Verslag Waroo 07

Ricardo

Oktober 29, 2006, 02:45:03
edit2Rapporteer  
Waroo 07:

Ik heb nu vrij veel met de Waroo 2007 gevaren en dit is wat ik er van vind:
De nieuwe Waroo heeft dit jaar vrij veel power vergeleken bij vorig jaar. De low end is daardoor beter en daar blinkt deze kite dan ook in uit. Groter dan een 13 heb je met een gemiddeld gewicht echt niet nodig. De kite is goed voor unhooked tricks, je hebt niet snel teveel power om uit te haken. De kite genereert echt onwijs veel pop, zelfs met weinig wind. Dat is eigenlijk de reden waarom ik deze kite deze winter ga varen, vanwege de pop. Sinds dat ik de Waroo 07 vaar gaan mijn tricks op de pop heel hard vooruit! De kite is iets explosiever geworden dan vorig jaar, hij genereert lekker veel lift en heeft goede hangtime. Ik ben 3e geworden bij de hangtime contest van FCK Gravity en Willem Willems die ook met de Waroo voer 1e (en zo goed en ik nou ook weer niet in hangtime). De kite is dit jaar een stuk beter geworden voor Freestyle, daarom heb ik het NK met de Waroo gevaren. Ik heb tot nu toe altijd C-shape kites gevaren maar stap nu toch over op de Waroo omdat ik merk dat deze kite ook gewoon goed geschikt is voor Freestyle tricks en dat hij meer pop heeft dan de C-shape kites die ik tot nu toe gevaren heb.
De Waroo 2007 is vanaf dit moment in Nederland op voorraad.

Als mensen de Waroo of de Waroo Pro willen testen kunnen ze mij ff een mailtje sturen:

flippendeflippie@hotmail.com
Geronimo79

Antwoord #1 Oktober 29, 2006, 03:07:59
edit2Rapporteer  
Lijkt me een geweldige kite, ik ga er goed voor sparen denk ik. Wat is verstandig kwa maten? momenteel ben ik nog beginner, maar rond de 100kg. ik zat zelf te denken aan een 14 en een 9. Denk dat ik daar een aardig bereik mee heb.

Wat is precies het verschil tussen een pro en een normale waroo?

Hoop dat ze volgend jaar een beetje te betalen zijn, of iedereen met z'n waroo kites... verkopen tegen dumpprijzen!!!! Smiley
Papa

Geen avatar

Antwoord #2 Oktober 29, 2006, 03:25:08
edit2Rapporteer  
zou met 100kg btr voor de 9 15 combo gaan... Of je moet met de 13 (geen 14) een groot board varen. 9 15 is goeie overlap
Ricardo

Antwoord #3 Oktober 29, 2006, 03:32:54
edit2Rapporteer  
Ik zou idd voor de 15 en de 9 gaan als je 100 kg weegt. Ik pak de 13 als kleinste met mijn 75 kilo en daaronder een 9.

Het verschil tussen de Waroo en de Waroo Pro is dat de Pro explosiever is en iets meer hangtime heeft en iets meer lift, en een stuk meer power heeft. Maar daartegen over staat dat hij een stuk minder vergevingsgezind is. De Waroo Pro maakt gebruik van Cuben Fibre waardoor hij duurder wordt, maar naast ander materiaal gebruik verschilt de Pro van de Waroo in de shape van de kite zelf.
Hessel

Antwoord #4 Oktober 29, 2006, 04:14:22
edit2Rapporteer  
Klinkt heel mooi, maar mijn grote vraag is:

Zijn al deze veranderingen het waard om deze te kopen ipv de waroo 06, want die kost nu al erg weinig, maar nu de 07 ook maar erg weinig kost verwacht ik nog meer prijsverlagingen. Dus zijn de veranderingen in de waroo 07 het geld waard?

Ik ben namelijk zelf op zoek naar een bow, en wil t liefst met 1 kite zoveel mogelijk kunnen kiten, en als de low end zoveel verbeterd is is het t geld mss wel waard. (weeg 55 kilo dus dacht aan een 9: €584 kite only voor de 2007, €475 kite only voor de 06) Zijn de veranderingen €109 waard?

Ps. de waroo 06 is ook 2e hands te koop, voor ongeveer €500 met bar en lijnen
Geronimo79

Antwoord #5 Oktober 29, 2006, 04:24:21
edit2Rapporteer  
Ja ik was al bezig met een 2e hands setje. of een 12 en een 7. gezien die 850 met bar was. of die hier wel eens staat die 14 en 9 voor 1100 euro...
blijft een hoop geld... Maar daar spaar ik dan ook voor. ben waarschijnlijk net de gelukkige eigenaar van een naish x3 setje geworden.. dus ik red het voorlopig. maar ondertussen spaar ik lekker door voor die waroo kites.. ze zijn zo gaaf..
martijn_e

Antwoord #6 Oktober 29, 2006, 05:08:50
edit2Rapporteer  
aan het kijken voor een Waroo en dan koop je en setje X3's ......oke dan Huh
TtHoM@s

Antwoord #7 Oktober 29, 2006, 05:23:47
edit2Rapporteer  
klinkt goed

kan je nou je huidige 06 bar upgraden naar een 07 dat lijkt me zowie zo handig kan ik weer een jaar vooruit

(martijn_e je heb een pb)  (tong_kitesmiley)
reinout

Antwoord #8 Oktober 29, 2006, 05:27:00
edit2Rapporteer  
ja het kan wel, scheelt je weer wat geld
Geronimo79

Antwoord #9 Oktober 29, 2006, 07:33:51
edit2Rapporteer  
Hey martijn,
heb het geld nog niet voor een waroo.... anders had ik die echt wel gekocht.
Maar als je geen kite hebt... en je wilt kiten... moet je toch iets.

En kon die x3 set goedkoop krijgen, en ik ben er een jaartje mee onder de pannen. en volgend jaar koop ik als ik eindelijk genoeg gespaard heb 2 waroo's.... Smiley

het is geen vergelijk dat weet ik, maar in ieder geval kan ik het water op.
En die waroo's daar spaar ik me ondertussen suf voor.
Antwoord #10 Oktober 29, 2006, 09:58:50
edit2Rapporteer  
en hoe zit het met de snelheid?
Ricardo

Antwoord #11 Oktober 29, 2006, 14:06:29
edit2Rapporteer  
De kite is even snel alleen is de draaicirkel iets groter, hierdoor heeft hij meer power in de loops dan vorig jaar en voelt hij minder zenuwachtig aan.

@ Hessel: Als je wilt weten of het het geld waard is... stuur me ff een mailtje en dan kun je er een testen. Ik vind in ieder geval wel dat het het geld waard is. Vandaar dat ik vorig jaar geen Waroo gevaren heb maar de Yarga Pro en dat ik dit jaar wel Waroo ga varen.
Joop_XL

Antwoord #12 Oktober 29, 2006, 14:52:07
edit2Rapporteer  
Ricardo wat is jouw relatie met best, ben je alleen een gebruiker of verkoop je ze ook ?

Is mischien wel leuk om te weten als kiters jouw test verslag lezen ?

Ik vind namelijk de Airush FLOW SLE de aller beste kite die er op dit moment is, alleen ja ik verkoop ze Smiley
Ricardo

Antwoord #13 Oktober 29, 2006, 15:49:41
edit2Rapporteer  
Mijn relatie tot best is dat ik team rider ben van Best. Ik zal niet helemaal de constructie van mijn sponsordeal uitleggen omdat dat niet relevant is, maar het komt erop neer dat ik voor mijn setje Waroo's gewoon moet betalen, mijn nieuwe kites komen namelijk pas veel later dit jaar en ik heb geen zin om daarop te wachten. Omdat ik zo tevreden ben over de Waroo's heb ik besloten om ze te kopen en wanneer ik mijn nieuwe kites krijg weer te verkopen. Ik koop er nu ook maar 2 omdat het anders een duur grapje wordt.

Als er negatieve punten belicht moeten worden aan een kite dan zal ik dat zeker niet laten, want mensen komen er toch wel achter als ze met zo een ding in hun handen staan. Maar ik geef de mensen de mogelijkheid om te testen en zelf een oordeel te vormen. Dit was die van mij in ieder geval.
Hessel

Antwoord #14 Oktober 29, 2006, 16:12:46
edit2Rapporteer  
Na ff wat getallen hebben ingevuld kwam ik erachter dat je voor een 2007 waroo 9m met 45cm bar en 25m lijnen bij bestkiteboarding.com maar €687 kwijt bent. Dit is niet helemaal precies, aangezien de koers op mn mobiel erg vereenvoudigd en een beetje verouders is, maar het kan er nooit ver naast zitten. Helaas zitten zij volgens mij in Amerika, moest namelijk dollars naar euro's omrekenen, dus zullen de verzendkosten ook best wat zijn. Ik kan mss met een kennis in amerika regelen dat ie eerst bij hun komt en dat zij hem dan weer hiernaartoe sturen, maar volgens mij wordt dat een hele dure grap. Iemand enig idee hoe duur ongeveer?
Jan Willem in Qatar
Gast
Antwoord #15 Oktober 29, 2006, 16:13:14
edit2Rapporteer  
Waaro Pro 07 9m

Ik heb in Brazilie tijdens een downwinder 2 weken lang elke dag met mijn waroo pro 9 m gevaren. Van 16 tot 40 knopen, met een gewicht van 90 kilo kon ik hoogte lopen en vooral heel heel hoog springen voor mijn doen. EN een geweldige hantime. Mijn plezier in kiten is door deze kite echt vergroot. Moet ik wel bij bekennen dat ik tot dan toe alleen met c kiets had gevaren.
sokolov
Gast
Antwoord #16 Oktober 29, 2006, 16:59:32
edit2Rapporteer  
Het lijkt erop dat de doorontwikkeling van de bow-kites zijn vruchten afwerpt.
Bij alle merken!
Bij de  eerste productiemodellen van de bow's heb ik geen spijt gehad om voorlopig C te blijven varen. Maar het zal niet lang meer duren voordat ook ik over ga op bow.
Wouter

Antwoord #17 Oktober 29, 2006, 20:49:18
edit2Rapporteer  
Na ff wat getallen hebben ingevuld kwam ik erachter dat je voor een 2007 waroo 9m met 45cm bar en 25m lijnen bij bestkiteboarding.com maar €687 kwijt bent. Dit is niet helemaal precies, aangezien de koers op mn mobiel erg vereenvoudigd en een beetje verouders is, maar het kan er nooit ver naast zitten. Helaas zitten zij volgens mij in Amerika, moest namelijk dollars naar euro's omrekenen, dus zullen de verzendkosten ook best wat zijn. Ik kan mss met een kennis in amerika regelen dat ie eerst bij hun komt en dat zij hem dan weer hiernaartoe sturen, maar volgens mij wordt dat een hele dure grap. Iemand enig idee hoe duur ongeveer?

Omgerekend naar euro's met de huidige koers is voor 9m compleet idd een beetje over de 700 euro. Maar als jij over deze website besteld zul je naast eventuele verzendkosten ook even daarbovenop 21,5% aan belastingen/invoerrechten moeten betalen. Veel mensen die dat elke keer weer vergeten maar je krijgt wel een leuke rekening van een paar honderd voor je kiezen. Als je een waroo wil kopen kan je volgens mij beter terecht bij je nederlandse Best dealer in plaats van je rijk te rekenen op de bestwebsite.

Wellicht kunnen de collega's die best verkopen de NL prijzen vermelden.
Wouter

Antwoord #18 Oktober 29, 2006, 20:59:49
edit2Rapporteer  
ps van familie naar nederland kost je al snel tegen de 150 euro bij fedex (economy class)

toch maar even bij je dealer langs
Harm

Antwoord #19 Oktober 29, 2006, 21:30:31
edit2Rapporteer  
De prijzen van de Waroo 2007 zijn goedkoper dan de Waroo 2006 Meer kite voor minder geld
Voor prijzen van de Waroo 2007 in NL zie http://www.xwatersport.com/kites.php?typeId=80
maten 13 tm 7 op voorraad dus binnen 2 dagen na bestelling in huis.
Joshua

Antwoord #20 Oktober 29, 2006, 22:11:52
edit2Rapporteer  
Ik kitesurfde al een aantal jaren met mijn cabrinha co2 en Aero 2 uit 2003. Dit jaar vond ik het tijd om nieuwe kites aan te schaffen. Daarom heb ik enkele weken terug voor het eerst een Waroo 06 7m2 getest. Deze kite beviel mij erg goed en was daarom ook van plan om waroo's te gaan varen. Doordat het prijsverschil tussen het nieuwe en oude model niet erg hoog zouden worden besloot ik om toch maar te wachten op het nieuwe model. Ik kreeg van x watersport tijdelijk een waroo 06 12 m2 te leen zodat ik tijdens de herfstvakantie toch tijdelijk een kite had met meer high end dan mijn eigen 12, waar ik redelijk veel mee heb gevaren.

Toen ik terug kwam van mijn vakantie was mijn 9m2 waroo uit 2007 al binnen. Het eerste wat mij op viel is dat hij veel steviger en moooier in elkaar zit dan het 2006 model de gevoelige delen zijn extra verstevigd en ook word er gebruik gemaakt van cambattens. De bar die er bij werd geleverd lag goed in de hand en de safety leek ook goed te werken. Ik had alleen nog twijfels of de stopper wel goed werkte aangezien dit wel erg soepel ging. Verder zat bij de kite een goede pomp met aluminium schacht.

De volgende dag waaide het en kon ik eindelijk de kite proberen. De wind was erg vlagerig, ongeveer 15 knopen met vlagen van 23/24. Op sommige momenten viel de wind ook terug naar een knoop of 10. Op het water waren kitesurfers bezig met een Xbow 12 en een contrabow 14 die beiden op een door 59 (150 * 42) vaarden. Ik zelf vaarde op mijn skyrider 129.
Tijdens het oplaten van de kite bleek dat de stuurlijnen iets te los stonden. na deze een knoopje strakker te hebben gezet vloog de kite meteen goed. Doordat er in het begin nouwelijks wind stond (10kn) en ik een zeer klein boardje had kon ik in het begin niet weg komen. Toen de wind iets begon aan te trekken kon ik langzaam op snelheid komen en makkelijk weg komen. Het viel me op dat de low-end van deze kite dus erg goed is. Zeker met een 13 waroo als grootste maat kun je al erg vroeg varen.
De stopper werkte erg goed op de bar (beter dan verwacht) je kan hem makkelijk verstellen en als je je bar loslaat zal de stopper ook echt blijven staan.
En de vlagen bleef de kite nog erg stabiel hangen en kwam niet uit de lucht vallen. Toen de wind weer wat toe begon te nemen kwam ik er achter dat de kite erg veel kracht had een stuk meer dan de waroo uit 2006. Ook werd ik bij sommige sprongen die ik maakte met de kite echt gelanceerd (meer het c-shape gevoel) wel kwam je langzaam weer terecht op het water. De kite voelde erg goed aan en ook het relounchen van de kite ging erg makkelijk net als de de vorige versie. Toen de wind weer weg begon te vallen ben ik weer van het water afgegaan met een erg tevreden gevoel over de kite.

Dingen die mij opvielen:
- Vele betere afwerking dan het 2006 model
- Het 2007 model heeft meer kracht dan het 2006 model
- De stopper op de bar werkt erg goed

Foto's zullen zo snel mogelijk gepost worden door JT.
Psychotic

Antwoord #21 Oktober 29, 2006, 22:16:07
edit2Rapporteer  
Hier ook de plaatjes:

Tony

Antwoord #22 Oktober 29, 2006, 22:37:17
edit2Rapporteer  
Welke lijnen raad je aan Ricardo, 23 of 25 m???
Psychotic

Antwoord #23 Oktober 29, 2006, 22:43:07
edit2Rapporteer  
Nog een review met wat foto´s erbij:  http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?topic=20319.0
Geronimo79

Antwoord #24 Oktober 29, 2006, 22:56:22
edit2Rapporteer  
wow...
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.