Kiters helpen bij reddingsactie!!!

Naish........what else???

Oktober 22, 2006, 22:29:16
edit2Rapporteer  
Vandaag lekker aan het knallen met Tony, Nielsje, Tomislav en Ruudje tussen de zandbanken ver op zee!
Met ons gingen 2 windsurfers mee en we hadden het mega naar onze zin, totdat 1 van de windsurfers ons waarschuwde met handgebaren, ze hadden hulp nodig, 1 van de windsurfers had zijn arm uit de kom en Tony ging snel naar de zandbank om een flair aan te steken, best handig zón ding. De windsurfer en zijn maatje konden goed naar de zandbank lopen, alleen begon het slachtoffer geel in zijn gezicht te worden, dit van de pijn. Ik ben toen voor de zekerheid toch maar ff naar de kant gekite om er zeker van te zijn dat de reddingsdiensten gewaarschuwd zouden worden, dit bleek dus toch niet te zijn gebeurd (bleek na een telefoontje). Toen weer terug naar het slachtoffer om onderweg de reddingsboot te begleiden naar de zandbank, het duurde allemaal heel lang en de boot moest zwaar omvaren en kwam uiteindelijk toch nog vast te zitten. Na 20 minuten 2 man het water in die met moeite d.m.v. een surfplank op de juiste zandbank kwamen. Na 1,5 uur begon het slachtoffer het toch best wel koud te krijgen en onze "big-airs"konden zijn pijn ook niet meer verlichten. Toen kwam het verzoek van de KNRM om een redingsdeken bij het schip op te gaan halen, alleen lag de boot 1 km down-wind. Uiteindelijk de dekens te pakken en naar het slachtoffer gebracht, dit duurde nog best lang omdat de boot zwaar down-wind lag. Nielsje had inmiddels met een superactie ook een deken aangepakt toen de boot gunstiger lag en naar de surfer gebracht. Na lange tijd kwam er eindelijk een kleinere boot die niet zo diep lag en slachtoffer af kon voeren.
We werden hartelijk bedankt voor onze inspanningen. Hopelijk gaat het goed met de jongen!
Passie

Antwoord #1 Oktober 22, 2006, 22:34:36
edit2Rapporteer  
netjes jongens:)
Davidov

Logs: 0 | 27 uur
Antwoord #2 Oktober 22, 2006, 22:37:50
edit2Rapporteer  
Echt heel mooi werk jongens!

Was best zwaar denk ik, 1 km downwind gaan dan terug upwind met een deken.

Respect!
WaZuP

Antwoord #3 Oktober 22, 2006, 22:50:01
edit2Rapporteer  
mooi gedaan bob en de rest natuurlijk

In belgie ben trouwens verplivht om 2 flares te hebben als je kite, geen slecht idee,

Tony

Antwoord #4 Oktober 22, 2006, 22:55:52
edit2Rapporteer  
Weer goed werk van KNRM.
Wordt donateur als je dat nog niet bent!!!!
KiteDemon

Antwoord #5 Oktober 22, 2006, 23:00:08
edit2Rapporteer  
Goeie aktie mannen!!! ThumpsUp ThumpsUp

Zo zie je maar weer dat je medewatersporter je beste vriend is en tevens altijd je eerste backup in geval van shit.
kitaholic

Antwoord #6 Oktober 22, 2006, 23:26:47
edit2Rapporteer  
Goede zaak om nu eens een berichtje te horen waar de kiters helpen ipv hulpbehoevend zijn, dit zal ons imago bij de KNRM zeker goed doen! Top!
Naish........what else???

Antwoord #7 Oktober 22, 2006, 23:34:35
edit2Rapporteer  
Ik ben naar de zandbank gekite en heb daar over de zandbank gelopen om tijd te besparen, 1 kilometer lopen met 22 knopen en een 12 meter is best zwaar!
Idd mannen, donateur worden is echt belangrijk en je krijgt een  leuk boek van de KNZR en regelmatig een boekje met verslagen van de reddingsactie's
deltomaso

Antwoord #8 Oktober 22, 2006, 23:37:02
edit2Rapporteer  
Misschien een standaard donatie van de NKV uit de inschrijfgelden?
Leon aero2
Gast
Antwoord #9 Oktober 23, 2006, 00:37:35
edit2Rapporteer  
Top werk Bob, Tony, Niels en kornuiten!!! ThumpsUp
Slis

Antwoord #10 Oktober 23, 2006, 01:05:52
edit2Rapporteer  
Heel netjes Tjop!
Chop S(t)ick

Antwoord #11 Oktober 23, 2006, 02:03:01
edit2Rapporteer  
Bob helemaal top.
Lex

Antwoord #12 Oktober 23, 2006, 02:35:06
edit2Rapporteer  
TOP GASTEN  ThumpsUp
-Mark-

Antwoord #13 Oktober 23, 2006, 03:12:39
edit2Rapporteer  
weer is een leuk bericht helemaal top manne
TtHoM@s

Antwoord #14 Oktober 23, 2006, 03:26:24
edit2Rapporteer  
om een flair aan te steken, best handig zón ding. De windsurfer en zijn maatje konden goed naar de zandbank lopen, alleen begon het slachtoffer geel in zijn gezicht te worden, dit van de pijn. Ik ben toen voor de zekerheid toch maar ff naar de kant gekite om er zeker van te zijn dat de reddingsdiensten gewaarschuwd zouden worden, dit bleek dus toch niet te zijn gebeurd (bleek na een telefoontje).

zo ik had hem wel vaag in me ooghoeken gezien richting de slufter niet eens nagedacht dat het een flair was en gewoon verder gevaren dom van mij(down_kitesmiley)

haha julle waren aan het varen op rockanje opeens zag ik niemand meer, huh ware ze al een paar km op zee  (tong_kitesmiley)

is wel leuk z,n downwinder maar goed dat jullie een flair bij jullie hadden en volgende keer bel ik gelijk de kust wacht als ik z,n ding zie

is die zand bank nou groot daar ver op zee dat vraag ik me nou af  (tong_kitesmiley)
Boudewijn

Logs: 0 | 257 uur
Antwoord #15 Oktober 23, 2006, 04:45:41
edit2Rapporteer  
misschien kun je via de andere windsurfer vragen in welk ziekenhuis hij ligt en zelf even een belletje doen, ik denk dat deze dat ook erg leuk zal vinden  ThumpsUp, al met al vind ik dat jullie dit super hebben gedaan, al is het wel jammer dat niemand begreep dat je misschien eens de kustwacht kunt bellen als je een ontstoken flair ziet want deze zijn wel goed te zien  (tong_kitesmiley)
Tukker

Antwoord #16 Oktober 23, 2006, 14:08:45
edit2Rapporteer  
Goeie actie jongens!

Gisteren tijdens het NK in Scheveningen hebben wij (Rolf et moi) op een kleine 2 kilometer uit de kust ter hoogte van de v/d Valk pier een Doetichemse kitesurfer uit het water geplukt. De wind was de gehele dag al zuid-zuidwest en nadat het begon te regenen draaide ie naar zuid en nam tevens enkele knopen af. Enkele mensen van de organisatie van het NK (o.a. Tim en Koos, beiden ook  JTS-lid) maakten ons erop attent dat er wel heel erg ver uit de kust iemand met z'n kite in de lucht was waar te nemen. Na het even aangezien te hebben, besloten we toch maar uit te varen om hem terug te halen.  Daar aangekomen was geen sprake van paniek, de goede  man was echter wel erg blij dat we hem mee terug naar het strand namen. (We kennen namelijk ook gevallen dat je dan vraagt of ze geholpen willen worden en je te horen krijgt: "waar bemoei je je mee!")

Rolf heeft de jongeman nadien duidelijk toe gesproken en wij hopen dat hij van dit voorval veel geleerd heeft!

Je moet er niet aan denken dat niemand zo'n jongen waarneemt en de schemer invalt!!!!!

Voor wat betreft de KNRM->Iedere zeeliefhebber zou donateur moeten worden!!!!
Merc
Gast
Antwoord #17 Oktober 23, 2006, 17:11:42
edit2Rapporteer  
mooi gedaan bob en de rest natuurlijk

In belgie ben trouwens verplivht om 2 flares te hebben als je kite, geen slecht idee,

Ja maar als er geen actie volgt
 dan houd het ook een beetje op he..
Jarno

Geen avatar

Antwoord #18 Oktober 23, 2006, 17:38:28
edit2Rapporteer  
goed bezig goed bezig

weer een goed gebaar naar de mooie verstandhouding tussen windsurfers en kitesurfers, zie je, hij bestaat!
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.