|
bramvk
|
Ben benieuwd hoe deze kite vaart.... Design is even wennen maar heeft wel wat.
Heeft Iemand al mogen/kunnen testen?
|
|
|
|
geloof68
|
Ook mijn kite voor 2013:).
|
|
|
Michiel.
Moderator
Logs: 0 | 308 uur
|
Ook mijn kite voor 2013:).
De kites voor de school waar je les geeft neem ik aan Inderdaad een compleet nieuw ontwerp C hybride achtig, net als de Reo en C4 van Ozone. Ziet er super gelikt uit! Dat merk heeft echt grote stappen gemaakt door die maffe 5 lijns set-up in 2009 achter zich te laten
|
|
|
Flupke
|
Samen inkoopactie organiseren? Ik denk er ook sterk aan om een 12,9 en 6 te kopen... enkel eerst is testen.
|
|
|
Michiel.
Moderator
Logs: 0 | 308 uur
|
enkel eerst is testen.
Ondanks dat er praktisch geen slechte kites meer gemaakt worden is testen altijd aan te raden. Niet iedereen zoekt of vindt dezelfde eigenschappen prettig. Neem bardruk, stuurdruk, raildruk, etc.
|
|
|
geloof68
|
... Ik denk er ook sterk aan om een 12,9 en 6 te kopen... enkel eerst is testen.
Die 9m wordt sowieso een flinke uitdaging!
|
|
|
Marc_87
Moderator
Logs: 0 | 758 uur
|
Samen inkoopactie organiseren? Ik denk er ook sterk aan om een 12,9 en 6 te kopen... enkel eerst is testen.
Er is helemaal geen 9m.
|
|
|
TIASOF
Logs: 0 | 105 uur
|
hmmmzzz..... nu twijfelen we weer tussen de c4 en de catalyst... eerst maar eens de hand leggen op beide 2013 versies om te testen.....................
|
|
|
jules_peterlynn
|
ik neem aan de nieuwe schoolkites van kisurfschool element, Ed?
|
|
|
Kamo
|
C4 en Catalyst zijn echt verschillende kites! wil je de Catalyst of de C4 2013 testen? mail ons even of doe een belletje! De Edge en de Reo zijn uiteraard al een paar weekjes bij ons te testen sinds dat ze in NL zijn.
|
|
|
geloof68
|
Ik zeg het toch maar: heeft iets Park-achtigs.
|
|
|
Marc_87
Moderator
Logs: 0 | 758 uur
|
Nee zeg dat aub niet, lijkt er totaal niet op en ik hoop dat die ook een heel stuk fijner vaart.
|
|
|
geloof68
|
Nee zeg dat aub niet, lijkt er totaal niet op en ik hoop dat die ook een heel stuk fijner vaart. Ik heb overigens nooit aan een Park gehangen. Ozone kennende vaart de nieuwe Cat weer wat beter dan de vorige, dus ik heb er 'zin an'. Nog even wachten op de eerste levering en dan weet ik het zeker.
|
|
|
Cormac
Geen avatar
|
Ik heb onlangs met de c4 en de catalyst 2012 gevaren op dezelfde dag.
Klopt het dat de catalyst meer low end power heeft?
Ik had de c4 krachtiger verwacht.
De catalyst vond ik echt super!
|
|
|
Kamo
|
klopt zeker, de C4 heeft minder power per m2... bijzonder logisch ook als je kijkt naar de shape, de C4 heeft gewoon meer "loze" m2's doek... echter voelt de C4 in zn bereik krachtiger aan omdat het depoweren niet allemaal op de bar gebeurd, maar deels ook met je board...
De Catalyst 2013 heeft wat van z'n lift en hangtime ingeleverd maar vlotter sturen, veel makkelijker herstarten en een mooi uitgebalanceerd en rustig vlieggedrag voor teruggekregen, dus minder klapperen en beter uit de branding te krijgen. De eerste loopjes draait hij ook makkelijker dan de vorige Catalyst. Ook is de LE sterker gemaakt door een dubbele laag dacron tegen gaatjes door schelpen etc.
Hij is daardoor niet zozeer beter, maar wordt wat anders gepositioneerd, de C4 heeft in 2012 een deel van het freeridestokje overgenomen van de Catalyst en tijdens de lessen kwam de Catalyst op een paar puntjes iets tekort, dit verschil hebben ze opgevangen en de range is nu als volgt te interpreteren:
Catalyst: Beginner/Freeride/Intermediate wave/ do it all C4: de freeriders freestyle kite / kiteloop Edge: Race/ Lift / Hangtime / Freeride cruisen / Oldschool / Lightwind performance / 100kg+kite Reo: Wave / Freeride Zephyr : Lightwind freeride
En ja, we hebben hem al getest, dus bovenstaande is ervaring en geen speculatie of interpretatie
|
|
|
|
Faxie
Logs: 0 | 7 uur
|
Shape heeft er wel wat van weg ja. Wel een ietsje hogere AR. Keertje testen dan maar, de C4 beviel me wel op zich.
|
|
|
Ed.
Logs: 0 | 165 uur
|
ik neem aan de nieuwe schoolkites van kisurfschool element, Ed?
Jeps, en over een weekje of 2 zijn ze bij ons te testen! Voor je inkoopactie kan je ook wel een belletje geven.
|
|
|
Langbeest
|
Zijn er al prijzen bekend???
|
|
|
|
mocem
|
Zie in dat filmpje nou een andere chickenloop/QR?
|
|
|
TIASOF
Logs: 0 | 105 uur
|
volgens mij niet... ziet er zelfde uit als afgelopen jaar. wat ik wel grappig vind zijn die ozone boardjes.....
|
|
|