Update over het gebruik van de Speedpuck:
Ik gebruik nu de Speedpuck sinds vorig jaar augustus en heb deze 3 weken in Sardinie dagelijks gebruikt en een aantal sessies in NL.
Mijn ervaringen zijn als volgt :
Ik heb de houder waarin de Speedpuck zit met een soort heavy duty klitteband op mijn board geplakt; net voor de voorste straps.
De Speedpuck is makkelijk uit de houder te halen zodat je deze thuis op de computer kunt aansluiten om de tracks te analyseren.
Batterijduur is lang..soms vergeet ik de Speedpuck uit te zetten en dan staat hij de gehele dag aan. Zeker 10 sessies (dagen) gaan de batterijen mee. Er gaan drie stuks AA batterijen in.
De deksel waarmee de batterijen en de USB aansluiting zijn afgedicht vereist secuur en grondig schoonmaken voordat je deksel er weer op draait....vooral na een bezoek aan het strand vereist de afdichting helemaal zandvrij te maken !
Met een touwtje heb ik de Speedpuck als borg aan mijn strap vast gemaakt. Het is me een paar keer overkomen dat de Speedpuck uit de houder kwam...waarschijnlijk door mijn vele ongecontroleerde crashes.
Het display is inderdaad heerlijk groot en in alle omstandigheden goed af te lezen.
Op dit moment gebruik ik eigenlijk alleen maar de huidige snelheid. Op het display wordt ook de afwijking van de te varen koers aangegeven...een optie waar ik nog weinig gebruik van maak want ik ben nog steeds aan het "overleven" op mijn foil....staan blijven vereist nog steeds al mijn volledige concentratie en koersbehoud is minder van belang
Wat de Speedpuck mij vertelt :
Mijn Levitaz foil komt bij 20 km/hr uit te water. 35 km/hr is voor mij een mooie cruise snelheid.
42 km/hr is mijn topsnelheid en daarmee mijn "virtuele geluidsbarriere". Het lijkt erop dat ik op dit moment niet harder kan/durf/wil want die top van 42 km/hr komt tijdens elke sessie steeds weer te voorschijn.
Over het algemeen ben ik tevreden over de Speedpuck.
Hij doet wat hij moet doen : duidelijk laten zien hoe hard ik ga. De grote cijfers op het display zijn uitermate prettig.
Als nadeel vind ik de aanschafprijs...echt fors en de afdichting op het deksel vind ik (erg) gevoelig voor zand.
Groet,
Eric