Aan alle wereldreizende kiters,
Ik ben niet zo,n poster maar dit moet ik toch ff kwijt.Ben net 3 weken terug uit Diani beach Kenia waar ik 3 weken een geweldige kite/ safari vakantie heb gehad.
Na een week thuis dacht ik griep te hebben, werd erger,naar de dokter,bloedtest en jawel : malaria tropicana.
Twee wekend doodziek, 42 graden koorts zwetend als een rund, zwaar uitgedroogd, overal pijn ,medicijnen werkten niet, 4 dagen ziekenhuis, andere medicijnen en 2 à 3 maanden om er van bij te komen, en kiten kan ik voorlopig wel vergeten.En het kan nog veel erger.
Aangezien ik niet van pillen slikken hou en die krengen 4 euries per stuk kosten en je er bijwerkingen van kan krijgen had ik wat informatie verzameld waaruit bleek dat in dat gebied de kans niet zo groot is.
1 op 300 is ook kans.
De meeste van jullie zijn natuurlijk verstandig genoeg maar voor die gene die net zo eigenwijs zij als ik:
Slik Malerone en smeer je helemaal de pleuris met Deet als je naar een malaria gebied gaat.
Bij deze.
Dank u
Dom dom dom! Muggen kun je niet stoppen dat weet je Bespaar nooit op je gezondheid.
Lariam is waar jij het over hebt met de enge bijwerkingen die zijn spot goedkoop tegen over malarone.
Heb er zelf net 23 Malarone gehaald voor Zanzibar en 2 flesjes deet.
Lariam wordt zelfs niet gebruikt in het leger vanwege de bijwerkingen dus ga niet voor goedkoop maar voor goed.
Advies van mijn traveldoc ga altijd even langs of bel even voor informatie over bepaalde locaties. Zelfs marokko en egypte zijn risico gebieden (hepetites A en B). Zeker voor ons omdat deze via vervuild water kunnen komen.
Riool pijpje verder op de zee in en net de verkeerde stroming en je bent de lul