Nature
|
Huh rustiger?!?!! die kites zijn zo enorm mellow dat t bijna niet meer leuk is haha. Rpm, park (Open C shape) zijn normaal gezien een stuk aggresiever. Neem een vrij vlakke kite zoals bijv een Evo. normaal zou ik een 10, 6 (7) combo aanraden voor het meisje echter wil je er maar 1 dan pak je toch lekker een 8m
|
|
|
geloof68
|
Afgezien van het feit dat er nu even geen wind is, is het in deze maanden toch vrij gemakkelijk om verschillende kites te testen. Waar varen jullie meestal?
|
|
|
Eagle-Jan
Logs: 0 | 2 uur
|
Mijn vriendin (zwanger) en ik varen met de Park 2013. zij kan rustig cruisen in max depower stand en ik kan lekker knallen in grunt mode (wakestand) de kite is in meerdere settings af te stellen en zeer veelzijdig, goeie hangtime lekkere boost stuurt rete snel, loopt gemekkelijk met pull. aan de anderekant je duwt de bar van je af en bent volkomen drukloos.
Onze maten:10-9-8-7m haar gewicht: 67kg mijn gewicht 87kg ik vaar vanaf 14 kts t/m 45kts+
|
|
|
Mar10e
Geen avatar
|
Ik (vrouw met zelfde ong zelfde lengte/gewicht) vaar met de north neo 9m. Deze kan ik vanaf 14/15 prima varen tot 25knopen. Kijk maar eens naar de windrange! De eigenschappen die je benoemt zie je zeker terug bij deze kite?
|
|
|
|
Karel79
Logs: 0 | 2 uur
|
Ik ken de crossbow niet, maar na even googlen vond ik dit "The Crossbow can be set up in different ways to adjust the force needed to steer the kite" Heb je dat al eens geprobeerd?
Verder misschien nog een idee als zij ipv de 9 de 7m pakt?
|
|
|
Ilex67
|
Hoi Hillside,
je kan de Crossbow idd bij de kite op 1 of 2 veertjes afstellen en dit verschil merk je echt qua bardruk. Kijk dat je een andere kite wil kopen is wat anders :-) maar om daarom de geen cabrinha meer te kopen?
Suc6!!
|
|
|
Peer
Logs: 0 | 60 uur
|
Extra kite maat keuze?
Extra kite maten krijg je vanzelf....en de een sluit de ander niet uit. Je hoeft dus niet te kiezen..
Mijn beste heet Herwin...
|
|
|
hilside
|
Herwin klinkt als een goeie maat @peer!
wat betreft de instellingen op de crossbow scheelt inderdaad iets, maar helaas niet genoeg zeker niet als je tegen de highend aan vaart. Voor iemand met minder kracht en kortere armen.
@geloof68 we varen meestal op oostvoorne.. in oostvoorne bijna een naish park 8m gekocht, maar ik las dat de lowend niet ideaal is.
wat betreft cabrinha, zouden we een convert of switchblade misschien ff kunnen testen ergens tov bardruk. north evo is de moeite om te bekijken misschien.
|
|
|
geloof68
|
@hilside: heb een 2013 Ozone Catalyst 8m, die is beschikbaar om te testen. Stuur me even een pm als je interesse hebt.
|
|
|
Peer
Logs: 0 | 60 uur
|
koop lekker die laatste nieuwe Cypher van Stormchaser. Uber fijne kite 399 €... Dan ga je toch geen dure cabrinta of north kopen :-) kan zij van 15 tot 25 knopen varen. jij van 20 tot 30+
|
|
|
Ocean-Limbo
|
koop lekker die laatste nieuwe Cypher van Stormchaser. Uber fijne kite 399 €... Dan ga je toch geen dure cabrinta of north kopen :-) kan zij van 15 tot 25 knopen varen. jij van 20 tot 30+
volgens mij is Barry (Stormchaser) langzaam maar zeker door zijn voorraad Cyphers heen ..... jammer, een heerlijke kite voor weinig geld ......
|
|
|
|
Marc_87
Moderator
Logs: 0 | 758 uur
|
Die nieuwe Cypher past prima op de Cabrinha bar dus dan heb je een mooie nieuwe kite voor weinig geld.
|
|
|
hilside
|
Tis een EVO 9meter 2011 geworden 1 keer gevaren nu en volgens mij wel wat we zochten.. snel maar stabiel, niet te veel bardruk voor haar, en toch lift en hangtime voor mij.
alleen zat meisje van 65kg al snel tegen highend aan met ongeveer 24knp.
bedankt voor het meedenken weer!
|
|
|