VincentC
Berichten: 2608
|
Doewd ik zou maar snel met die kite naar de dokter gaan want hij heb puisten!
|
|
|
Tom
Berichten: 2890
|
lijkt meer op een vleermuis dan een kite .
|
|
|
VincentC
Berichten: 2608
|
Dat is taktiek zo'n punt voorop, als je je kite dan crasht dan weet je tenminste zeker dat hij maar op 1 plek stuk kan zijn. Iemand verstand van earodynamica die dit uit kan leggen?
|
|
|
ItsMe.Erik
Berichten: 1134
|
Volgens mij dient de punt om de lucht beter over de kite te begleiden.
Ik gok, dat dit de oplossing is voor het probleem wat men met de BOW Diesel heeft. Deze kite vliegt namelijk over je heen als je te weinig bar druk geeft.
Wat mij nog meer opvalt, dat de kiten in de leading edge hol loopt en dan weer naar een kleinere bol. totaal heeft de kite 3 druppel vormige punten. wat in de aerodynamica de minste weerstand geeft. Ook lijkt de kite een grote projected area te hebben.
Ik vind het een apparte kite. Weer eens iets gedurfts. Mijn kennis rijkt jammer genoeg niet ver genoeg om exact aan te geven vanwaar die vorm. Ik heb wel een vermoeden, maar kan het niet staven en ik wil geen onware dingen schrijven. (shame_kitesmiley)
|
|
|
Maurits
Berichten: 1008
|
Misschien om de windsurfers mee van het water te bashen?
|
|
|
hanglos
Gast
|
ij Misschien om de windsurfers mee van het water te bashen?
Ach ja, zo`n kiet kan zelf niet-eens voorover, dan maar windsurfertjes rammen.
|
|
|
larssmits
Gast
|
Die is echt vet
|
|
|
Emma
Berichten: 624
|
lijkt idd op een vleermuis, heb je wel vaker dat ze 'uit de natuur' de beste ideeen halen, netzoals bij die moderne zwempakken, met de stuctuur van een haaienhuid
|
|
|
max van toledo
Gast
|
vreemd ding zeg misschien heeft die zo meer lift omdat de kite in het midden zo,n uitsteksel heeft is die langer en dus meer lift op de plek waar het nodig is.
|
|
|
KiteDemon
Berichten: 6806
|
Apart.... Maar heeft die chinees misschien een zwaar weekend gehad?.....en zich vergist in de LE en TE...? Oeps....het voorbeeld stond op z'n kop toen ik dat ding in elkaar stikte....
|
|
|
Brenkie
Berichten: 716
|
Erg weirde kite, maar het ziet er wel bruut uit. Als ze bij slingie echt over aerodynamica na gaan denken komen ze toch bij een twinskin uit (grinnik_kitesmiley)
|
|
|
Ruben..
Berichten: 421
|
Idd raar ben benieuwd hoe die vaart
|
|
|
wouterb
Berichten: 2759
|
Ik wil ook geen onware dingen schrijven, maar als ik een ‘educated-guess’ mag doen mbt de LE vorm: Ervanuitgaand dat dit een SLE is…. SLE’s kunnen inverteren. Inverteren komt omdat (bij ver depoweren) een positieve druk op de bovenzijde van de LE, deze naar beneden drukt. Tot zover nix onwaars, toch? Mijns inziens ontstaat dit met name daar waar het canope ingedrukt kan worden (zie: North battens. deze voorkomen dit en zijn dientengevolge beter/verder te depoweren) en niet tpv de struts. In deze kite zie ik dat de LE op de plek ligt waar je de ‘depower-deuken’ zou verwachten. Hiermee varander je de ‘angle of attack‘ halverwege de canope tov die bij de struts. Gesteld dat je zover depowered dat een standaard SLE zou moeten inverten dan zal dat door de ondersteuning bij een strut nog niet gebeuren, en nu ook niet tussen de struts want daar is de ‘angle of attack’ nog niet op invert niveau. Oftewel: Dit lijkt mij een anti-invert-oplossing. Dit principe wordt ook bij 2-lijns stuntvliegers gebruikt om een stall geleidelijker te maken en zo de vlieger stabieler te maken.
Zoals gezegd; geen absolute waarheid maar slechts een hersenspinsel, iemand andere ideeën, laat horen zou ik zeggen.
|
|
|
Rowin
Berichten: 616
|
Op de 2e foto lijkt de kite veel meer wind te pakken. Ook meer dan een bowkite want de tips zijn veel meer open gaan staan.
|
|
|
kentyman
Berichten: 2093
|
Volgens mij zijn ze gewoon vergeten de LE op te pompen en hangt ie gewoon slap in de lucht
|
|
|
ItsMe.Erik
Berichten: 1134
|
Ik wil ook geen onware dingen schrijven, maar als ik een ‘educated-guess’ mag doen mbt de LE vorm: Ervanuitgaand dat dit een SLE is…. SLE’s kunnen inverteren. Inverteren komt omdat (bij ver depoweren) een positieve druk op de bovenzijde van de LE, deze naar beneden drukt. Tot zover nix onwaars, toch? Mijns inziens ontstaat dit met name daar waar het canope ingedrukt kan worden (zie: North battens. deze voorkomen dit en zijn dientengevolge beter/verder te depoweren) en niet tpv de struts. In deze kite zie ik dat de LE op de plek ligt waar je de ‘depower-deuken’ zou verwachten. Hiermee varander je de ‘angle of attack‘ halverwege de canope tov die bij de struts. Gesteld dat je zover depowered dat een standaard SLE zou moeten inverten dan zal dat door de ondersteuning bij een strut nog niet gebeuren, en nu ook niet tussen de struts want daar is de ‘angle of attack’ nog niet op invert niveau. Oftewel: Dit lijkt mij een anti-invert-oplossing. Dit principe wordt ook bij 2-lijns stuntvliegers gebruikt om een stall geleidelijker te maken en zo de vlieger stabieler te maken.
Zoals gezegd; geen absolute waarheid maar slechts een hersenspinsel, iemand andere ideeën, laat horen zou ik zeggen.
Als ik je goed begrijp, zitten we op de zelfde golglengte
|
|
|
RaRo
Berichten: 93
|
Dat zal 't zijn Kent ... v/h weekend ff bezig op Zandvoort of doet je hand nog steeds moeilijk?
|
|
|
buur@work
Gast
|
wel een toffe look zo. kan je temiste de goede bows en de slechte uit elkaar halen..geintje.. Ik vind de uitleg van Wouterb wel topie. Maar wat ik niet snal is waarom ze dat ding midden in de bergen oplaten en niet op een strandje. kan ook zijn dat het een nieuwe generatie snowkite is
|
|
|
Jappy
Berichten: 947
|
Ook in de bergen is water...en hier duidelijk geen sneeuw.
|
|
|
RaRo
Berichten: 93
|
Was in the Columbia River Gorge (Portland, Oregon)... daar wordt heel veel gewind/kitesurft... geloof dat dat stroompje wel een km breed is op punten misschien zaten ze wel op de hood river sandbar (=strandje?), schijnt nogal populair te zijn
|
|
|
efgeha
Berichten: 177
|
Hood river is thuis voor Slingshot, waarschijnlijk staan ze in hun achtertuin te testen.
|
|
|
Tom
Berichten: 2890
|
Ik wil ook geen onware dingen schrijven, maar als ik een ‘educated-guess’ mag doen mbt de LE vorm: Ervanuitgaand dat dit een SLE is…. SLE’s kunnen inverteren. Inverteren komt omdat (bij ver depoweren) een positieve druk op de bovenzijde van de LE, deze naar beneden drukt. Tot zover nix onwaars, toch? Mijns inziens ontstaat dit met name daar waar het canope ingedrukt kan worden (zie: North battens. deze voorkomen dit en zijn dientengevolge beter/verder te depoweren) en niet tpv de struts. In deze kite zie ik dat de LE op de plek ligt waar je de ‘depower-deuken’ zou verwachten. Hiermee varander je de ‘angle of attack‘ halverwege de canope tov die bij de struts. Gesteld dat je zover depowered dat een standaard SLE zou moeten inverten dan zal dat door de ondersteuning bij een strut nog niet gebeuren, en nu ook niet tussen de struts want daar is de ‘angle of attack’ nog niet op invert niveau. Oftewel: Dit lijkt mij een anti-invert-oplossing. Dit principe wordt ook bij 2-lijns stuntvliegers gebruikt om een stall geleidelijker te maken en zo de vlieger stabieler te maken.
Zoals gezegd; geen absolute waarheid maar slechts een hersenspinsel, iemand andere ideeën, laat horen zou ik zeggen.
leuk gezocht zo en je kan daar best wel eens gelijk in hebben , maar stel je dan de vraag, waarom doet ozone het zo simpel? ze zijn toch zo goed in kopieeren waarom dan zo moeilijk doen ? Zal ook vast dan nog een extra achter de hand liggende reden zijn ..
|
|
|
mister b
Gast
|
dat kopiereren van ozone heeft north al gedaan met de rebel die is excact hetzelfde als de ozone instinct ja mischien de kleur en het merkje maar voor de rest een instinctertje
|
|
|
(HJ) MINI-ME
Berichten: 7007
|
Beetje off topic maar ik heb mij laten vertellen dat door al die lijnen die de Ozone bezit, je van je plek wordt getrokken, wanneer de kite op zijn LE op het water ligt.. De kite heeft namelijk minder ruimte om een beetje te kantelen en zodoende de druk van de kite af te halen Klopt dit
|
|
|