Foto Waroo 2007 + bar 07

Harm

Oktober 06, 2006, 11:32:32
edit2Rapporteer  
Hierbij een aantal foto`s van de vernieuwde Best Waroo 2007. Wat als eerste opvalt is dat de kwaliteit van deze kite aanzienlijk verbeterd is t.o.v. de Waroo 2006. Naast een aantal foto`s van de kite ook een aantal van de vernieuwde bar deze is voorzien van een innovatieve stopper die tijdens het varen verstelbaar is. Zie ook de link op www.xwatersport.com voor meer product informatie of op de website www.bestkiteboarding.com
Harm

Antwoord #1 Oktober 06, 2006, 11:34:36
edit2Rapporteer  
meer foto`s
michiel v geel

Antwoord #2 Oktober 06, 2006, 14:23:28
edit2Rapporteer  
kan iemand mij vertellen waar je leash zo moeten is dat net zoals bij de turbo diesel aan de depowerlijn trimmer of kan deze nieteens met een leash gevaren worden  ThumpDown
aege
Gast
Antwoord #3 Oktober 06, 2006, 14:41:28
edit2Rapporteer  
Is dit zo'n 100% depower systeem?
dat als je de bar van je weg drukt, door de stopper heen de kite volledig de-powered?
Marijn alias Vos

Antwoord #4 Oktober 06, 2006, 15:32:47
edit2Rapporteer  
kan iemand mij vertellen waar je leash zo moeten is dat net zoals bij de turbo diesel aan de depowerlijn trimmer of kan deze nieteens met een leash gevaren worden ThumpDown

Zit een oogje aan je chickenloop net als vorigjaar
larssmits
Gast
Antwoord #5 Oktober 06, 2006, 19:05:01
edit2Rapporteer  
Jammer dat die pdf dingen het niet doen op je site...

Ziet er egt goed uit, denk wel dat ik jaartje wacht en in 2008 de waroo 08 gewoon koop. Ik wil hem zeker een keer testen Grin
Ricardo

Antwoord #6 Oktober 06, 2006, 19:12:25
edit2Rapporteer  
@ Michiel van Geel: Ik heb het oogje aangegeven waar je je leash aan vast kunt maken. Bij het trekken van je safety of het missen van een paas gaat de safety af als je leash hieraan bevestigd is. Je bar zal dan 2x maal de lengte van het depowerkoord van je verwijderd zijn en je kite zal weer starten zodra je de bar aantrekt.
Naast dit safety systeem kun je je leash ook nog aan de o-shit handles bevestigen.
Als je niet uit de lucht wilt donderen met een airpass kun je je safety gewoon aan de chickenloop bevestigen en de stopper op de gewenste plaats zetten.
Ik hoop dat het duidelijk is....
Joris

Antwoord #7 Oktober 06, 2006, 19:14:19
edit2Rapporteer  
Is dit zo'n 100% depower systeem?
dat als je de bar van je weg drukt, door de stopper heen de kite volledig de-powered?

Tja allemaal wel mooi en aardig maar ik vind dit als enige safety toch niet heel relaxed. Als een lijn ergens om heen slaat of je kite invert heb ik toch liever nog een leash ergens aan...
Ricardo

Antwoord #8 Oktober 06, 2006, 19:43:37
edit2Rapporteer  
Bij dit systeem heb je 2 keuzes, of je trekt je safety en hebt 100% depower of je zet de stopper er niet op en hebt als je de bar loslaat 100% depower.
Je safety kun je ook aan je o-shit handles bevestigen zodat je wanneer je je safety trekt je kite uit de lucht val net als wanneer je bij een C-kite 1 stuurlijn aantrekt, je kunt zelf kiezen of je daarbij je stopper gebruikt of ook nog eens de 100% depower gebruikt.

@ Aege: De stopper is lastig te verplaatsen met de bar! Met de hand is de stopper ZEER gemakkelijk te verplaatsen en met de bar moet redelijk wat kracht gezet worden. Er is dus geen sprake van doorduwen maar verplaatsen.
Harm

Antwoord #9 Oktober 06, 2006, 19:43:40
edit2Rapporteer  
@ lars bedankt voor de tip ik had een verkeerde link opgegeven pdf`s werken nu wel.
Het was een beetje te laat gisteren Smiley
warookiter
Gast
Antwoord #10 Oktober 06, 2006, 19:50:00
edit2Rapporteer  
weten julie of er ook een upgradeset komt voor de oude bar?
ben erg geintresseerd in de stopper vooral!
Ricardo

Antwoord #11 Oktober 06, 2006, 19:59:08
edit2Rapporteer  
Er komt ook een upgradeset!
warookiter
Gast
Antwoord #12 Oktober 06, 2006, 20:06:12
edit2Rapporteer  
wanneer is die dan te verwachten?
KiteDemon

Antwoord #13 Oktober 06, 2006, 20:08:45
edit2Rapporteer  
Ziet er goed uit!!! ThumpsUp

De bar helemaal ala Slingy....die IMO de beste bar voor is flats. De stopper is TOP ThumpsUp

Nu nog snel een 9 PRO en Waroo2007 op de Slufter leggen....nu is het seizoen om die maatjes aan de tand te voelen.

Vraagje: hoe prop je je kite veilig in de tas met die latjes????
Papa

Geen avatar

Antwoord #14 Oktober 06, 2006, 20:34:10
edit2Rapporteer  
latjes is geen probleem je kan m gewoon oprollen en dan in 3en opvouwen. Morge iig de pro op grevelingen en miss ook de normale waroo maar dat weet ik niet.
Helaas de  9 zelf niet gevaren omdat de 11 echt gruwelijk heerlijk was.
michiel v geel

Antwoord #15 Oktober 06, 2006, 20:46:14
edit2Rapporteer  
@ Michiel van Geel: Ik heb het oogje aangegeven waar je je leash aan vast kunt maken. Bij het trekken van je safety of het missen van een paas gaat de safety af als je leash hieraan bevestigd is. Je bar zal dan 2x maal de lengte van het depowerkoord van je verwijderd zijn en je kite zal weer starten zodra je de bar aantrekt.
Naast dit safety systeem kun je je leash ook nog aan de o-shit handles bevestigen.
Als je niet uit de lucht wilt donderen met een airpass kun je je safety gewoon aan de chickenloop bevestigen en de stopper op de gewenste plaats zetten.
Ik hoop dat het duidelijk is....

en wat gebeurd er met de kite als je aan je safety trekt dondert die uit de lucht of blijft hij staan of zakt ie langzaam weg
Papa

Geen avatar

Antwoord #16 Oktober 06, 2006, 21:12:35
edit2Rapporteer  
hij zal net als de 2006 waroo even blijven staan (maar nu 1000x stabieler) en dan naar 1 kant zakken
KiteDemon

Antwoord #17 Oktober 06, 2006, 21:24:38
edit2Rapporteer  
Michel, volgens mij heb jij nog steeds de illusie dat je C-shaped veiliger is......
Ook een 5e lijn kan zo gedraaid zitten dat deze niet meer functioneerd en de kite gewoon gepowerd blijft. In het verleden ook zat C-shapes in een deathspiral zien gaan omdat de bar niet ver genoeg over de lijn schoof om de kite volledig te depoweren.
Met de depower van de tegenwoordige flatkites heb je duidelijk meer marge dan een C-shaped.
Vraag je anders maar eens af waarom er ook nog eens een QR op je leash zit van je C-shaped....
Harm

Antwoord #18 Oktober 06, 2006, 22:04:43
edit2Rapporteer  
De eerste waroo 2007 is eind deze maand leverbaar. De Waroo pro is nu al leverbaar. (test model is beschikbaar)
Safty is veel veiliger door op deze manier kan hij echt 100% depoweren en zakt hij ook gelijk naar de hoek volledig gedepowerd (veeel veiliger).
Bar is naar mijn idee volledig nieuw en niet vergelijkbaar met een ander merk!

Mitchel_12000

Antwoord #19 Oktober 07, 2006, 00:06:17
edit2Rapporteer  
Toch is dit één van de redenen dat ik voor een 5th line bow heb gekozen. Hierdoor heb je zowel 90% depower als de 5de lijn safety.

Wat als er een lijn breekt? Dan zit je toch wel in de shit denk ik. Maar goed, deze discussie is volgens mij al vaker gevoerd.
KiteDemon

Antwoord #20 Oktober 07, 2006, 00:58:25
edit2Rapporteer  
Harmpje....dit is exact hetzelfde systeem als dat van SS.
De Link wordt standaard ook met dat systeem geleverd.
Maar daar is niks mis mee want het systeem is echt top, vooral die verstelbare stopper is waar we op hebben zitten wachten.
Tony

Antwoord #21 Oktober 07, 2006, 01:20:27
edit2Rapporteer  
Ik wil testen.
Wanneer gaan we dat doen Rich?
KiteDemon

Antwoord #22 Oktober 07, 2006, 01:25:51
edit2Rapporteer  
Hmmmmm.....morgen zou wel goed uitkomen.....
Neem die 9 PRO mee!!!!
Harm

Antwoord #23 Oktober 07, 2006, 02:44:30
edit2Rapporteer  
ik heb de nieuwe bar hier liggen mail maar als je wilt testen. zoals ook de waroo pro 13m.
McBridges

Antwoord #24 Oktober 07, 2006, 02:58:52
edit2Rapporteer  
Citaat
Ik heb het oogje aangegeven waar je je leash aan vast kunt maken. Bij het trekken van je safety of het missen van een paas gaat de safety af als je leash hieraan bevestigd is

Bij het missen van een pass begrijp ik het voordeel van deze plek, echter wat betreft het trekken van je safety heeft dit toch geen ander nut als dat het 't zelfde effect geeft als wanneer je je bar loslaat??(wel een betere plek als de polsleash maar that's it m.i.).

McBridges
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.