Ligt ook aan de persoon hoor. We zijn niet allemaal zo soepel als Yoram;).
Als je verwacht de sport snel op te pikken is het inderdaad zonde om een echt beginnersboard aan te schaffen. bovendien ben je relatief licht en heb je minder baat bij een groter/breder board. De tendens is overigens wel dat boardjes langer worden, 135*40 zou ook OK zijn als je het snel oppakt. Sommige kiters varen na 1 seizoen met moeite weg op met hun (kleine) boardje en dan is het achteraf niet de juiste keuze geweest….
Klopt helemaal ....
Ik adviseer je om te beginnen met een "alleskunner-boardje" (bv F-one Trax) en na 2 jaar koop je een boardje dat goed past bij je discipline (wakestyle, wave, cruisen) en de spot (choppy, flat, big waves).
Zelf heb ik de fout gemaakt door met een te klein boardje te beginnen (Brunotti) toen ik daarna een groter board had (Nobile NBL) 142x42 ging het plotseling "van zelf". Na een jaar kon ik goed waterstarten, varen en keerpunten en toen heb ik een boardje gekocht dat het beste past bij mijn vaardiscipline (wave, cruise en springen) en de spots (klotbakken) en kwam ik uit bij de Ocean Rodeo Mako ...
... en we zijn nog steeds (3 jaar) gelukkig bij elkaar ..,