Ik heb zo juist (00:20) de reddingbrigade aan de telefoon gehad en de kiter is
VEILIG en HEELHUIDS aan wal gekomen. Een hele opluchting waarschijnlijk heeft hij zichzelf losgekoppeld en is hij gaan zwemmen.
De kiter is dus weer in VEILIGHEID.
Mocht degene dit bericht lezen dan hoop ik dat hij zijn verhaal even doet.
Beste kitevrienden,
Ik heb vervelend nieuws. Vandaag, vrijdag 29 sept, ben ik na het werken nog even gaan kite op de maasvlakte bi j de tweede trap tot ongeveer 19:30 uur. In totaal waren we met zijn drieen op het water. Toen ik mijn spullen aan het opruimen was zag ik een van de kiters in nood. Hij was te ver van de kust om hem nog te helpen. Ik ben toen samen met de andere kiter naar de auto gegaan en hebben 112 gebeld.
Binnen 30 min. waren er twee reddingsboten en politie bij de maasvlakte en een 20 min. daarna een helikopter. Er is dus een grote zoekactie gaande naar deze kiter. We weten niet wie het is maar ik heb de volgende info over hem.
- Hij was op het water rond de klok van 19:30 uur
- Hij vloog met een Naish Raven 16 M in de kleuren combinatie: Bruin, zwart en grijs
Ik heb zijn tas op het strand gevonden en overgegeven aan de politie
- Hij heeft een Mitsubishi Galant station waarvan het nr.bord begint met XH. Ik heb zijn gehele nrbord weet alleen niet of dit verstandig is om online te plaatsen.
Als iemand weet wie dit is, laat het dan even weten.
Ik hoop voor vrienden en familie dat ze hem nog op tijd uit het water kunnen halen.
Bjorn Passchier
Spijkenisse
Bjornp@kiteflyers.nl