Verslag Slufter zaterdag 07-10-06!

Erik de Berik

Oktober 08, 2006, 16:29:46
edit2Rapporteer  
Was me weer een mooie dag ,zaterdag uur of 12h00 tot 18h00 met m,n maatjes Lex en Gert,maar ook weer even met de neus op de harde feiten gedrukt.
Wind leek aanvankelijk bovenaan de dijk te poeieren maar beneden was het wel 1 bft minder.
Ik de Ozone 15 opgelaten(met vraagtekens ) terwijl iedereen met 7,9,12 jes  aan het varen waren.
En weer bleek wat een wonderkite dit wel niet is.
Veel zaten te zeuren van ,t gaat niet ,wat is t vlagerig ***wind en ik gewoon fluitend met m,n 15 erdoorheen crossend tot de stroming rond 14.45 gewoon ff te sterk was en ik als een vd laatste  nog op t water was en besloot om er ook maar ff vanaf te gaan.
Om 16h00 was het weer mooi en de stroming de andere kant op(erg sterk overigens) hoogte lopen kon gewoon niet anders zat je in schotland .
Ik en m,n maat Gert nog een hond vd verdrinkings dood gered omdat zijn baas (een duitser ,hoe kan het ook weer anders)lekker aan het kiten was en z,n hond op een zandbank achter hem aan rende en dus ook ineens in 1 meter diep water met golfslag terecht kwam.
Wij erheen rennen en zwom dat beestje gewoon uitgeput en  gedesorienteerd naar grond onder de poten te zoeken terwijl die gespoeld werd door de golfslag.
We hebben m eruit gevist in de hoop dat ie ons  niet zou knauwen en even later rende die weer over t strand vrolijk verder zich niet bewust van wat hem had kunnen overkomen.
De duitser bedankte ons en bleef verder in de poel kiten .
Lekker gekite in de steeds meer toenemende klotsbak toen ik een heli zag overvliegen .
Bleek dat er een kiter in de problemen was.Politie op t strand en de reddingboot ook op t water.
M,n maat Gert die erg ver uit de kust aan t golfrijden was met Lex kwamen  een totaal verscheurde blauw witte kite tegen met niemand eraan.Paniek alom,geen persoon te vinden in die golven.
Gert heeft overigens wel een windsurfer gered die zijn complete mast verloren was ver op zee door hem aan zijn leash te bevestigen  en al sinusend terug te varen naar kust (respect ,moet erg zwaar geweest zijn).
Iedereen dacht dat dat de missing kiter was maar t bleek de windsurfer.
Intussen iedereen op de kant in spanning afwachtend of de heli en de boot m nog zouden vinden in t bruisende water.
Gelukkig hoorde we toen over de porto vd politie dat ie gevonden was en aan boord gehesen werd ,600mtr vd plek waar Gert en Lex  z,n kite zagen drijven!!
Nogmaals ,onderschat de stroming niet op de Slufter,tis echt gigantisch.
Er hoeft maar ff iets te gebeuren ,lijn breken of whatever en je bent de ***.
De kiter had uiteindelijk niks en iedereen was blij en bedankte de instanties voor t perfecte samenspel tussen land water en lucht.
Gert ,die samen met Lex ook aan t zoeken waren naar de kiter,vond uiteindelijk wel t kiteboard (hoe is t mogenlijk,speld in een hooiberg) ver uit de kust (600mtr)en kwam rustig aanvaren met t board in z,n handen.
Daarna nog 30 min gevaren in de klotsbak toen moe maar voldaan naar huis.
M,n maat Lex die zag t zeil vd windsurfer nog drijven maar zag geen mogenlijkheid om m eruit te vissen.
De windsurfer heeft wel gemeld dat zn zeil daar dreef zodat er geen grote zoekactie gehouden hoeft te worden.
Nu ga ik morgen gelijk flairs kopen zodat als ik in zo,n situatie kom ik in ieder geval zo,n ding kan ontsteken.
 ps  Kiter en z,n maat waren uit Duitsland   (sealedlips_kitesmiley)
D.D

Antwoord #1 Oktober 08, 2006, 17:19:38
edit2Rapporteer  
Ik was op het autostrand, en zag de boot varen.
Hoe kon je je kite omhoog doen bij de slufter? het was heel hoog water.

P.s wat zijn die flairs?
Erik de Berik

Antwoord #2 Oktober 08, 2006, 17:30:03
edit2Rapporteer  
Om de hoek trap 4 ,bij het huisje vd reddingsbrigade,voorbij de kom rechts.ruimte zat.Was volle maan dus was idd erg hoog,springtij.Flairs zijn die rode vuurfakkels.Denk te koop in die survival winkels of goede watersportwinkel.Wel waterdicht nemen . ThumpsUp
Rowin

Antwoord #3 Oktober 08, 2006, 17:39:07
edit2Rapporteer  
Woow best verhaal  (geschokt_kitesmiley),
Goed van jullie dat jullie zonder enige twijvel de slachoffers hebben kunnen helpen. Zou best vervelend zijn afgelopen wanneer jullie de hele dag in de eerste branding vooraan hebben wezen kiten.
Goed gedaan guys  ThumpsUp
Nino

Antwoord #4 Oktober 08, 2006, 17:46:50
edit2Rapporteer  
Men, wat een verhaal. Vooral die reddingsactie van die windsurfer. RESPECT! ThumpsUp
litewave

Antwoord #5 Oktober 08, 2006, 18:50:23
edit2Rapporteer  
Strakke actie mannen
Boudewijn

Logs: 0 | 257 uur
Antwoord #6 Oktober 08, 2006, 19:34:22
edit2Rapporteer  
goed gedaan jongens!

toch ben ik bang dat het een kwestie is van tijd voordat de slufter wordt gesloten door de gevaarlijlke stroming en meerdere ongevallen  (huilen_kitesmiley)
gert
Gast
Antwoord #7 Oktober 08, 2006, 19:48:47
edit2Rapporteer  
Jah, t was druk daar gister.
In het water ben ik tegengekomen: 1 kapotte kite (was te zwaar om te trekken, en te gevaarlijk met die lijnen), een rondzwervend kiteboard (teruggerbracht), een afdrijvende windsurfer met zonder zeil teruggebracht), een ronddrijvend zeil zonder windsurfer, een gedesorienteerde hond in de branding (teruggebracht).
Ondertussen helicopter en reddingsboot ronddraaiend in de buurt, politie op t strand.javascript:void(0);
Je komt niet meer aan kiten toe zo zeg.
Enfin, als kiter toch nog een goeie beurt gemaakt bij de windsurfers. Hij zei dat ie nooit had gedacht nog eens door een kiter gered te worden en zei ook daar al erg lang te liggen. Hij was in ieder geval druk bezig het ruime sop te kiezen met die uitgaande stroming. Was mogelijk slecht afgelopen, hoewel de heli voor de missende kiter hem misschien wel had gezien.
Flare of vuurpijltje inderdaad goed idee op een spot als deze!javascript:void(0);
Jah, tot ziens op ... javascript:void(0); de Slufter!
Gert.
Tony

Antwoord #8 Oktober 08, 2006, 19:57:42
edit2Rapporteer  
Als dit zo doorgaat zijn we onze stek kwijt al voordat de tweede Maasvlakte wordt aangelegd. De laatste weken is de reddingsbrigade vaker uitgerukt dan de laatse jaren bij elkaar. Ik ben bang dat er binnenkort echt mensen gaan verdrinken op de Slufter.

De mentaliteit lijkt ook te veranderen. Als er vroeger iemand nieuw op de Slufter was dan meldde die zich meestal even bij de locals om uitleg te krijgen over de spot.
Lex

Antwoord #9 Oktober 08, 2006, 23:55:43
edit2Rapporteer  
weet er iemand trouwens waar je zo'n fluitje kan kopen voor als je in nood bent?
StefanKR-Duitsland

Geen avatar

Antwoord #10 Oktober 09, 2006, 00:05:32
edit2Rapporteer  
Hi Guys,

with my bad dutch knowledge i have written this post.

i am the kiter who was rescued by the KNRM.

Thank you to the Netherland for everyone who helped me.

But know,

has anybody seen my kite at the land?

MAybe somebody has found it.

i have post it in the niews&diskussie part of this forum.

Thank you for reading!

Stefan
KiteDemon

Antwoord #11 Oktober 09, 2006, 00:06:28
edit2Rapporteer  
Dus toch een 15 Ozone...ik vroeg mij al af wat voor een maatje dat was. Leek al aardig fors voor een 12.

Tja.....op de één of andere manier hebben nog veel niet door wat voor spot de Slufter is.
Beter zorg je dat je gewoon niet ver uitvaart.....just in case. Voorkomen is beter dan genezen. En de branding om de hoek aan de zeezijde was top  ThumpsUp dus je hoeft echt niet 600 meter uit te varen daar.

De spot is helaas al ontdekt door veel duitsers en ook veel kiters die er ook nog niet klaar voor zijn. Idd is de reddingsbrigade de laatste maanden vaker uitgerukt dan in de afgelopen 5 jaar.

Was wel een top dagje BTW.
Idefixe

Antwoord #12 Oktober 09, 2006, 00:56:03
edit2Rapporteer  
KiteDemon

Antwoord #13 Oktober 09, 2006, 01:03:17
edit2Rapporteer  
En hier nog een keer de eigenaar van de wit/blauwe kite.
http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?topic=19807.0
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.