nood fakkels waar te koop

roland

Geen avatar

Oktober 27, 2006, 00:38:00
edit2Rapporteer  
hallo,
ik ben op zoek naar van die rode fakkels die je kunt ontsteken als je in nood bent op zee. In Belgie zijn ze al verplicht en mij lijkt het ook wel handig. Heeft iemand een idee waar ze te koop zijn (omgeving rotterdam)
Bedankt Groeten Roland
® € M © 0

Antwoord #1 Oktober 27, 2006, 00:38:46
edit2Rapporteer  
In een botenwinkel moet je gewoon vragen hebben ze meestal wel
T]-[0/\/\@S

Antwoord #2 Oktober 27, 2006, 01:04:14
edit2Rapporteer  
indd bootwinkel ow btw deze dingen hebben een houdbaarheids date.!
KiteDemon

Antwoord #3 Oktober 27, 2006, 01:04:47
edit2Rapporteer  
Roland, voordat je op zee gaat varen, stel jezelf dan eerst de vraag waarom en wanneer je deze noodfakkel denkt te gaan gebruiken.
Als je het antwoord niet weet dan ben je nog niet rijp voor zee.

Blijkbaar gaan ze er in België vanuit dat de kiters daar niet al te snugger zijn. Waarom zouden ze anders de flare verplichten i.p.v. de kiters verplicht de juiste kennis bij te brengen voor de eigen veiligheid. Maar hey.....het is België (grinnik_kitesmiley)

http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?topic=20187.0
Kevin

Antwoord #4 Oktober 27, 2006, 01:39:29
edit2Rapporteer  
Haha Lekker bezig KiteDemon je drukt met die opmerking waarschijnlijk 10% ofzo van de kitehighers de grond in :P
Of doe ik dat nu door deze opmerking te plaatsen

-ontopic- Volgens mij heb je genoeg aan een beheersing van self rescue of niet soms (verbeter me als ik fout zit)
plaaggeest

Antwoord #5 Oktober 27, 2006, 02:17:36
edit2Rapporteer  
Als je gewoon verantwoord kan kiten is er niks aan de hand.
- selfrecue kunnen toepassen
- vaar nooit alleen
- upwind kunnen bodydraggen
- kite goed kunnen herstarten

Kan je dit nog niet lijkt het me niet erg verstandig om de zee op te gaan!
Tony

Antwoord #6 Oktober 27, 2006, 02:17:57
edit2Rapporteer  
De meeste watersportwinkels aan de kust hebben ze wel of kunnen ze bestellen. Verwacht niet te veel van een fakkel. Ik heb er vorige week een gebruikt omdat een windsurfer gewond was. Helaas heeft niemand aan de kant actie genomen en moest Bob alsnog naar de kant varen om de reddingsbrigade te waarschuwen.

Persoonlijk vind ik het verstandig om een flare bij je te hebben. Als je echter meer risico gaat nemen omdat je een flare bij je hebt ben je wel verkeerd bezig.
WIM

Geen avatar

Antwoord #7 Oktober 27, 2006, 03:19:13
edit2Rapporteer  
Ik vind een fakkel ook wel nuttig, maar hoe neem je zo'n ding mee als je aan het kiten bent?
Naish........what else???

Antwoord #8 Oktober 27, 2006, 03:44:37
edit2Rapporteer  
Helaas weet je nooit zeker of iemand je signaal gezien heeft en dus kun je beter niet extra risico's gaan nemen omdat je een flare bij je hebt, bijv. met aflandige wind gaan kiten.
Veel kiters blijven meestal dicht bij de kust om hier lekker te knallen, das altijd goed en veilig. Persoonlijk houd ik wel van  een"tripje" maken en dan ben je vaak met je maatje alleen of met een kleine groep, mocht er dan wat mis gaan dan is een flare nooit verkeerd.
WaZuP

Antwoord #9 Oktober 27, 2006, 14:29:44
edit2Rapporteer  
WORD WAKKER

Er staat niet voor niks: Only licht flare if you see rescue service!!!!!

Het gaat erom als ze naar je zoekken ze je niet zullen zien in de zee en wel met zo'n ding!

In belgie ben je dan ook verplicht om er 2 bij te hebben als kiter 1ste voor alarm slaan 2e voor als je dus heli of boot ziet.

Verder ben ik het nog steeds met fer eens, er zijn al zoveel mensen zo lang aan het kiten op plekken als slufter en alleen degen die worden gered zijnmeestal de onervaren, zover ik weet zijn er geen ervaren kiters door de reddings brigade uit het water gehaald!!!!
jeroeen
Gast
Antwoord #10 Oktober 31, 2006, 20:26:45
edit2Rapporteer  
Een rode lichtfakkel is een NACHTsignaal, werken prima als het donker is dus. Koop een gecombineerde; een dag/nachtsignaal. Het dagsignaal is oranjerook, valt overdag pas echt goed op. Deze signalen zijn heel compact te verkrijgen.
er
Gast
Antwoord #11 Oktober 31, 2006, 20:30:30
edit2Rapporteer  
is inderdaad waar dat je die dingen in bijna elke bootzaak kan kopen.

is ook waar dat je ze alleen moet gebruiken als je zeker weet dat je gezien kan worden.

en het is niet waar dat er alleen onervaren kiters uit het water worden gehaald, ik kan het weten, haal er elk jaar wel een stuk of 10 of meer uit(KNRM Stellendam). alleen de ernst bij ervaren kiters is vaak groter.

verder denk ik dat tegen de avond je zeker zo,n ding bij je moet hebben, kan soms je enige redding zijn als het donker word. eimand in een donker pak in het donker of schemer is bijna niet te vinden(ook niet voor heli) dan is een flare wel makkelijk denk ik.

verder veel kite fun groet KNRM Stellendam ThumpsUp
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.