El Rudo
Logs: 0 | 252 uur
|
mijn advies, sla het beginnersboard over en zoek iets wat bij jouw voorgenomen stijl (freeride, freestyle, wave) en favoriete/meest voorkomende terrein past (chop, vlak, branding, veel wind, weinig wind (Horst) etc.)
|
|
|
Mark04
|
Bedankt voor je tip El Rudo, maar na 6 uur kite les heb ik nog geen idee wat mij het beste ligt kwa stijl en waar ik het meeste zal gaan kiten. Als beginner is het toch handiger om met een makkelijk en groot board te beginnen. Ik heb al een aantal keer gelezen dat mensen na een half jaar op een te klein board heb gekite toch maar een groter board hebben gehaald omdat het zo tegen viel.
|
|
|
.
|
toch heeft el rudo wel een beetje gelijk,... waarschijnlijk ben je die grote (ook al is 141cm niet eens zo groot) al snel zat, en heb je weer extra poen uitgegeven. Maar misschien kan je een beginnersboard ergens lenen?! Als je na 6 uurtjes les al een beetje kan waterstarten krijg je het kitespelletje vast snel onder de knie
|
|
|
El Rudo
Logs: 0 | 252 uur
|
Bedankt voor je tip El Rudo, maar na 6 uur kite les heb ik nog geen idee wat mij het beste ligt kwa stijl en waar ik het meeste zal gaan kiten. Als beginner is het toch handiger om met een makkelijk en groot board te beginnen. Ik heb al een aantal keer gelezen dat mensen na een half jaar op een te klein board heb gekite toch maar een groter board hebben gehaald omdat het zo tegen viel.
Okay, als je dat per sé wilt neem dan op z'n minst iets waar je later wat aan hebt (lees: een snel planerend lichtweer board), dit kan je een grote kite besparen... Die spleene heeft wel de naam, maar er zijn van veel boards "wide" versies beschikbaar.
|
|
|
Mark04
|
Zodra ik het kiten een beetje onder de knie heb wil ik denk ik toch wel richting de freestyle. Ik ben nu eigenlijk wel opzoek naar een board waar ik het makkelijk op kan leren en als het kan natuurlijk later ook mee door kan gaan. Maar ik zoek absoluut geen board waar ik later goed mee door kan gaan, maar waarmee ik in het begin heel veel moeite mee heb.
@ El Rudo, zal de North Defender XL 148 bij 40 wat voor mij zijn dan? Of raad je eerder de Spleene Session 2007 141 bij 43 voor mij aan. Of misschien wel een ander board.
|
|
|
boi reuter
Geen avatar
|
ik zou eerder voor een 137 ofzo in die ricchting gaan ben ik zelf ook op begonnen en nog steeds vaar ik er met plezier op
|
|
|
Bossy
|
Hey,
Wat erg belangrijk is (ben zelf ook 95 kilo) is dat je een niet al te smal board koopt.
Als je bv de defender koop kan je die als beginnersboardgebruiken en later weer als lichtweerboard. die defender is niet echt breed en een beetje log. De Spleene is een uitmuntend lichtweerboard met stabiliteit. Ik zou de spleene kopen en die houden als lichtweerboard later. grtz
|
|
|
michiel v geel
|
denk eens aan de choc zero deze is door zijn brede shape erg makkelijk te varen en voor beginners echt een hemels boardje. ook betaal je voor dit board een stuk minder als vergelijkebare boards van bv north of naish zero: kijk hier voor meer info: http://www.chockiteboarding.nl/index.php?page=zero
|
|
|
jaapd
|
Ik zou gewoon die Spleene Session nemen. Daarmee loop je gigantisch hoogte en heb je dus alle ruimte om simpele truukjes te leren. Houdt ook zijn waarde goed vast en is later een goed lichtweerboard.
|
|
|
Geronimo79
|
Zou idd niet al te groot gaan.. 135 x 40 of zo iets. De zero is een top boardje. Weet wat er op vaart namelijk en dies ook niet al te licht. Hoor er veel goede dingen over.
|
|
|
Mark04
|
Iedereen hardstikke bedankt voor de tips. De Spleene wordt door de meesten wel aangeraden. Er is mij ook nog een Spleene Rip + aangeboden (138 bij 44)
Zou ik dan beter voor de Spleene Session kunnen gaan of voor de Spleene Rip + ?
|
|
|
Geronimo79
|
Spleene Rip is wel een heel lekker maatje.
|
|
|
Henning
|
De Spleene Session is een heerlijk lichtweer board; Door de negatieve outline kun je er snel mee varen, loopt hoogte als een gek en gaat lekker door de chop. Ik heb er een aantal keren van mogen genieten en ik vind het een erg lekker board. Zou je lekker mee kunnen beginnen en evt later erbij houden als lichtweerboard.
De RIP+ zou een totaal oplossing zijn; Een lekker freestyle boardje waarmee je al vrij vroeg los kunt, blijft door zijn breedte ook lekker doorgaan in de windgaten. Van de lengte zul je weinig "last" hebben, de boards zijn lekker losjes waardoor het draaien makkelijk gaat.
|
|
|
Mark04
|
Het is de Spleene Rip Plus geworden, zojuist besteld.
Iedereen bedankt voor de tips. Nu opzoek naar een goede kite!
|
|
|
Ian
|
Het is de Spleene Rip Plus geworden, zojuist besteld.
Iedereen bedankt voor de tips. Nu opzoek naar een goede kite!
Hey! wat voor deal heb je op de RIp plus gekregen en bij wie? Ik zoek nog een lichtweer/beginnersboard voor een vriendin. Heb zelf de session als lichtweer board en vind m top. :-p grt, Ian
|
|
|
fransie
|
2 maatjes zijn net begonnen en varen nu lekker op een nobile 666 '07 ik zou het beginners board overslaan sonde van je geld!!
|
|
|