!
|
|
|