Board voor dame, beginner

tharealmb

Logs: 0 | 28 uur
Juli 26, 2013, 11:19:25
edit2Rapporteer  
Hallo kiters!

In deze rustige, windloze(re) dagen zitten we hier internet wat af te speuren. Momenteel zijn we druk aan het oefenen met kitesurfen (allebei staan en varen, nog niet upwind/springen ed).

Nu komt echter het moment dat we aan het kijken zijn voor een 2e board. Ikzelf gebruik de Gaastra Xenon, maar voor mijn vriendin zijn we aan het kijken voor een ander board.

Echter nu de grote vraag: Wat is een handig board/waar op letten/lengte/breedte.

Gegevens van mijn vriendin:
70kg
Stijl: Freeride (ze gaat misschien wel springen, maar zeker geen loops/wakestyle tricks)
Wind: liever op safe dan gepowered.

wat is dan een handige maat? liefst heeft ze ook een mooi board, maar ze weet ook wel dat een goed board belangrijker is dan mooie graphics.

zelf kijken we naar bijvoorbeeld deze:
http://www.kite-n-surf.com/crazyfly-shox-ltd.aspx

OF deze: kwa prijs leuker
http://www.kiteboardsales.eu/website/index.php?Show=WebShopBasket

Dat is ook wat de "stijl" die ze kwa board mooi vind. Roze/Kleurrijk met wit/zwart.
bluebit

Antwoord #1 Juli 26, 2013, 11:34:41
edit2Rapporteer  
kijk eens naar RRD placebo bordjes...is roze, kleurrijk en een fijn bordje (volgens mijn vriendin)

North Kiteboarding Soleil is ook een mogelijkheid, wel een duur bordje overigens Smiley

qua maat wellicht iets van 134 x 40 of om en nabij die verhouding.
tharealmb

Antwoord #2 Juli 26, 2013, 11:52:21
edit2Rapporteer  
die RRD zie ik niet int roze? welk jaar heeft ze dan?

oke, de maat zal ik ff naar kijken/in de gaten houden!
SanderH

Antwoord #3 Juli 26, 2013, 12:00:54
edit2Rapporteer  
De RRD boards hebben we ook in de school Wink Misschien had je die wel gezien toen je les had.
Je zou eens een berichtje kunnen doen om te vragen of je een kan overkopen.

De RRD 2014 reeks komt ook binnenkort die zien er ook super gaaf uit, kan je wel bij Gear Freak halen! Smiley
tharealmb

Antwoord #4 Juli 26, 2013, 12:09:36
edit2Rapporteer  
goh SanderH niet eens op gelet. Had me eigen boardje toen mee. Das inderdaad wel een idee ja!

bluebit

Antwoord #5 Juli 26, 2013, 12:54:14
edit2Rapporteer  
mijn vriendin heeft deze:
http://www.kingofwatersports.com/images/rrd-placebo-v3-39.jpg
tharealmb

Antwoord #6 Juli 26, 2013, 12:56:37
edit2Rapporteer  
Aha! V3 is van 2011 dacht ik te lezen. daarom kon ik hem zo snel niet vinden.

Zijn er nog ontwikkelingen waardoor een nieuw board een groot verschil is? (zoals dat een kite voor 2008 voor de meeste mensen niet aan te raden is)
bluebit

Antwoord #7 Juli 26, 2013, 15:48:06
edit2Rapporteer  
mwoah, ik vind het verschil tussen bordjes niet zo verschrikkelijk groot.
een flexibeler bordje zorgt voor een meer comfortabele ride terwijl een stijver bordje meer pop geeft.

En test de footpads, die moeten je echt bevallen en lekker zitten. Wellicht eens goed om eens bordje te gaan test varen of eens een bordje te lenen van iemand op het strand om te kijken of het je bevalt.

tharealmb

Antwoord #8 Juli 26, 2013, 15:51:39
edit2Rapporteer  
Dat lijkt me inderdaad goed idee ja... even testen!

wat je zegt met boards, dat ervaar ik zelf ook met bijvoorbeeld wakeboarden. Er zit wel verschil in... maar ze varen allemaal wel lekker. De een komt hoger (pop) en de ander snijd lekkerder... maar voor het "lang leve de lol" wat mijn vriendin haar doel is, is een soft boardje die ook in de chop lekker vaart toch prima.

zal vanavond even haar wat boardjes voorstellen.  heb al wat boards gevonden/aangeboden gekregen dus maar eens even kijken.

trouwens: we varen vooral ijsselmeer. Is een groter board daar aan te raden ivm de hoeveelheid wind? Low end van onze kite zit op 13 officieel (en dat lukt net met het boardje wat erbij zit). is een iets groter boardje dan fijner? of zit ze dan met de high end te prutsen.
bluebit

Antwoord #9 Juli 26, 2013, 16:27:26
edit2Rapporteer  
naja, een groter bordje is wel fijner om mee te starten, je vaart wat makkelijker/sneller.
ik denk dat de maat 134 x 40 ook de maximale maat is die ze moet nemen. Ga je voor groter, dan is het nu wel wat makkelijker maar als ze verder gevorderd is zal ze een kleiner bordje willen hebben.

tharealmb

Antwoord #10 Juli 27, 2013, 13:31:27
edit2Rapporteer  
Na wat overleg met een andere vriendin is de keuze gevallen op deze:

niet te lang, net zo breed als het boardje dat we nu al hebben. Sinds ze toch niet tricks gaat doen in de toekomst (gewoon lekker varen) zijn we uiteindelijk voor deze gegaan. Zij heeft het nieuwere model (2012) en was er zeer over te spreken, zeker om gewoon lekker te varen.

Footpads heeft ze al eens mee gevaren, en vond ze erg relaxed met die rand erin.

Daarnaast hielp de prijs ook mee, 50% korting is toch wel lekker.
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.