Cabarete in maart is geboekt!

jeroendezwart
Gast
Antwoord #25 Januari 17, 2006, 00:43:12
edit2Rapporteer  
855 Euro All inclusive voor 16 dagen, wat het zo duur maakt daar naartoe is de 350 euro luchthaven belasting Sad
Alles compleet incl verzekering en annuleringsverz. moet je rekenen op 1200 euro.
Darkwing
Gast
Antwoord #26 Januari 30, 2006, 23:40:43
edit2Rapporteer  
Ik ga naar precies hetzelfde hotel, van 25 februari t/m 5 maar!  Joepie
 ThumpsUp (hangloose_kitesmiley)
piede

Antwoord #27 Januari 31, 2006, 03:18:14
edit2Rapporteer  
Jullie stelletje bofkonten! Naja, ooit..... Grin Have fun in the sun!
ouddorp-rules

Antwoord #28 Januari 31, 2006, 17:40:05
edit2Rapporteer  
Ik ga naar precies hetzelfde hotel, van 25 februari t/m 5 maar! Joepie
 ThumpsUp (hangloose_kitesmiley)

Das lache, zien we elkaar nog een paar dagen want 1 maart zijn wij er!
Naish........what else???

Antwoord #29 Februari 02, 2006, 02:25:44
edit2Rapporteer  
Dat ziet er heel lekker uit!!!!!! Veel plezier daar daar!
Hooked Cabarete

Antwoord #30 Februari 05, 2006, 02:46:47
edit2Rapporteer  
Veel mensen die bij ons in de appartementen komen boeken via Brussel en mailen eerst even met Chantal. Zij weet altijd wel een hoop goedkope vluchten. Via Brussel maar ook via Amsterdam. Je hoeft echt niet op een hoop geld te rekenen om deze kant op te kunnen. Een beetje zoeken en mailen en je bespaard  een hoop poen.
Zelf ben ik geen voorstander van het All in gebeuren. Het is veel leuker om in Cabarete zelf te gaan eten en zo de plaatselijke bevolking en het uitgaansleven te ontdekken. Er zijn hier echt veel leuke restaurantjes waar je echt goedkoop kan eten. en als je alles bij elkaar opteld ben je met all inclusive niet echt goedkoper uit dan als je rechtstreeks boekt. Ook hangt er in de all in hotels natuurlijk niet de surfsfeer maar is het publiek heel anders.   

Verder is Cabarete natuurlijk wel een topspot! We hebben hier echt veeeeel wind. Dit jaar gaat echt top worden. in Januari bijna iedere dag sterke wind gehad in februari lijkt ook al helemaal goed te komen. We hebben hier verschillende spots van vlakwater tot lekkere waves en een fantastische surfscene natuurlijk. Ook naast het hele surfgebeuren is er vanalles te doen.

Wie weet tot hier!
Ybo
kaboom!

Geen avatar

Antwoord #31 Februari 05, 2006, 03:06:46
edit2Rapporteer  
Ja, dat er veel wind is zou ik ook zeggen als ik een appartementencomplex had. Na het afgelopen jaar met te weinig wind in Cabarete te hebben gezeten, heb ik dit jaar besloten naar Cumbuco in Brazilië te gaan. Hier is pas altijd wind!!!
Hooked Cabarete

Antwoord #32 Februari 05, 2006, 05:02:08
edit2Rapporteer  
Ook in Cumbuco zal je een periode hebben met minder wind, maar is natuurlijk ook super om naartoe te gaan. Je hebt gelijk dat de wind in Cabarete vorig jaar niet echt denderend is geweest. Iets minder dan andere jaren in ieder geval. Dit jaar lijkt het weer helemaal goed te komen, zoals ik eerder al melde hebben we een retegoede januari gehad en nu waait het ook gewoon weer iedere dag met de sterke wind die we hier horen te hebben. Iedere spot kan natuurlijk wel eens een minder jaar hebben.

Ps. Het gaat niet om mijn appartementencomplex, hier komen ook een hoop golfsurfers en gewoon jonge actieve mensen die (nog) niet kiten.   
WIM

Geen avatar

Antwoord #33 Februari 05, 2006, 09:02:20
edit2Rapporteer  
Ik vindt Cabarette nog altijd een top spot, de windzekerheid is ook iets minder dan Brazilie denkt ik. In cabarette moet je in het voorjaar en de zomer zijn. In Brazilie eerder in de zomer en het  najaar. Wat de prijzen betreft, op zich verkies ik kamer met ontbijt en dan hier en daar een hapje gaan eten, maar de prijzen all-in zijn volgens mij zodanig scherp in Cabarette dat je moeilijk de all in kan negeren. 1100 euro 14 dagen all in in een prima hotel met vlucht vindt ik een scherpe prijs.
Hooked, als het goedkoper kan met een vergelijkbaar confort niveau hoor ik het graag.

In ieder geval plezier in Cabarette.
jeroendezwart
Gast
Antwoord #34 Februari 05, 2006, 19:46:27
edit2Rapporteer  
Ben net 2 dagen terug uit Cabarete, zeer veel wind gehad, meestal mn 10 meter gebruikt en paar keer mn 14.
All Inclusive is mij zeer goed bevallen en weet zeker dat het niet goedkoper had gekunt als ik elke avond ergens anders zou gaan eten. Wel elke avond na 11 uur naar de strandtenten geweest om wat te drinken (lax, bonoos etc.) is gezellig maar is zeker geen uitbundige feesten.
Ook ben ik blij dat de accomodatie in centrum van Cabarete lag, kitebeach ligt 2 kilometer verder en daar is s'avonds echt niets te beleven. de mensen van de accomodaties bij kitebeach kwamen elke avond naar centrum toe voor de strandtenten.
Wij moesten dus voor het kiten elke dag naar kitebeach toe gaan, elke dag met taxi voor 150 pesos (5 euro) naar kitebeach toe en terug lopen (half uur).

De mentaliteit van de mensen op kitebeach is op zn zachts gezegt heel brutaal, helemaal niet te vergelijken met Nederland. De locals (kleine irritante negertjes) proberen gevaarlijke truucjes bij je in de buurd uit te halen om je weg te jagen etc. Verder helpt er echt NIEMAND om je kite op/neer te laten, ze lopen zelfs om je kite heen als je kite voor hun neus laat landen, zelfs bij de arrogante leraren en het argetijnse leraresje daaro. Wat dat betreft moeten ze nog veel leren. ThumpDown

Ook geen aanrader om daar te lessen, wat ik daar heb gezien is onverantwoord.
Zelfs een keer gezien dat een dikke patser per ongeluk in de lijnen van een lesser kwam (schuld van die dikke) en hij helemaal niet aan zijn safety trok, wat het alleen maar erger maakte. Vervolgens ging die dikke zo uit zn pan dat hij die lesser paar flinke beuken verkocht. In Nederland zou die dikke gast door iedereen verbannen worden. ListenToMe

Verder heb ik mij prima vermaakt met kitesurfen, lekkere temperatuur en goede wind, maar zal er geen 2e keer meer ernaartoe gaan.
Wat hebben wij in Nederland toch de mooiste kitesurfstranden !! Joepie
WIM

Geen avatar

Antwoord #35 Februari 05, 2006, 23:08:10
edit2Rapporteer  
Waarom ging je niet kiten voor je hotel, bozo beach is prima om te kiten, je hoeft niet naar kite beacht te gaan.
jeroendezwart
Gast
Antwoord #36 Februari 05, 2006, 23:18:35
edit2Rapporteer  
Ik heb maar een paar keer recht voor het hotel gekite, dat kan namelijk alleen als het echt slecht weer is en er geen strandbedden/mensen op strand liggen.
Verder kon je ook goed kiten 500 meter verder van het hotel op een iets rustiger stuk strand waar geen hotels zijn, alleen nadeel hier is dat de branding hoog is en de wind vaak niet optimaal is (ietwat aflandig). Vandaar dat de beste optie voor mij kitebeach 2 km verderop was, helaas wat drukker hier.
gr,
Yeroen
Darkwing
Gast
Antwoord #37 Februari 07, 2006, 00:40:56
edit2Rapporteer  
Dus voor het hotel kiten gaat niet zo goed? Is het weer daar dan wel eens echt slecht?
Nielss
Gast
Antwoord #38 Februari 10, 2006, 21:09:03
edit2Rapporteer  
BONZO BEACH IS SUPERGOED TE KITEN. Heb je problemen met de branding dan bodydrag je daar gewoon effe doorheen....

Ik kan alleen maar positief zijn over cabarette en heb al weer heimwee.

Bij kitebeach heb ik niet gevaren aangezien bonzo prima was.

Jammer dat je het er minder naar je zin hebt gehad.

(ik za er dus in het begin van die Supermaand Janurari)

Hooked: Waar hebben julle je appartementjes...en heb je een website...ben het nl. helemaal met je eens over de allinclusive resorts maar in de periode waarin in er was (jaarwisseling 2 weken) was er geen goedkoper alternatief.

Hooked Cabarete

Antwoord #39 Februari 11, 2006, 00:54:52
edit2Rapporteer  
Oke hier gaan we dan,

Ik heb op deze post gereageerd omdat er mensen zijn die te duur naar Cabarete gaan. Als je eerst even goed zoekt en dan verstandig boekt kun je voor een redelijke prijs hier verblijven.
Er zijn een hoop vliegtuig maatschappijen die goedkope vluchten aanbieden.
Het eten is retegoedkoop als je een beetje weet waar je moet zijn. Ik stuur de mensen die bij ons komen vaak naar de Dominicaanse restaurantjes waar het eten erg goed is en niet duur. Maak je ook nog iets van het land mee. Ook gaan wij vaak met iedereen hier uit de appartementen in een Dominicaanse wijk eten waar je anders echt nooit komt. Een hoofdgerecht heb je al vanaf 2,50 euro en een biertje kost nog niet eens een euro.  De locale bevolking is erg vriendelijk en helpt je waar ze kunnen als je een probleem hebt. De kleine negertjes die jij bent tegengekomen op kitebeach heb je dus niet overal.

In sommige periodes is het hier iets rustiger, maar in de Lax en aan het strand van Cabarete kun je echt wel helemaal los gaan als je wilt. Het wordt niet voor niets de Partytown van de Cariben genoemd. Feesten gaan vaak tot vroeg in de ochtend door maar beginnen wel wat later om een uur of 10-11.
Op kitebeach is inderdaad niet veel te beleven in de avond zodat de meeste mensen naar Cabarete gaan om te eten en te drinken. Wij verhuren bijvoorbeeld scooters bij de appartementen zodat iedereen gemakkelijk zichzelf kan vervoeren. Voor de rest is er vervoer genoeg. Je kan de locale busjes nemen of een Motoconcho die echt overal staan en zeker op kitebeach. Busje kost je 10 Peso en de Motoconcho 20 of 30 afhankelijk van waar je heen wilt. De dollar staat tegenwoordig op 34 dus je kunt uitrekenen dat dit allemaal wel meevalt. Ook je kitespullen kun je hierop gemakkelijk meenemen als je wilt. Als je taxi wilt nemen is dat natuurlijk duurder.

De mentaliteit vindt ik op kitebeach erg relaxed. Als je bijvoorbeeld gaat kiten vanuit de kiteclub die aan het begin van kitebeach zit, kom je erg veel relaxte mensen tegen die ook je kite opvangen. De Dominicaanse kids zijn een beetje radicaler dan de meeste Nederlanders en ik moet toegeven dat er af en toe dicht bij de kant wordt gevaren en gesprongen. Dit doen ze niet omdat ze mensen weg willen jagen maar omdat ze niet gewend zijn ver het water op gaan en natuurlijk zichzelf een beetje willen laten zien. Wat ik zelf altijd doe is gewoon een eindje verder varen op het rif of vlak daarbij. Het je leuke golven en is het minder druk. Als je de drukte wilde ontwijken had je prima voor je hotel op Bozo kunnen varen. Voor de school van Laurel is het minder druk. De wind is wel iets vlagerig maar als je meer naar buiten gaat, kun je ook hier prima varen en is het sideshore. Je hebt wel iets meer shorebreak dan op kitebeach maar daar ben je zo doorheen. Wat je ook had kunnen doen is bv een paar downwinders maken naar Encuentro en daar gaan varen. Hier is het ook vaak rustig met maar een paar kiters en de omgeving is echt supermooi. Je kan ook vanaf hier weer een motoconcho terug nemen of voor de mensen die bij ons zitten kunnen terug lopen.

Wat betreft de lessen hier in Cabarete gaat het gewoon goed. De meeste scholen zijn aangesloten bij de IKO en volgen dit ook strikt aangezien het IKO headoffice ook in Cabarete zit. De veiligheid wordt hier echt wel gerespecteerd. Het kan natuurlijk voorkomen dat er af en toe iemand zijn kite verliest oid maar dat zijn incidenten en zeker niet op regelmatige basis. Over de gehele wereld gebeuren dingen met kitesurfen. Net zoals in Nederland ook in Cabarete. Het blijft een extreme sport waarbij sommige mensen niet weten wat ze doen. Misschien dat die dikke die jij hebt gezien geen eens les heeft gehad.  Ik heb het zelf een keer meegemaakt in El Yaque (Venezuela) waar iemand zijn 18 meter kite opliet terwijl ik met de 10 overpowerd aan het varen was. Hij ging rechtstreeks door de windsurfers en stopte honderden meters verder toen die eindelijk het besef had dat hij ook nog een safety had waar hij aan kon trekken. Ook geen les gehad en eigenwijs bleek later. Ook in Nederland heb ik een hoop dingen gezien waarvan ik dacht oefffff, ging maar net goed.

Voor de volgende keer zou ik iets meer informatie inwinnen bij verschillende bronnen. Je had bv ons even een mailtje kunnen sturen en je had precies geweten hoe en wat.

Voor de mensen die vragen hebben over Cabarete stuur maar even een mail naar info@hookedcabarete.com of check even de site www.hookedcabarete.com .Ook als je niet bij ons wilt verblijven maar ergens anders zijn je vragen van harte welkom.

Greetz, Ybo

erik38
Gast
Antwoord #40 Februari 20, 2006, 23:54:01
edit2Rapporteer  
ben ook net terug uit Cabarete
en moet zeggen dat het wel top was maar moet zeggen dat de mensen op het kite srtand erg ombeschoft zijn heel erg
en vond de lessen nou ook niet veel voorstellen en als je ziet wat dat kost veel te veel
mijn mening is ga eerst in nedeland een les nemen en doe het niet daar
heb het idee dat die dat die jongens er totaal geen zin in hebben om les te geven
en ik moet zeggen dat bijna niemand de moeite neemt om elkaar te helpen
het is daar echt god voor ons allen en ieder voor zich
nee ik moet zeggen dat cabarete niet echt aan te raden is!

Hooked Cabarete

Antwoord #41 Februari 21, 2006, 02:13:10
edit2Rapporteer  
Hoi Erik,
Heel jammer dat mensen zo onbeschoft met je zijn omgegaan. Ik ben eigenlijk wel benieuwd aan welke kant van kitebeach je meestal geweest bent. Wij varen op kitebeach altijd helemaal aan het begin bij Kiteclub en de sfeer is daar juist super goed. Ik heb echt nog nooit gehad dat niemand mijn kite opving en als je in de problemen raakt op het water, is er altijd wel iemand die je helpt (board terug brengt, etc.). Maar misschien dat het aan de andere kant (begin of midden) juist heel anders is. Wel jammer. Qua lessen, ik ben zelf instructeur geweest en zowel bij onze oude kiteschool (zijn we mee gestopt), als de school waar we nu mee werken, wordt erg goed les gegeven en de prijzen die we nu geven zijn volgens mij niet hoger de prijzen dan die ik jaren geleden zelf opgevraagd heb in Nederland toen ik begon met kiten. Maar goed, daar zit natuurlijk verschil in per kiteschool. Dat geld ook voor Nederland; qua prijzen en qua kwaliteit. Ik heb meerdere mensen uit Nederland les gegeven, die om eerlijk te zijn nog veel te weinig konden naar verhouding van het aantal uren wat ze gehad hadden. Maar ook daar zit kwaliteitsverschil in. Ik weet zeker dat er in Nederland ook supergoede scholen zitten.

gr
chantal
Darkwing
Gast
Antwoord #42 Februari 22, 2006, 05:13:37
edit2Rapporteer  
Nah nah, ben benieuwt! Zal wel weer ff wennen zijn, de laatst keer dat ik heb gekite was in september...

Hoe is de wind daar nu, ybo en chantal?
Hooked Cabarete

Antwoord #43 Februari 24, 2006, 02:23:35
edit2Rapporteer  
De wind is super. Afgelopen 2 maanden al bijna iedere dag wind. Heel af en toe een of paar daagjes wat minder, maar over het algemeen super goed!
Darkwing
Gast
Antwoord #44 Februari 24, 2006, 02:45:11
edit2Rapporteer  
Okee, mooi! Hopelijk heb ik dan geluk, en is er de hele week dikke wind!  Joepie

Ik heb er iig zin in, nog 2 nachtjes slapen...  (hangloose_kitesmiley)

Is er nog een site met weers voorspellingen die een beetje kloppen?
Hooked Cabarete

Antwoord #45 Februari 24, 2006, 02:59:15
edit2Rapporteer  
om eerlijk te zijn niet. Ik kijk wel regelmatig op winfinder en dan de forecast voor Cabarete, maar het klopt toch nog heel vaak niet. Sowieso altijd stuk of 5 knopen erbij optellen en soms is het ook heel iets anders dan ze voorspellen.
tony72

Geen avatar

Antwoord #46 Februari 28, 2006, 22:31:01
edit2Rapporteer  
hallo chantal
ik heb het net allemaal gelezen over cabarete
en ik moet je helaas teleur stellen heb ook niet zulke leuke ervaringen met het kite strand daar
waren zeker niet vriendelijk en zeker van die kitesurfschool die zo een beetje in het midden zit
maar die op de hoek zit vond ik nou ook niet echt zulke vriendelijke mensen
en die negertjes die je eerst willen helpen en dan vragen of ze met jou kite mogen varen en als ik dan nee zei dan hielpen ze je ook niet meer
nee ik zou daar niet zo snel meer terug gaan
bij het wind surf srand was het een stuk vriendelijker
nee het is jammer dat ik jou mening niet kan delen
en over de lessen ik moet zeggen dat dat is echt link wat jullie doen
om ze zo onervaren als ze zijn gelijk in het diepe water te gooien
en dat jullie er op de kant naast gaan lopen als er wat gebeurd kunnen jullie nooit zo snel zwemmen om te helpen! ik zou me schamen voor zo veel geld en knullig les krijgen
nee ik zou me schamen als ik daar les zou geven

sorry kon het niet mooier maken
ik zou zeggen doe er wat aan
Hooked Cabarete

Antwoord #47 Februari 28, 2006, 22:58:10
edit2Rapporteer  
Hoi Tony,

Erg jammer dat je zulke ervaringen hebt gehad. Tja, dat de kleine dominicaanse jongens vragen of ze met je kite mogen varen, ach, zelf kunnen ze het niet betalen, dus ze proberen het gewoon. Nooit doen, natuurlijk, maar ja, dat ze het vragen...Jammer dat je geen mensen bent tegen gekomen die wel vriendelijk tegen je waren. Op Bozo beach is het inderdaad rustiger dan kitebeach met meer ruimte op het water en gelukkig heb je daar wel goed kunnen varen. Wat ook leuk was geweest is op Encuentro te varen. Daar is het lekker rustig (meestal iets van 5 kites) en de sfeer is super goed.
Over de lessen is het misschien raar om te zien als je gewend bent les te geven in ondiep water. Wat ik zelf altijd deed en sommige anderen vaak doen is met de mensen mee het water in gaan tot het vertrouwd genoeg is. Verder hebben veel scholen er altijd een helper bij die gelijk het water in gaat als de kite in het water valt, etc. Ongelukken gebeuren trouwens zelden op het water; veel meer op de kant. En de studenten leren voordat ze alleen het water in gaan precies wat ze moeten doen als er iets gebeurd en oefenen dat ook van te voren. Ik denk in ieder geval niet dat je kan zeggen dat er slecht les wordt gegeven, helemaal niet als ik de mensen spreek die les gehad hebben. En de IKO standaarden waarnaar veel scholen werken, zijn erg goed. Maar goed, meningen verschillen en dat mag ook.
gr,
Chantal
Tim

Antwoord #48 Maart 01, 2006, 05:18:57
edit2Rapporteer  
Ik heb daar weinig lessers in het water gezien. Waren (waarschijnlijk vanwege de vette wind) op het land bezig met zo'n trainer kiteje. Ik heb er natuurlijk ook niet echt op gelet... Zelf kiten is veel leuker.

Jammer van jullie negatieve ervaringen. Ik heb het er super gehad en met die kleine gastjes kun je ontzettend veel lol beleven (zeker als je vriendin met ze aan het voetballen gaat). Kite natuurlijk niet afgegeven.

Wanneer de financien en tijd het toelaten ga ik zeker terug en hoop weer vette wind te hebben.

Degene die binnenkort gaan: Hoop dat jullie net zulke vette wind hebben en HAVE FUN

Tim
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.