Topreview. Ben het er ook helemaal mee eens. Voer hiervoor de 2013 versie en sinds een paar weken overgestapt op de 2014 Edge's. Ik vind ze persoonlijk ook echt een stuk beter varen en vliegen dan de 2013 versie en die was al geweldig. Thanks voor het mooie stukje tekst
Ik heb drie weken geleden een edge geleend toen mn rebel bij versus lag om gerepareerd te worden. 30 knopen met een 9 meter. Echt een hele fijne gemoedelijke kite, springt lekker en loopt heel erg makkelijk hoogte. Je gaat alleen heel snel erg hard, voor mij een klein minpuntje, voor de meeste waarschijnlijk een voordeel.
Ik heb drie weken geleden een edge geleend toen mn rebel bij versus lag om gerepareerd te worden. 30 knopen met een 9 meter. Echt een hele fijne gemoedelijke kite, springt lekker en loopt heel erg makkelijk hoogte. Je gaat alleen heel snel erg hard, voor mij een klein minpuntje, voor de meeste waarschijnlijk een voordeel.
misschien ging je wel hard doordat je een 9meter had met 30 knopen. Weet niet hoe zwaar je bent.
Zouden de Edge"s een mogelijke goede opvolgers zijn voor mijn bandits 3? , ben een "gevorderde beginner" maar ben wel toe aan wat nieuws . Als ik de reviews lees en kijk naar wat ik wil kom ik steeds op de edges en de xr3 van core uit. Zijn ze echt zo goed? En is het wat voor mij?of zou ik toch wat anders moeten kiezen?
Zouden de Edge"s een mogelijke goede opvolgers zijn voor mijn bandits 3? , ben een "gevorderde beginner" maar ben wel toe aan wat nieuws . Als ik de reviews lees en kijk naar wat ik wil kom ik steeds op de edges en de xr3 van core uit. Zijn ze echt zo goed? En is het wat voor mij?of zou ik toch wat anders moeten kiezen?
Dat ligt eraan wat je wil. Als je hoog wil springen en lange hangtime wil dan zijn ze idd goed voor je. Ik zou ze eens gaan testen als ik jou was
Ik vaar sinds 2002 en ben begonnen met de Naish Aero en ben daarna na jaren overgestapt op Best Kites .
Ik vaarde jaren met de Waroo van Best waar ik erg tevreden over was tot dat ze niet meer werden gemaakt
Toen heb ik nog een week de Kahoona van Best gevaren todat ik de Edge tegenkwam en in de gelegenheid kwam om de EDGE te testen
En.................. wat ben ik er tevreden over nog nooit zo lekker gevaren
Stabiele kite, heel makkelijk heeeeel hoooog springen zonder problemen Parachute gevoel als je heel hoog hang blijf je ook hangen . Ik heb het soms met heel harde wind dat je denk, nou maar weer eens naar beneden Ook de low end is fantastisch , als andere gasten met een 12 of 13 varen kan ik met mijn gewicht (100 kilo) met een 9 varen
Dit is de ideale kite voor mij, dan
Enigste nadeel is de extreem hoge prijs voor deze kite ,
Stukkie doek, paar lijntjes en een stokkie (bar) en dan zon hoge prijs vragen in vergelijking met andere kites dan ,
Maar goed een hobby (verslaving) mag geld kosten en dan eten we maar een paar bakken kibbeling en haring minder
Richard nu niet mekkeren over de prijs! Met je 30 procent korting bij vd Berg. Je springt niet alleen hoog maar je krijgt ook de hoogste korting van je vriendje Erik.
Met jou gewicht zou ik voor de 11 meter gaan, die stuurt een stuk sneller en heb je meer plezier van dan de 13 meter
Ben toch wel benieuwd hoeveel meer vaaruren je nu hebt met de 7 - 9 - 11 i.p.v. 7 - 9 - 13 of koop je er nog een low wind board bij en ruil je je Brunotti in
Ik had de 2013 edge 11m en kon vanaf 12 knoopies varen en ik ben 70 kg. Denk dat de nieuwe ook weer zoiets zal zijn, maar nog niet kunnen testen. Top kites!!
Top kites ...vaar ermee sins mei 2011 met de Ozone Edge 7, 9 en 11mtr en heb in mei 2014 mijn nieuwe setje opgehaald en vind die op diverse punten verbeterd , kwaliteit, up wind varen, stabiliteit, hangtime, en een zeer goed low-end de 11 mtr vaar ik vanaf zo, n 10/12 knp en met mij 7 kan ik doorvaren tot zo, n 40 knp...Voor mij (persoonlijk) de lekkerste kite die er op de markt is , ik doe er alles mee incl.loopen maar ben voor de Edge gegaan omdat hij je echt laat vliegen ...ik denk dat er weinig kites die de Edge daarin evenaren.. Ik werd in 2011 getrickerd door dit filmpje..
3 weken terug mijn eerste Edge 11m gekocht, Voor mij ook idd een heerlijke Kite, nu druk aan het sparen voor een kleinere maat er bij. Trouwens erg leuk en goed geholpen bij de heren van Versus .